تیموتی هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی مستقر در خاورمیانه، با تایید این موضوع از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تیم هاوکینز، سخنگوی ناو پنجم به خبرگزاری فرانسه گفت: «این یگان‌ها انعطاف‌پذیری و قابلیت عملیاتی قابل‌ توجهی را برای جلوگیری از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده و خنثی کردن تنش‌های منطقه‌ای ناشی از آزار و اذیت ایران در توقیف کشتی‌ها تجاری ایجاد می‌کنند.»
نیروی دریایی آمریکا مدعی است در دو سال گذشته ایران دست کم پنج شناور تجاری را توقیف کرده و برای چندین شناور دیگر مزاحمت ایجاد کرده است. بیشتر این اقدامات در تنگه هرمز صورت گرفته است.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران از توقیف نفتکش خارجی حامل یک‌میلیون لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه خبر داد.
نیروی دریایی آمریکا با اذعان به اقتدار رزمی نیروی دریایی ایران در خلیج فارس از توقیف یک کشتی مشکوک به قاچاق سوخت توسط سپاه پاسدارن خبر داد و به اظهارات رسانه‌ای منفعلانه بسنده کرد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به ابعاد پنهان توقیف نفتکش انگلیسی از سوی نیروی دریایی سپاه، گفت: اگر این نفتکش با ۱۰ اسکورت هم آمده بود، محال بود بتواند از دستان ما فرار کند.
در حالی که هیچ کدام از کشورهای منطقه و سایر منابع خبری اشاره‌ای به تنش در دریای عمان طی روز چهارشنبه نکرده‌اند، آمریکا مدعی تلاش ایران برای توقیف دو نفتکش شده است.
در پی ادعای نیروی دریایی آمریکا مبنی بر تلاش ایران جهت توقیف دو نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز، یک منبع آگاه دفاعی این موضوع را تکذیب کرد.
در بیانیه نیروی دریایی آمریکا ادعا شده است که در هر دو مورد، شناورهای نیروی دریایی ایران پس از واکنش نیروی دریایی آمریکا عقب نشینی کردند و هر دو کشتی تجاری به سفرهای خود ادامه دادند.
آمریکا روز جمعه اعلام کرد بخاطر آنچه که واشنگتن آن را آزار و اذیت ایران برای کشتی‌ها در منطقه توصیف می‌کند، قصد اعزام قوای تقویتی به خلیج فارس دارد.
این حادثه پس از آن رخ داد که ایران روز پنجشنبه نیز یک نفتکش با پرچم جزایر مارشال به نام Advantage Sweet را در خلیج عمان توقیف کرده بود. اداره ثبت پرچم جزایر مارشال روز سه شنبه اعلام کرد که این نفتکش توسط مقامات ایرانی در بندرعباس نگهداری می شود.
نیروی دریایی ایران دومین نفتکش را در یک هفته اخیر در خلیج فارس توقیف کرد.
ناوگان پنجم ارتش آمریکا امروز مدعی توقیف یک نفتکش خارجی توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شد.
نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که نیروی دریایی ایران یک نفتکش با پرچم «جزایر مارشال» را در دریای عمان توقیف کرده است.
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا این اقدام را "مغایر با قوانین بین‌المللی" و "مخل امنیت و ثبات منطقه‌ای" خواند و از جمهوری اسلامی ایران خواست تا فورا این نفتکش را آزاد کند.
نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نفتکش با پرچم جزایر مارشال را در دریای عمان توقیف کرده است.
نیروی دریایی آمریکا ادعا کرده است که به انگلیس در توقیف قایقی که حامل تسلیحات در مسیر یمن بود، کمک کرده است.
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مدعی شد که هفته گذشته یک قایق ماهیگیری حامل مواد منفجره را در دریای عمان توقیف و پس از تخلیه آن را منهدم کرده است.
روز سه‌شنبه ۸ شهریورماه یک فروند قایق بدون سرنشین آمریکایی که ارتباطات ناوبری آن قطع شده بود از سوی شناور پشتیبانی نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس کنترل و یدک شد.
ناوشکن جماران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حین اجرای ماموریت برقراری امنیت و ایمنی کشتیرانی در دریای سرخ و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی با چندین شناور ویژه داده‌برداری کوچک که در مسیر کشتیرانی بین‌المللی رها بود مواجه شده و با اقدام به موقع و به منظور جلوگیری از وقوع حادثه و احتمال تصادف دریایی از کنترل کننده این نوع تجهیزات خواست به این نوع رفتار و حرکت خاتمه داده و مسیر حرکت را تغییر بدهند.
پس از توقف و کنترل این کشتی‌ها و اطمینان از امنیت دریانوردی و به تماس‌های مکرر ناوشکن ج. ا. ا پاسخی نداده و خارج از کنترل در حال دریانوردی بود و موجب ناامنی و به خطر افتادن ایمنی شناور‌های در مسیر گردیده و احتمال انجام اقدامات تروریستی نیز متصور بود.
نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جزئیات توقیف دو شناور تجسسی نیروی دریایی آمریکا را منتشر کرد.
نیروی دریایی ارتش جزئیات توقیف دو شناور تجسسی نیروی دریایی آمریکا را منتشر کرد.
نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جزئیات توقیف دو شناور تجسسی نیروی دریایی آمریکا را منتشر کرد.
روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای جزئیات توقیف و رهاسازی شناور نیروی دریایی آمریکا توسط رزمندگان غیور نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس را اعلام کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ