عباس عبدی با اشاره به دلایل مهاجرت پزشکان، گفت: انگیزه و دلایل پزشکان در این باره گوناگون است، یک بخش این است که آن‌ها نخبه‌ترین گروه حرفه‌ای در ایران هستند و سطح حرفه‌ای آنان نیز بسیار بالا است، به طوری که قابل مقایسه با هیج حرفه دیگری در ایران نیست و اعتبار پزشکی ایران در جهان بالا و قابل قبول است، ولی همواره بویژه در چند سال گذشته پزشکان از سوی حاکمیت مورد بی مهری قرار گرفته اند و در این زمینه توجه کافی به نظرات و مطالبات جامعه پزشکی نشده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک توضیح قابل قبول این است که ما تمایل داریم به بوی خودمان عادت کنیم. به عبارت دیگر، به گفته دکتر لورِتا برونینگ، متخصص شیمی مغز و رفتار اجتماعی پستانداران، از آنجایی که ما به طور منظم گاز روده دفع می‌کنیم (به طور متوسط حدود نیم لیتر در روز)، به بوی آن عادت کرده‌ایم.
ما نباید به دلخوشی‌های کوچک دل ببندیم. اگر می‌خواهیم در قطب اقتصادی منطقه‌ای جایی داشته باشیم، باید همکاری گسترده و همگرایی منطقه‌ای ایجاد کنیم؛ همانطور که اعراب با یکدیگر کار و سرمایه گذاری می‌کنند. در حال حاضر عراقی‌ها با شورای همکاری‌های خلیج فارس و به ویژه عربستان و امارات همین رفتار را دارند و سرمایه گذاری‌های چندمیلیارد دلاری در بصره و سایر شهر‌های مهم، جذب می‌کنند. ترکیه نیز رفتاری مشابه انجام داده است. سفر اخیر اردوغان به عربستان، امارات و کشور‌های عرب منطقه با همین هدف انجام شد و پیش بینی می‌شود سرمایه گذاری‌های ده‌ها میلیارد دلاری بین ترکیه و کشور‌های منطقه شکل بگیرد. دلخوشی ما به تعدادی سفر درست نیست. این سفر‌ها به لحاظ دیپلماتیک مثبت است، اما باید دستاورد اقتصادی نیز داشته باشند. تحقق همه این اهداف به عملکرد تیم دیپلماسی دولت سیزدهم بستگی دارد.
نماینده تبریز در مجلس گفت: اگر می‌خواهیم کاری انجام دهیم باید نگاه و راه‌مان را اصلاح کنیم. اگر اصلاح نکنیم با همین مسیری که می‌رویم و با مقصر دانستن دیگران مشکل حل نمی‌شود و بیخود وقت تلف می‌کنیم.
غفاری با بیان اینکه هر سازمانی به طور مستقل نسخ الکترونیک را در سامانه خود اجرا می‌کند، گفت: قرار بود سامانه‌های نسخه‌نویسی با یکدیگر مرتبط شوند و پزشکان بتوانند برای بیماران تحت پوشش سایر بیمه‌ها نیز در سامانه نسخه‌نویسی کنند، اما این اتفاق هنوز رخ نداده است. با این وجود با بیمه سلامت در خصوص بیماران صعب العلاج همکاری صورت گرفته است تا بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و بیمه سلامت توسط صندوق بیماران صعب‌العلاج پوشش داده شوند.
یک نماینده مجلس گفت: بچه من به زور حرف من را نمی‌پذیرد، چه برسد به جامعه‌ای که ممکن است با من موضع هم داشته باشد. چرا باید حرف من را بپذیرد؟
اسحاقی در ادامه گفت: یکی از انتقادات شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت این بود که چرا امتیاز مطب از ۳۶۰ به ۲۵۰ کاهش یافته چراکه این اقدام منجر به کاهش حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم و کم برخوردار و متضرر شدن این مناطق می شود.
امروز رسانه و دانشجو می‌خواهد اعتراض کند، اما با توبیخ، اخراج و بسته شدن مواجه می‌شود. اگر دانشجو حرف بی‌ربطی می‌زند با او در مجمع عمومی بحث کرده و قانع کنید که اشتباه می‌کند، چرا وی را اخراج می‌کنید؟ اگر منطق دارید، دعوا نمی‌کنید. دانشجو که دیوانه نیست، دانشجو فردای مملکت ما است. من نخواهم بود، اما دانشجو خواهد بود و قرار است این مملکت را او اداره کند. اگر دانشجو حرف بی‌ربطی زد دیوانه که نیست، با او صحبت کنید که به چند دلیل حرف تو اشتباه است.
پزشکیان گفت: مشکل زمانی است که من تخلفی می‌کنم و فضای مجازی آن را منتشر می‌کند. برای اینکه تخلف ما شفاف نشود، فضای مجازی را فیلتر می‌کنیم. «آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است». اگر مشکلی نداریم پس نباید از فضای مجازی بترسیم و اگر ما خوب هستیم، پس باید به بقیه نشان دهیم تاکنون چه کار‌هایی انجام دادیم، اما چون نمی‌توانیم برتری خود را نشان دهیم برای همین اجازه نمی‌دهیم عیب‌های ما هم گفته شود.
حجم زیادی از بدن را آب تشکیل می‌دهد و بسیاری از فعالیت‌های حیاتی بدن و کارکرد درست اندام‌ها نیز به مصرف آب بستگی دارد. همواره از پزشکان نقل می‌شود که بدن در روز دست‌کم به هشت لیوان آب نیاز دارد، اما کمتر درباره مضرات زیاد نوشیدن آب صحبت شده است. درواقع مصرف زیاد آب به‌اندازه کم نوشیدن آن خطرناک است.
در حالی که همه در فکر ایجاد استارت‌آپ هستند و دنبال یک لقمه نان روغنی، پزشکان، مدرک گرفته، نگرفته مطب‌های زیبایی برپا می‌کنند یا از آن راحت‌تر با سرمایه دیگری کلینیک زیبایی می‌زنند. هنوز مطب برپا نشده، مشتری‌ها صف کشیده‌اند. اصلا به جای آنکه بروند زیر دست یک اپراتور ساده یا کارشناس آموزش دیده، کار را به دست پزشک می‌دهند.
سالاریان گفت: ضمن اینکه بسیاری از پزشکان هم هستند که پروانه مطب دارند، اما نسبت به بازگشایی مطب اقدام نکرده‌اند و در کلینیک‌های خصوصی کار می‌کنند. کلینیک‌های خصوصی که درآمد، مسئولیت و سرمایه‌گذاری آن برعهده شخص دیگری است و اصلا الزامی ندارد که کارتخوان داشته باشد.
امروز مطالبی همچون این نمادها از یکشنبه حجم مبنا ندارند، پیش بینی مهم از بورس فردا، پالایش یکم باز هم رشد خواهد کرد؟، ۱۰ خبر مهم برای بورس فردا اول بهمن، خبری مهم برای نماد‌های پالایش، قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار، "غدانه" دوشنبه ۳ بهمن عرضه می‌شود، بورس در دی ماه ۱۴۰۱ چگونه بود؟، چرا معامله گران حاضرند سکه را گران بخرند؟، ، ؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
اکنون پزشکان می‌توانند دارو را تجویز کنند، اما بیماران قادر به پرداخت هزینه آن نیستند. این دارو که هر دو هفته یکبار از طریق تزریق وریدی در مطب یا کلینیک پزشک تجویز می‌شود حدود ۲۶۵۰۰ دلار در سال هزینه دارد.
بسیاری از افراد با شروع زمستان و سرد شدن هوا بیشتر مریض می‌شوند. بیمار شدن در هوای سرد دلایل خاصی دارد که باید بدانید. پزشکان علت این موضوع را بررسی کرده اند و متوجه شدند که با افت دمای هوا؛ تعداد بیماری‌ها بیشتر می‌شود؛ یعنی اگر لباس گرم نپوشید، احتمال بیمار شدن در شما بیشتر است.
کشف راز حشره خوار در کوچک کردن بافت شناختی‌اش در زمستان تنها برای رشد مجدد آن در بهار ممکن است به پزشکان در درمان بیماری‌های عصبی در انسان کمک کند.
دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی جودوی کم‌بینایان و نابینایان جهان گفت: با وجود این که 3 بار در داخل و خارج از کشور توسط پزشکان متخصص فدراسیون جهانی کلاس بندی بین‌المللی شدم، نمی‌دانم چرا فدراسیون جودو به دنبال ایجاد حاشیه برای جودوکاران نابینا و کم‌بینا است
یک ماده زائد پروتئینی به نام تائو (tau درمغز وجود دارد که هم مقدار بیش از حد کم آن به سلول‌های عصبی آسیب می‌زند و هم مقدار بیش از حد زیاد آن برای این سلول‌ها سمی است و می‌تواند به بیماری‌های تحلیل‌برنده عصبی مانند آلزایمر بینجامد. پژوهش‌های جدید حتی نشان می‌دهند که انجام آزمایش برای تغییرات تائو ممکن است روزی به پزشکان برای تشخیص زودرس‌تر آلزایمر کمک کند.
پزشکان توصیه می‌کنند که در زمستان در محیط‌های بسته از ماسک استفاده و تا حد امکان واکسن آنفلوآنزا را هم تزریق کنید. یک کارشناس بیماری‌های داخلی می‌گوید که به‌تدریج سطح ایمنی در برابر آنفلوآنزا بالا می‌رود و ما با موج‌های طبیعی این بیماری روبه‌رو خواهیم شد.
کلینیک‌های پزشکان بدون مرز در سراسر غزه سال گذشته بیش از ۵۵۰۰ بیمار سوختگی جدید را در غزه درمان کردند که بیش از یک سوم این بیماران زیر ۵ سال سن داشتند.
دکتر محمدجواد یزدان‌پناه، متخصص ایمونولوژی می‌گوید: «ترانسفر -نقل و انتقال- پزشکان به دیگر کشورها امروز تبدیل به یک بیزینس شده است و آژانس‌های مسافرتی پیشنهادهای اغواکننده‌ای برای پزشکان دارند. جایی برای اقامت، تسهیل پروسه مصاحبه و اقامت را انجام می‌دهند. در واقع از بحث توریسم پزشکی به توریسم پزشک رسیده‌ایم.
نماینده تبریز در مجلس گفت: اینها هر کسی را که می‌خواهند از میدان به در کنند یک انگی به او می‌چسبانند تا او را حذف کنند بعد حرف خودشان را بزنند و کار خودشان را کنند. این روشی است که متأسفانه تا حالا توانسته‌اند جلو بیایند و همه کانون‌های مجلس، دولت و قوه قضاییه را به قول خودشان یکدست کردند اما واقعیت‌های اجتماعی این اجازه را به آنها نمی‌دهد. به هر حال اعتصابات و اعتراضات شکل خواهد گرفت. نهایتاً امکان ادامه به این شکل وجود ندارد.
پزشکیان در رابطه با برجام افزود: برجام را امضا کردند و (به مذاکره کنندگان)اختیار دادند. ما هم می‌گوییم چرا آن را (آنگونه که می گفتید) پاره نمی‌کنید؟! چرا سفره مردم را رنگین‌ نمی‌کنید؟! مگر در دور قبل نمی گفتند برجام را باید پاره کرد و خیانت است؛ پس چرا امروز خیانت را ادامه می‌دهید، در حالی که سفره مردم بی‌رنگ‌تر شده است؟!
پزشکیان در رابطه با برجام افزود: برجام را امضا کردند و (به مذاکره کنندگان)اختیار دادند. ما هم می‌گوییم چرا آن را (آنگونه که می گفتید) پاره نمی‌کنید؟! چرا سفره مردم را رنگین‌ نمی‌کنید؟! مگر در دور قبل نمی گفتند برجام را باید پاره کرد و خیانت است؛ پس چرا امروز خیانت را ادامه می‌دهید، در حالی که سفره مردم بی‌رنگ‌تر شده است؟!
پزشکیان گفت: برجام را امضا کردند و (به مذاکره کنندگان) اختیار دادند. ما هم می‌گوییم چرا آن را (آنگونه که می‌گفتید) پاره نمی‌کنید؟! چرا سفره مردم را رنگین نمی‌کنید؟! مگر در دور قبل نمی‌گفتند برجام را باید پاره کرد و خیانت است؛ پس چرا امروز خیانت را ادامه می‌دهید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ