بزرگترین معادن لیتیوم ایران هم در شرق کشور و در استان خراسان جنوبی در شهر نهبندان و اطراف بیرجند قرار دارد. بعد از آن دریاچه نمک قم، چهارمحال و بختیاری و اصفهان هم دارای این معدن هستند. این ماده یک نوع خاک معدنی هست که حتی از آب شور هم به دست می‌آید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تویوتا پیشرفت‌ های هیجان‌ انگیزی را در عرصه باتری های خودروهای برقی اعلام کرده که به عمر باتری‌های طولانی ‌تر در اوایل سال 2026 اشاره می ‌کند. این پیشرفت در دو بخش رخ داده است: افزایش بهینه ‌سازی باتری ‌های لیتیوم - یون و پیشرفت در باتری‌ های حالت جامد برای خودروهای برقی.
محققان با همکاری ۲ پژوهشگر ایرانی باتری پروتونی توسعه داده اند که تراکم انرژی آن ۳برابر باتری های لیتیوم یونی است و به محیط زیست آسیب کمتری می رساند.
محققان با همکاری ۲ پژوهشگر ایرانی باتری پروتونی توسعه داده اند که تراکم انرژی آن ۳برابر باتری های لیتیوم یونی است و به محیط زیست آسیب کمتری می رساند.
سلول‌های آزمایشی عملکرد پایدار بیش از ۱۰۰۰ چرخه شارژ و تخلیه را نشان داده اند در حالی که ظرفیت تقریباً سه برابری یک سلول معمولی لیتیوم یون را حفظ می‌کنند.
یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از لیتیوم ساخت باتری‌های مخصوص قلب است. این باتری‌ها البته یک‌بار مصرف بوده و قابل شارژ نیستند. ولی در باتری‌های قابل شارژ لیتیومی، در واقع ما با شکل آلیاژ یا نمک روبه‌رو هستیم. مانند خودروهای برقی که در آنها از اینگونه باتری‌ها که قابلیت شارژ دارند، استفاده می‌شود.
جان گودیناف یکی از پیشروان توسعه باتری های لیتیوم یونی در ۱۰۰ سالگی و درست یک ماه قبل از تولد ۱۰۱ سالگی اش درگذشت.
رادمان گفت:در اخبار شنیدم نماینده همدان درباره لیتیوم کشف شده در همدان رقم عجیبی را عنوان کردند که شایدبه اشتباه گفته شده است.ایران صاحب۲۰ درصد لیتیوم جهان نیست و نباید آمارغلط ارائه کرد.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام کشف یک معدن بزرگ لیتیوم در همدان اعلام کرد که این معدن توانایی تأمین ۲۰ درصد نیاز جهان به لیتیم را دارد.
رسانه‌های عبری گزارش دادند که تهران با کشف این میدان عظیم راهبردی لیتیوم به اعتبار بین‌المللی ایران خواهد افزود و نقطه ثقل در منطقه غرب آسیا بار دیگر به ایران منتقل خواهد شد.
ترس و وحشت رژیم صهیونیستی از دستیابی ایران به معدن لیتیوم و تاکید مقام معظم رهبری بر بلامانع بودن توافق با غرب بدون آسیب زدن به زیرساختهای هسته‌ای، از محورهای اصلی روزنامه‌های مطرح جهان عرب
کشف معدن لیتیوم در ایران معادلات قدرت را در منطقه و جهان به نفع ایران تغییر خواهد داد و اسرائیل از نزدیک چگونگی تلاش تهران برای استفاده از این کشف به نفع خود را زیر نظر دارد.
کنشگر محیط زیست گفت: جریانی وجود دارد که از خشک شدن تالاب‌ها خیلی خوشحال هستند، برای اینکه بتوانند با هزینه کمتر نفت و گاز استخراج کنند یا حتی بروند لیتیوم استخراج کنند. واقعیت این است که بلایی که سر هورالعظیم می‌آید، دارد بر سر تالاب شادگان هم می‌آید. یکی از تالاب‌های ارزشمندمان و بزرگ‌ترین تالاب ثبت شده در کنوانسیون رامسر که دارد قربانی تاخت و تاز‌ها می‌شود.
نیوبات لیتیوم، به دلیل توانایی‌اش در مدیریت حجم بالایی از توان نوری و ضریب پاکلز، ماده ارزشمندی به شمار می‌رود و به ماده این امکان را می‌دهد تا با قرار گرفتن در میدان الکتریکی، خواص نوری‌اش را تغییر دهد.
یک قطار حامل باطری لیتیومی روز پنجشنبه از ریل خارج شد؛ دو واگن آن در رودخانه می‌سی‌سی‌پی سقوط کرد و چهار نفر زخمی شدند.
هیچ دلیل شناخته شده‌ای برای بیماری اوتیسم وجود ندارد، اما محققان اکنون انگشت خود را به سمت میزان بالاتر لیتیوم در آب آشامیدنی نشانه رفته اند.
معاون معدن و فرآوری مواد وزیر صمت با اشاره به کشف ذخایر لیتیوم در همدان در خصوص فاصله زمانی دستیابی به تولید لیتیوم در کشور گفت: انتظار من برای تحقق این امر در ۲ تا ۳ سال آینده است.
لیتیوم یکی از اجزاء مهم در باتری‌های قابل شارژ است که در تلفن‌های همراه، رایانه‌های دستی و خودرو‌های برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر، آلیاژی از لیتیوم و آلومینیوم در صنایع هواپیماسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد که سبک، قابل انعطاف، محکم و مقاوم است.
لیتیوم یکی از اجزاء مهم در باتری‌های قابل شارژ است که در تلفن‌های همراه، رایانه‌های دستی و خودرو‌های برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر، آلیاژی از لیتیوم و آلومینیوم در صنایع هواپیماسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد که سبک، قابل انعطاف، محکم و مقاوم است.
بانک جهانی تخمین زده که تولید مواد معدنی مانند گرافیت، لیتیوم و کبالت می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ نزدیک به ۵۰۰ درصد افزایش یابد تا تقاضای رو به رشد برای فناوری‌های انرژی پاک را برآورده کند.
رئیس دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز گفت: مطرح شدن موضوع لیتیوم، راهی برای منحرف کردن اذهان عمومی است؛ چرا که اگر قرار بود گروه خاصی به استخراج لیتیوم اقدام کنند، قطعا بی سرو صدا و با هزینه‌ی کم این اقدام را انجام می‌دادند و نیازی نبود میلیون‌ها نفر را از این موضوع آگاه کنند.
این وسیله نقلیه دارای یک مجموعه باتری لیتیوم یونی ۵۰ کیلووات ساعتی است که در هر بار شارژ تا ۲۰۰ مایل (۳۲۰ کیلومتر) می‌توان از آن استفاده کرد و ۲۰ دقیقه نیز ذخیره دارد. چهار موتور الکتریکی ۲۵ کیلوواتی (۳۳.۵ اسب بخار) روی آن نصب شده است که به دو ملخ ثابت در جلو و پشت هر بال نیرو می‌دهند و هواپیما از یک پیشران، کنترل و مجموعه حسگر کاملا اضافی بهره می‌برد.
بهای لیتیوم کربنات در چین پس از رسیدن به سقف تاریخی در مسیر کاهشی قرار گرفت. روز گذشته قیمت هر تن لیتیوم کربنات در چین به سطح قیمتی ۵۷۱ هزار و ۵۰۰ یوآن (بیش از ۸۲ هزار دلار) به ازای هر تن رسید.
قرار است نخستین معدن تمام برقی لیتیوم جهان در کانادا ساخته شود.
این روز‌ها دریاچه ارومیه وضعیت مناسبی ندارد و آخرین آمار‌ها نشان می‌دهد وسعت دریاچه به کمتر از یک ‏هزار کیلومتر مربع و حجم آب آن نیز به کمترین میزان خود در تاریخ این دریاچه رسیده است. ‏

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ