رشت- روزهای پایانی برداشت محصول برنج از شالیزارهای استان های شمالی در حالی سپری می شود که در این میان انتشار خبر رفع ممنوعیت واردات برنج نگرانی هایی را برای شالیکاران به وجود آورده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم علی آباد در مجلس با بیان اینکه محصول برنج کشاورزان به اصطلاح کرم گذاشته گفت: باید موضوع واردات برنج و مطالبات گندمکاران به سرعت از سوی سئولین دولتی تعیین تکلیف شود.
واردات برنج در ۴ ماهه نخست سال جاری با ۳۱ درصد کاهش در وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۰۹ هزار و ۳۴۸ تن رسید.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: برای تولید برنج و کشت سال آینده به صورت دقیق و بر مبنای نیاز کشور پیش بینی لازم انجام شود چرا که مجوز واردات فقط در صورت کمبود برنج صادر خواهد شد.
چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نقطه نظرات خود درباره مدیریت بازار کالاهای استراتژیک در کشور را مطرح کردند.
نماینده مردم رشت در مجلس گفت: اخیراً واردکنندگان برنج خارجی به معاون اول رئیس جمهور برای واردات یک میلیون تن برنج نامه زده‌اند که مخبر هم با آن موافقت کرده است.
دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران گفت: ترخیص برنج از ابتدای فصل برداشت یعنی اول مرداد تا پایان فصل برداشت یعنی پایان آبان‌ ممنوع است.
رودسر - وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ممنوعیت واردات برنج به کشور پایدار خواهد بود، گفت: با حفظ سرانه مصرف کشور تا تأمین منافع کشاورزان و مصرف کنندگان، ممنوعیت اعمال شده برداشته نخواهد شد.
اخذ شناسه کالا برای ثبت سفارش واردات برنج ضروری بوده و بر اساس نامه معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی واردکنندگان تا ۲۵ تیر مهلت دارند تا برای دریافت شناسه کالا اقدام کنند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی از ممنوعیت واردات برنج تا به تعادل رسیدن وضعیت برنج تولید داخل خبر داد.
بابل- معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی قیمت کارشناسی هزینه تولید برنج طارم اعلا را در سال جاری به ازای هر کیلوگرم ۹۵ هزار تومان ذکر کرد.
رشت- معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه گیلان سرآمد تولید برنج با کیفیت در کشور است، گفت: با افزایش تولید، بهره وری و کیفی سازی محصول برنج می‌توان سد راه واردات شد.
دبیر انجمن تأمین کنندگان و تولیدکنندگان برنج در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر شکسته شدن رکورد واردات برنج، این مساله را تکذیب کرد.
دبیر انجمن تامین کنندگان و تولیدکنندگان برنج در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر شکسته شدن رکورد واردات برنج، این مساله را تکذیب کرد.
دبیر انجمن تامین کنندگان و تولیدکنندگان برنج در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر شکسته شدن رکورد واردات برنج، این مساله را تکذیب کرد.
دبیر انجمن تأمین کنندگان و تولیدکنندگان برنج در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر شکسته شدن رکورد واردات برنج، این مساله را تکذیب کرد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: واردات بیش از حد برنج کشاورزان را دچار مشکل کرده است. برنج در مهر ماه کیلویی ۱۲۰ هزار تومان بود اما امروز ۸۰ هزار تومان است.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، از کاهش واردات برنج خارجی به کشور خبر داد.
رشت- دولت در کنار توجه به واردات برنج، باید با برنامه ریزی هدفمند، تعریف بسته‌های حمایتی و تسهیل بخشی امور کشاورزی در بخش‌های مختلف از دغدغه‌های کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش حمایت کند.
رصد بازار اقلام اساسی در هفته پایانی دی حکایت از افزایش ۳۱درصدی قیمت قزل آلا نسبت به ابتدای دی دارد. همچنین چسبندگی نرخ برنج با وجود رفع ممنوعیت واردات نشان از ضعف نظارت ها دربازار داخل است.
ساری- فصل شخم و شیار شالی نزدیک است در حالی که شالیکاران نگران فروش محصول انبار شده خود هستند و در این میان مافیای برنج با واردات بیشتر به بازار شوک وارد می کند.
مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به حذف ممنوعیت واردات برنج، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ هزار تن ثبت سفارش انجام شده است.
دبیر کمیسیون واردکنندگان و تامین کنندگان برنج کشور گفت: هند در حوزه تجارت به برخی تعهدات خود در قبال ایجاد تراز تجاری با ایران همکاری لازم را نداشته و واردات برنج از این کشور ممنوع شد.
شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: از مجموع یک میلیون و ۵۷ هزار تن برنج که در نیمه نخست سال جاری برای تنظیم بازار کشور وارد شده، بیش از ۲۰ درصد آن از سوی این شرکت تامین شد.
رشت- نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه واردات برنج در زمان برداشت محصول به کشاورزان ضرر می زند، گفت: دوباره باید این موضوع را مدیریت کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ