نماینده ایران در آژانس ضمن تأکید بر اینکه آژانس باید استقلال، بی طرفی و حرفه‌ای‌گری خود را حفظ کند، گفت: اعضای آژانس نیز باید از اعمال فشار بر این سازمان و تلاش برای استفاده ابزاری از آن در جهت مقاصد سیاسی خود، به طور جدی پرهیز کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به دنبال انتشار گزارش مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد نظرات و ملاحظات خود را در مورد گزارش مدیرکل به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره موافقتنامه پادمانی NPT با جمهوری اسلامی ایران (GOV/۲۰۲۳/۲۶، ۳۱ May ۲۰۲۳) اعلام کرد.
سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، پیشرفت صورت گرفته در زمینه حل‌وفصل مسائل پادمانی میان ایران و آژانس اتمی را ملموس توصیف کرد.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی مستقر در وین امروز اعلام کرد: در تعاملات میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشرفت بسیار ملموسی حاصل شده است.
آمریکا در جریان نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه‌ای بر مواضع خصمانه خود علیه ایران تاکید کرد.
نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت که مسکو روابط خوب بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را تشویق می کند.
نماینده روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی از دیدار امروز خود با نماینده ایران در آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی خبر داد.
نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: در کل در مورد مذاکرات برجام دو مسئله باقی مانده بود؛ در مورد مابقی با اروپایی ها و آمریکایی توافق شده است.
نماینده دائم روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین، می‌گوید که روسیه از مذاکرات پیش‌ رو بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال می‌کند.
سلیمی اظهار کرد: غنی‌سازی ۶۰ درصد اورانیوم از سوی جمهوری اسلامی ایران پاسخ مناسبی به قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود و باید آن‌ها این پاسخ را دریافت کنند که موضع ما در قبال‌شان موضع اقتدار است نه انفعال.
میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین جمعه شب گفت، کشور‌های غربی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ایجاد مشکل در ادامه مذاکرات بر سر بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران استفاده می‌کنند.
نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین نسبت به برگزاری دور جدید مذاکرات بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از پایان ماه نوامبر جاری ابراز امیدواری کرد.
معاون نماینده چین در شورای حکام آژانس اتمی گفت: مسائل پادمانی باقیمانده ایران اساسا موضوعات دوجانبه بین دبیرخانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران است و باید از طریق گفت گو و رایزنی بین دو طرف حل و فصل شود.
سفیر و نماینده دائم کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: تصویب قطعنامه غیر اجماعی ارائه شده از سوی سه کشور اروپایی و آمریکا در شورای حکام اقدامی سیاسی، غیرسازنده و نادرست است.
سفیر و نماینده دائم کشورمان در آژانس گفت: تصویب قطعنامه غیر اجماعی ارائه شده از سوی سه کشور اروپایی و آمریکا در نشست امروز شورای حکام اقدامی سیاسی، غیرسازنده و نادرست است.
عباس‌زاده مشکینی گفت: بار‌ها تلاش بر توضیح ابهامات بود، اما آژانس هر بار از دل توضیحات ما نیز چند نکته و بهانه را استخراج کرده است. مشت آژانس برای جمهوری اسلامی ایران باز است و امیدوار هستم برای سایر ملت‌های جهان نیز باز شود.
نماینده کشورمان نزد سازمان ملل گفت: هیئت فنی ایران برای پاسخ به سوالات آژانس به وین سفر کرده است.
نماینده مردم مشهد گفت:‌ آنچه جمهوری اسلامی می‌خواهد، موضوع تضمین است. پیام‌هایی در پرونده ایران در موضوع آژانس رسیده که پیام‌های مثبتی است؛ یکی از بحث‌های مهم تضمین سرمایه‌گذارانی است که بعد از توافق وارد ایران خواهند شد و سرمایه‌گذاری می‌کنند و اگر یک میلیارد یا دو میلیارد سرمایه‌گذاری کردند و اگر دوباره آمریکا زیر میز توافق زد آن سرمایه‌گذار تا دو سال یا حتی بیشتر فرصت داشته باشد که آن پروژه را تکمیل کند، سود را بگیرد و بعد برود.
کریمی قدوسی گفت: در سفر آقای رئیسی به نیویورک در نشست رسانه‌ای، نماینده رسانه‌های هیچ یک از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات‌ها درباره حوادث ایران سوال نکردند بلکه تمرکز هر دو حزب روی توافق و مذاکره بود. هر دو حزب به این توافق نیاز دارند.
نماینده ایران در آژانس عنوان کرد: جزئیات گزارش‌های مدیرکل، جلوه‌ای قوی از سطح بی‌سابقه شفافیت در برنامه و فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر اساس موافقتنامه جامع پادمان با آژانس است.
نماینده روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین امروز اعلام کرد: بررسی راستی آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران در آژانس امروز آغاز می‌شود.
نماینده روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین اعلام کرد: ایران از محورهای نشست فردای شورای حکام آژانس انرژی اتمی است.
نماینده ایران همچنین ضمن تأکید بر اینکه آژانس باید استقلال، بی طرفی و حرفه ای گری خود را حفظ کند، افزود: اعضای آژانس نیز باید از اعمال فشار بر این سازمان و تلاش برای استفاده ابزاری از آن در جهت مقاصد سیاسی خود، بطور جدی پرهیز کنند.
این نامه به رهبری «کلاودیا تنی»، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان امریکا تهیه شده و به امضای پنج نماینده دیگر کنگره رسیده است.
نماینده دائم امارات در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در سخنانی در کنفرانس کشورهای عضو معاهده منع گسترش تسلیحات نظامی، بر حمایت از روند دیپلماتیک در پرونده هسته‌ای ایران تأکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ