مشهد ـ سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر گسترش مطلوبی پیدا کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر دفاع آمریکا نسبت به آمادگی و حفظ توان نیروهای ارتش این کشور هشدار داد و گفت با کناره‌گیری برخی فرماندهان ارتش برای اولین بار در تاریخ، دو قوای رزمی بدون فرمانده مانده‌اند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه نیروی دریایی ارتش، توان اسکورت نفتکش‌های کشورمان را دارد، گفت: نیروی دریایی، اقتدار دریایی کشور را نمایش می دهد.
مشاور وزیر دفاع در صنایع دریایی گفت: ناوشکن دنا رکورد ساخت ناوشکن در داخل کشور دارد که از یک بدنه فولادی برخوردار است که نماد توان علمی و فنی کشور است.
مشاور وزیر دفاع در صنایع دریایی گفت: ناوشکن دنا رکورد ساخت ناوشکن در داخل کشور دارد که از یک بدنه فولادی برخوردار است که نماد توان علمی و فنی کشور است.
رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: ما باید بتوانیم در عرصه هوایی، دریایی، پدافند و زمینی بر توان اجرای عملیات ترکیبی خود بیفزائیم تا توان بازدارندگی کشور بیش از پیش افزایش پیداکند.
آئین الحاق بیش از ۲۰۰ فروند پهپاد راهبردی که توسط وزارت دفاع با همکاری ارتش، طراحی و تولید شده با حضور فرمانده کل ارتش و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شد.
امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به برخورداری کشورمان از دانش تولید تجهیزات مین‌زدایی، گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای مسئولیت‌های بشردوستانه خود و با تکیه بر توان داخلی، بخش عظیمی از اراضی آلوده به مین در کشور را پاکسازی کرده است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ایران با تکیه بر توان داخلی، بخش عظیمی از اراضی آلوده به مین در کشور را پاکسازی کرده و همچنین دانش تولید تجهیزات مین‌زدایی را به دست آورده است.
وزارت دفاع چین اعلام کرد که رزمایش دریایی اخیر بین ایران، چین و روسیه بر توان سه کشور برای انجام مأموریت های نظامی مشترک افزوده است.
نخست وزیر لیتوانی مدعی است این کشور و دیگر اعضای ناتو در جهت تقویت توان دفاعی خود گام برمی دارند.
سردار باقری با اشاره به وضعیت قدرت دفاعی کشور در روز‌های آغازین انقلاب اسلامی، گفت: در آن دوران کمتر از پنج درصد تجهیزات ما در داخل تولید می‌شد؛ اما امروز قدرت دفاعی و توان بازدارندگی جمهوری اسلامی آنچنان بارور شده که بیش از ۹۰ درصد محصولات مورد نیاز را خودش تولید می‌کند و تجهیزات دفاعی ما درخواست‌کنندگان فراوانی پیدا کرده است.
در این دیدار که به مناسبت ۷ آذر روز نیروی دریایی برگزار شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ارتقاء همه‌جانبه توان رزمی و تجهیزات دفاعی در نیروی دریایی و استمرار اقداماتی همچون دریانوردی در آب‌های دوردست و بین‌المللی را لازم دانستند و گفتند: تقویت ارتباط نیرو‌های مسلح با دولت و سایر قوا به تفاهم و همکاری و پیشرفت کار‌ها کمک خواهد کرد.
رئیس مجلس ضمن تجلیل از سردار حاجی‌زاده و متخصصان نیروی هوافضای سپاه برای دستیابی به توان ساخت موشک هایپرسونیک تاکید کرد: ساخت این موشک، علامت روشنی است از ترکیب علم و ایمان در صنعت دفاعی کشور.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برای دفاع از برنامه های محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارد صحن علنی مجلس شد.دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به محض ورود رئیس جمهور به صحن علنی به وی خیر مقدم گفت.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برای دفاع از برنامه های محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارد صحن علنی مجلس شد.دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به محض ورود رئیس جمهور به صحن علنی به وی خیر مقدم گفت.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفته است: تغییرات مستمر و گسترده‌ای که پس از انقلاب اسلامی در حوزه خدمت وظیفه عمومی صورت گرفته است، علاوه بر ارتقاء توان دفاعی کشور بهره‌های ملموس و قابل توجه نظیر استقلال، خودباوری، قناعت نظم‌پذیری، قانون‌گرایی، ایثار و بردباری برای جوانان به همراه داشته است.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «دفاع مقدس برای کشور یک فرهنگ بزرگ و عظیم تولید کرد»، گفت: با تکیه بر فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) با همه وجود ارزش جهاد و شهادت را درک کردیم.
قالیباف گفت: سایه امنیت در کشور در سایه مجاهدت و اقتدار نیرو‌های مسلح ما وجود دارد و با تلاش این نیرو‌ها امروز به نقطه اوج بازدارندگی رسیده‌ایم، نیرو‌های مسلح ما از کیان نظام و آرمان‌های انقلاب با تمام توان دفاع می‌کنند.
فرمانده کل ارتش گفت: تاریخ گواه است که پیشینیان ما با تمام توان و با توکل به خدا بار سنگین مسئولیت خطیر پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی را برعهده گرفتند و در ۸ سال دفاع مقدس از آن سربلند بیرون آمدند.
فرمانده کل ارتش گفت: به پشتوانه تلاش‌ها و مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر متخصصین متعهد صنعت دفاعی کشور و استفاده از توان دانشمندان و نخبگان بازدارندگی مطمئن در مقابل دشمنان ایجاد شده است.
قالیباف گفت: قابلیت بازدارندگی و توان دفاعی کشور ما بومی و جوشیده از فکر و توان ایرانی است و هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع از افزایش مستمر قدرت بازدارندگی ایران اسلامی و تقویت توان دفاعی کشور شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دستاوردهای غرور آفرین صنعت دفاعی کشور نمادی از شکست سیاست های تحریمی دشمنان ایران اسلامی بوده و توان دفاعی ما بومی است.
امیر سرتیپ صادقی گوغری گفت: به عنوان کشوری مستقل و مقتدر، حاضر به مذاکره در حوزه توان تدافعی خود بویژه در حوزه موشکی نیستیم و نخواهیم بود و با قدرت، توانایی‌های خود را روز به روز ارتقا بخشیده و پبگیری خواهیم کرد
وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد که این کشور در حال آماده شدن برای اعمال محدودیت‌های موقتی برای افزایش سالانه اجاره بهای مسکن است که در بحبوحه افزایش تورم صورت می‌گیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ