برخی شواهد بر این دلالت دارند که گوکل‌پلی نحوه شناسایی کشور کاربر را از آی‌پی به فعالیت‌های حساب کاربری تغییر داده و سبب شده است کاربرهای بسیاری از ایران، کوبا و روسیه نتوانند هیچ اپلیکیشنی را از گوگل‌پلی نصب کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به تازگی عیسی زارع پور، با بیان اینکه درباره بعضی سایت‌ها نظرشان این است که باید در مورد رفع فیلتر آن‌ها تجدید نظر شود تصریح کرد: در جلسه اخیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، ما و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درخواست بازگشایی گوگل پلی را دادیم که متاسفانه موافقت نکردند.
سازمان ناظر رقابت استرالیا اعلام کرد ممکن است اپل و گوگل با قوانین جدیدی روبرو شوند که به توسعه دهندگان اجازه می دهد هزینه خرید در اپ را بدون پرداخت کمیسیون به فروشگاه های اپ دریافت کنند.
شرکت گوگل در ایمیلی به مدیران برنامه آپ اعلام کرده به علت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اقدام به حذف این برنامه از گوگل پلی کرده است. این چندمین پلتفرم ایرانی است که از این فروشگاه اینترنتی حذف شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با رفع فیلتر گوگل پلی اظهار کرد: از کارگروه خود در حال پیگیری این موضوع هستیم. این مسدودیت در دستور کار، کارگروه تعیین مصادیق انجام شده که دبیرخانه آن در دادستانی کل کشور است. نظر تخصصی ما در وزارت ارتباطات آن است که در بحث مسدودیت گوگل پلی باید تجدید نظر شود و این موضوع را نیز دنبال خواهیم کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نظر تخصصی وزارت ارتباطات بر بازگشایی گوگل پلی است.
سناتور مایکل بنت از حزب دموکرات در آمریکا معتقد است تیک تاک باید از فروشگاه های اپلیکیشن گوگل و اپل حذف شود زیرا ریسکی برای امنیت ملی کشور به حساب می آید.
طبق بیانیه کمیسیون اتحادیه اروپا گوگل توافق کرده اطلاعات واضح تری برای کاربران گوگل استور، گوگل پلی استور، گوگل هتلز و گوگل فلایتز در اروپا  فراهم کند.
اگر ویژگی‌هایی مانند رمزگذاری سرتاسر، نمایش خوانده شدن پیام‌ها، نشانگر‌های تایپ، و استفاده بدون محدودیت از کاراکتر (در مقابل محدودیت ۱۶۰ کاراکتری برای سرویس‌های پیامکی) را می‌خواهید، باید از برنامه پیام‌رسان گوگل استفاده کنید که می‌توان آن را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مسئول فیلترینگ است که شش عضو از ۱۳ عضو آن از دولت هستند اظهار کرد: تلاش ما این است که سرویس‌هایی که مورد نیاز مردم است که مشکل ویژه‌ای ندارند مثل گوگل پلی که تا شهریور ماه باز بود و استفاده می‌شد و با توجه به شرایط امنیتی کشور و بنا به نظر مراجع امنیتی، محدودیت‌هایی روی آن اعمال شد، باز شود.
اگرچه بعدازظهر دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ با بررسی‌های مختلف و گزارش‌های متعدد مشخص شد که فروشگاه نرم افزاری گوگل یا گوگل پلی استور و حتی اینستاگرام در ایران و روی بعضی ارائه دهندگان اینترنت، رفع فیلتر شده اند، با این حال بررسی‌های بیشتر از بازگشت فیلترینگ گوگل پلی استور و اینستاگرام خبر می‌دهد و به نظر می‌رسد که رفع محدودیت این پلتفرم یک اختلال در فیلترینگ بوده است.
پس از چندین ماه فیلترینگ گوگل پلی، از امروز امکان دانلود از این پلتفرم‌ با IP ایران امکان پذیر شده است.
طبق اسنادی در دادگاه، گوگل قراردادهایی حداقل با ۲۴ توسعه دهنده بزرگ اپلیکیشن امضا کرده تا آنها را از رقابت با پلی استور(فروشگاه اپ خود) باز دارد.
با توجه به میزان دسترسی‌ها در آپ‌های مختلف مشخص می‌شود، مشکل گوگل‌پلی دسترسی و استاندارد اپ‌ها نیست، بلکه مشکل اصلی بر سر رقابت است.
پس از دستور رگولاتور آنتی تراست هند، گوگل سیاست پرداخت در اپ را برای توسعه دهندگان نرم افزار این کشور اجرا نمی کند.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: پلتفرم گوگل پلی متعلق به شرکت گوگل، با استفاده از موقعیت انحصاری خود در گوشی‌های اندروید و بدون اطلاع قبلی در اقدامی خارج از عرف، فرآیند محدودسازی برخی از برنامه‌ها و پلتفرم‌های پرکاربرد ایرانی را به بهانه حمایت از حریم خصوصی کاربران آغاز کرده است.
مدیرعامل روبیکا با بیان اینکه حذف روبیکا یک ترور دیجیتال بود، گفت: به نقطه ای رسیدیم که دشمن می خواهد ما را حذف کند و ناراحت هستیم که برای مقابله دست ما کاملا پر نیست.
ساعاتی پس از حذف روبیکا از روی گوگل پلی به این دلیل که بر اساس اعلام این فروشگاه اینترنتی گوگل، روبیکا به خاطر عدم آپدیت سازی زیرساخت هایش، یک بدافزار ناامن شناخته شده بود، درحالی که مسئولان روبیکا در حال مکاتبه انگلیسی و پرسیدن دلایل بلاک و حذف از روی بزرگترین فروشگاه مجازی بودند، خود گوگل پلی از دسترس در ایران خارج شد.
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات گفت: مشکل گوگل پلی دسترسی و استاندارد اپ ها نیست، مشکل اصلی بر سر رقابت و انحصار شکنی است.
کارشناسان امنیت سایبری McAffee اخیرا چند برنامه مخرب را در گوگل پلی کشف کرده اند. اگر آن‌ها را نصب کرده اید، پیشنهاد می‌شود فورا پاک کنید.
دو شرکت مچ گروپ و اپیک گیمز اتهامات جدیدی علیه گوگل را به پرونده شکایت خود اضافه کرده و مدعی هستند این شرکت به توسعه دهندگان اپ رشوه می دهد تا فروشگاه های اپ خود را نسازند.
به تازگی گزارش جدیدی از وجود چند برنامه اندرویدی مخرب در فروشگاه گوگل پلی منتشر شده است.
رییس سابق فدراسیون مخابرات مکزیک از اپل و گوگل شکایت کرده و اکنون این شرکت ها با تحقیقی آنتی تراست روبرو هستند.
«سرویس فدرال آنتی مونوپولی روسیه»(FAS)، ناظر ضد انحصار این کشور روز گذشته اعلام کرد گوگل اقداماتی برای اصلاح موارد نقض قانون آنتی تراست در گوگلی پلی انجام داده است.
به تازگی گزارش جدیدی از وجود ۳۵ برنامه مخرب در فروشگاه گوگل پلی منتشر شده است. به گفته محققان بیت دیفندر، این برنامه ها علاوه بر ارسال تبلیغات، پس از نصب بر روی گوشی شما می‌توانند نام و لوگوی خود را نیز تغییر دهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ