کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اینکه ایران اعلام کرده حاضر است در سطح وزیر در وین حضور پیدا کند، سیگنالی است به طرف مقابل تا نشان دهد «تصمیم سیاسی» در تهران برای انعقاد قرارداد گرفته شده و مانعی از این نظر وجود ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قالیباف در پاسخ به پرسشی در خصوص شفاف سازی مجلس درباره ماجرای سلاح‌ورزی، با اشاره به موضوعاتی که در خصوص سلاح‌ورزی در فضای مجازی مطرح شده است، گفت: من او را تا کنون ندیده‌ام و تنها اسم و عکس وی را همزمان با مباحث مطرح شده در رسانه‌ها مشاهده کرده‌ام.
مشاور رئیس‌جمهور اوکراین با انتشار پیامی در فضای مجازی مدعی شد هرگونه اعلام آتش‌بس و توقف جنگ در اوکراین به معنای پیروزی روسیه است.
زنجان- معاون اول قوه قضائیه گفت: یکی از رویکردهای اصلی دشمن در شرایط کنونی، دوقطبی سازی در کشور بوده و این موضوع را در اولویت اتاق فکر خود قرار داده است.
یک مسئله که باعث شده هنرمندان با بی‌اعتمادی به واگذاری این نقش به صداوسیما بنگرند، موقعیت کنونی صداوسیما در مقابل «ذینفع» است که «تابناک» پیش از این پرداخته بود. منطق حکم می‌کند یک نهاد حاکمیتی که قرار است بر حوزه‌ای نظارت داشته باشد، خودش ذینفع نباشد، چرا که اگر ذینفع باشد هر تصمیمش به منزله تلاش برای تضعیف رقبا، تفسیر می‌شود. بنابراین صداوسیما در گام اول باید از موقعیت ذینفع خارج شود و وی او دی‌های خود نظیر تلوبیون را به طور کلی به بخش خصوصی واگذار کند و یا اگر صداوسیما بر حفظ نقش ذینفع اصرار دارد، باید در مصوبه‌ای تازه، این نقش نظارتی حاکمیتی به دستگاه بالادستی دیگری نظیر شورای عالی فضای مجازی و دبیرخانه آن واگذار شود.
بخش خبرساز صحبت‌های وریا مربوط به جایی است که به شایعه ممنوع‌الکاری‌اش دامن می‌زند. او از سلایقش به مدیریت ورزشی می‌گوید، ولی در کنارش به این مورد هم اشاره می‌کند که بعید است در فضای کنونی شرایط رسیدگی به این خواسته‌اش را داشته باشد
«یکی از موضوعات امیدآفرین در کشور این است که همه اقشار مردم به‌ویژه جوانان احساس کنند مسئولان و مدیران کارآمدی دارند». این بخشی از اظهارات رئیس دستگاه قضا درباره ایجاد امید در کشور آن هم در فضای کنونی است.
مشاور فرمانده معظم کل قوا شکل‌گیری فضای رسانه‌ای نامتناسب کنونی را حاصل بی‌عرضگی رسانه‌هایی مثل صداوسیما دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران قادر نیست از خودش دفاع کند. ما در روایت‌سازی وحشتناک عقب هستیم و منفعالانه عمل می‌کنیم. ما به جا اینکه کمک کنیم، می‌نشینیم تا آقا اقدام کنند.
سفر سرلشکر باقری به مسقط و دیدار با سلطان عمان، اهمیت نمادین سفر یک مقام نظامی ایران در شرایط کنونی منطقه را نشان می‌دهد. تهران فضای شکل‌گرفته در منطقه و تنش‌زدایی میان بازیگران را فرصتی برای پیشبرد سیاست همسایگی و همچنین تحقق نظام چندقطبی می‌داند که می‌تواند همکاری‌های دوجانبه نظامی و اقتصادی با کشورهای منطقه را تقویت کند.
بازار سرمایه کشور در رقابت با سایر بازارهای موازی در دو سال‌و‌نیم گذشته بدترین عملکرد ممکن را از خود برجای گذاشت و به لحاظ کسب بازدهی از اغلب بازارهای رقیب باخت. نقشه‌‌‌‌‌‌خوانی مسیر بازار سرمایه در سال‌۱۴۰۲ توام با درنظر گرفتن گذشته‌‌‌‌‌‌نگر شاخص‌های سهامی از نگاه کارشناسان بورسی حاکی از این است که احتمالا در سال‌جاری (با احتساب وضعیت کنونی تورم و نرخ دلار) شاهد نه‌تنها جبران عقب‌‌‌‌‌‌ماندگی بخش مولد اقتصاد کشور باشیم بلکه افزایش سودآوری صنایع و بنگاه‌های سهامی در این مقطع زمانی هم موضوعی است که دور از ذهن نخواهد بود، اما آیا بورس می‌تواند در سال‌جاری در رقابت با سایر بازارهای مالی پیروز شود و اساسا ۱۴۰۲ می‌تواند سال ‌بورس شود؟ آنچه از جریان دادوستد‌‌‌‌‌‌های تالار شیشه‌ای سعادت‌آباد استنباط می‌شود این است که اکنون فضا برای افزایش سطوح قیمت سهام فراهم است.
تلسکوپ فضایی جیمز وب پس از انفجار پرتو گاما، کار خود را آغاز کرد و به دنبال یک ابرنواختر مورد انتظار بود.
آل‌هاشم امام جمعه تبریز با اشاره‌ به التهابات بازار ارز و طلا و بازار خودرو گفت: شرایط نشان از بروز عملیات معیشت بر پایه جنگ ادراکی دیگر دارد ،حرکت کنونی دشمن شبیه کودتای اقتصادی است چرا که تحریک ایران ،گشودن پرونده‌های موشکی و‌ پهپادی و حقوق بشری همچنین راه انداختن کمپین و تجمع‌ در خارج و فضای رسانه‌ای و مجازی حاکی از آن است.
اگر چه مسوولیت اصلی بن‌بست کنونی متوجه قدرت است، ولی دست منتقدان برای بن‌بست‌شکنی خالی نیست. بیانیه ۱۵ ماده‌ای خاتمی اولین گام عمومی آن است. گام دوم و مهم‌تر این است که نقشه راه اجرایی آن را در فضای عمومی به گفتگو و سپس اجرا گذاشت.
رحمن قهرمانپور کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: دستگاه‌های مسئول و نهاد‌های ذی ربط باید سعی کنند از تشدید فضای کنونی جلوگیری کرده و هر اقدامی را که لازم است انجام دهند. در سطح استراتژیک و کلان فضا دارد به سمتی می‌رود که شرایط برای ایران سخت و سخت‌تر خواهد شد.
پس از بررسی تصاویر ماموریت ماهواره‌ای کوپرنیک سنتینل-۲ (Copernicus Sentinel-۲) متعلق به کمیسیون اروپا و همچنین ماهواره (Maxar WorldView-۳)، دانشمندان به تازگی توانستند وجود یک کلونی جدید از پنگوئن‌های امپراطور متشکل از حدود ۵۰۰ پرنده را تایید کنند.
این وضعیت قاعدتاً مطلوب اهالی سینما و متناسب با شرایط کنونی فرهنگی نیست و مشخص نیست در فضای کنونی سینما که تولیدات سالانه مرتبط با کودک انگشت شمار است، چرا نباید این رویداد را حتی چهار سال یک بار و با دست پر برگزار کرد؟
پرواضح است که جانبداری جدید دولتی‌ها و چهره‌های بعضا تندرو اصولگرا از بازیکنان نسل فعلی تیم ملی فوتبال ایران هم به دلیل مصلحت‌اندیشی و مرتبط با «فضای کنونی» ایران است؛ وگرنه بسیاری از همین بازیکنان، تا پیش از آنکه «خط قرمز» محسوب شده و منتقدان آن‌ها سخت مورد عتاب قرار بگیرند، در کانون انتقادات چهره‌های همین جریان بوده‌اند.
قرار بود وزارت اقتصاد لیست کسب و کارهای ثبت محور که اصلاً نیازی به مجوز ندارند را مشخص کند که هنوز این کار را انجام نداده است. این وزارتخانه به عنوان متولی اقتصاد کشور، باید بستری را فراهم کند که صدور مجوزها به راحتی انجام شود، نه اینکه متقاضیان در استفاده از این درگاه با معضلات بزرگ‌تری روبه رو شوند.
مورد عجیب، اصرار به برگزاری مراسم رونمایی است. مراسمی که ظاهرا فقط در ایران برای رونمایی از پیراهن تیم ملی گرفته می‌شود و در آن اصرار عجیبی است که از مسئولان دولتی، فدراسیون، بازیکنان و پیش‌کسوتان فوتبال دعوت شود. با توجه به فضای کنونی جامعه، برگزاری مراسمی به این شکل به قدر کافی محل سؤال است
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: بستر گفت‌وگویی که بخواهد شکل بگیرد، هم مهم است. اینکه در کجا و چگونه و چه افرادی قرار است این گفت‌وگو را انجام دهند هم اهمیت دارد.
فارغ از اینکه اظهارنظر‌های سید‌احمد علم‌الهدی نظر شخصی او باشد یا بیان‌کننده نظر دولتی که به تعبیر ایشان دولت متدینین است، انتقاد‌های تند او به وزیر همین دولت محل سؤال است. آیا علم‌الهدی با بیان چنین جملاتی قصد دارد زمینه تغییرات در کابینه را فراهم کند؟ بسیاری با توجه به اعمال نفوذ و اعمال دیدگاه‌های او در دولت، به‌خوبی از تأثیرحرف‌های علم‌الهدی بر دولت آگاه هستند، ولی دمیدن در این فضای دوقطبی، تقسیم ورزشکاران زن ایرانی به محجبه و غیرمحجبه و اشاره به تبعیض در این زمینه، آن‌هم در این برهه کنونی، تصمیمی بجاست؟
رهبر انقلاب اسلامی، عادی سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی را یکی از بزرگترین خیانت‌ها خواندند و گفتند: ممکن است برخی بگویند، تحقق وحدت در اوضاع کنونی، با وجود برخی رؤسای کشورهای اسلامی امکان‌پذیر نیست؛ اما روشنفکران، علما، فرزانگان و نخبگان دنیای اسلامی می‌توانند فضا را متفاوت از خواست دشمن کنند که در این صورت امکان تحقق وحدت، آسان‌تر خواهد شد.
آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه قم گفت: دولت و مجلس در بهره‌برداری زیر ساخت اینترنت ملی قوی و پرسرعت و پاسخگو زمان بندی مشخص کنند تا اجازه فتنه‌انگیزی از فضای مجازی کنونی گرفته شود.
مدت‌هاست در فضای ورزش ایران استفاده از مربی ایرانی تبدیل به شعار شده و حالا با توجه به چنین رویکردی ممکن است کی‌روش به این سادگی‌ها سرمربی تیم ملی نشود. در چنین فضایی است که یک‌باره نام امیر قلعه‌نویی، سرمربی کنونی تیم گل‌گهر سیرجان هم مطرح می‌شود. این موضوعی است که یکی از نمایندگان مجلس هم به آن اشاره کرده است.
یکی از ضعف‌های اجتناب ناپذیر نظرسنجی‌های انتخاباتی به ویژه نظرسنجی‌هایی که در معابر عمومی انجام می‌شود، این است که اشخاص لزوماً منفرد نیستند و قاعدتاً وقتی شخصی آن‌ها را همراهی می‌کند، ممکن است، نظر واقعی‌شان را سانسور کنند و با توجه به فضای کنونی جامعه، دور از انتظار نیست که این میزان خودسانسوری قابل توجه باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ