پس از چندین ماه فیلترینگ گوگل پلی، از امروز امکان دانلود از این پلتفرم‌ با IP ایران امکان پذیر شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر ارتباطات همچنین با تأکید بر اینکه منکر اشکال در شبکه ارتباطی کشور نیست، گفت: «اگر مشکلی وجود نداشت، شب و روز تلاش نمی‌کردیم. در حوزه ارتباطات ثابت، لایه تجمیع و... مشکلاتی وجود دارد که شب روز تلاش می‌کنیم آن‌ها را کم کنیم.»
شرکت گوگل در ایمیلی به مدیران برنامه آپ اعلام کرده به علت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اقدام به حذف این برنامه از گوگل پلی کرده است. این چندمین پلتفرم ایرانی است که از این فروشگاه اینترنتی حذف شده است.
تحقیقات شرکت امنیتی آی‌تی ایست (ESET) نشان داد که برنامه اندروید، «iRecorder — Screen Recorder»، تقریباً یک سال پس از اینکه برای اولین بار در گوگل‌پلی فهرست شد، کد مخربی را به عنوان به‌روزرسانی برنامه معرفی کرد.
۵۵درصد مخاطبان اعلام کرده اند بعد از فیلترینگ گوگل‌پلی، میزان رشد درآمدی آن‌ها در پلتفرم‌های داخلی مثل بازار و مایکت کمتر از ۱۰ درصد بوده است. این افزایش درآمدزایی برای ۲۱ درصد کاربران هم فقط بین ۱۰ تا ۲۵ درصد بوده است. نکته مهم این‌که طبق اعلام ۸۲ درصد مخاطبان، همین میزان اندک رشد درآمدزایی در استور‌های داخلی هم دایمی نبوده و بعد از چند ماه به حالت اولیه بازگشته است.
فیلترینگ نفس صنعت گیمینگ را بریده است و با وجود زمزمه‌هایی که اخیرا درباره برداشتن محدودیت‌های گوگل‌پلی شنیده می‌شد، هنوز هیچ گشایشی در این زمینه اتفاق نیفتاده است.
کاربران بازار می‌توانند پیش از نصب هر برنامه، سلامت آن را توسط ۱۰ آنتی‌ویروس از جمله مکافی، کسپرسکی، گوگل‌پلی پروتکت، Eset و سیمانتک بررسی کنند
با توجه به میزان دسترسی‌ها در آپ‌های مختلف مشخص می‌شود، مشکل گوگل‌پلی دسترسی و استاندارد اپ‌ها نیست، بلکه مشکل اصلی بر سر رقابت است.
برخی شواهد بر این دلالت دارند که گوکل‌پلی نحوه شناسایی کشور کاربر را از آی‌پی به فعالیت‌های حساب کاربری تغییر داده و سبب شده است کاربرهای بسیاری از ایران، کوبا و روسیه نتوانند هیچ اپلیکیشنی را از گوگل‌پلی نصب کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ