رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بررسی روند مذاکرات در ماه‌های اخیر نشان داد که دست ایران به اصطلاح پُر است و با توجه به پُر بدون دستانمان و با تأسی به خداوند، در مسیر درست حرکت کردیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دولت بایدن به علت تغییر در موقعیتش از جمله موضوع رقابت‌های انتخاباتی و مسئله پیش‌آمده برای رابرت مالی، آمادگی خود را برای ورود محتوایی به مذاکرات احیای برجام هر روز بیشتر از دست داده است؛ ما فاصله بسیار زیادی تا رفع تحریم‌ها داریم؛ بنابراین شرایط محیط همیشه ثابت نیست و اینطور نیست که هرگاه ما اراده به رفع مشکل کنیم اجابت شود؛ فرصت‌سوزی نباید کرد.
راهبرد‌های دولت رییسی نه تنها منجر به دستاورد خاصی برای کشور نشده، بلکه بخشی از دستاورد‌های قبلی را نیز از میان برده است. مذاکرات وین با مدیریت محمد باقری‌کنی به گونه‌ای پیش رفت که نه تنها امریکا از تحریم‌های مرتبط با پرونده هسته‌ای دست بر نداشت، بلکه تحریم‌های دوران پساترامپ را نیز نهادینه ساخت. با طی این مسیر است که امروز نه تنها ژنرال‌های برجامی بلکه مذاکره کنندگان دولت رییسی هم از نوعی نرمش در خصوص انجام توافقی کمتر از برجام صحبت می‌کنند تا بخشی از مشکلات کشور حل و فصل شود.
رسانه‌های عبری اعلام کردند که دستگاه امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به این اعتقاد رسیده‌اند که دولت آمریکا در مساله توافق با ایران در موضوع هسته‌ای، تصمیمی اتخاذ کرده است.
رسانه‌های عبری اعلام کردند که دستگاه امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به این اعتقاد رسیده‌اند که دولت آمریکا در مساله توافق با ایران در موضوع هسته‌ای، تصمیمی اتخاذ کرده است.
ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که چه اطلاعات تازه‌ای درباره آخرین وضعیت مذاکرات احیای توافق هسته‌ای (برجام) وجود دارد، گفت: رییس جمهور بایدن و وزیر امور خارجه بلینکن کاملا نسبت به این که ایران هیچ گاه اجازه دست‌یابی به یک سلاح اتمی را پیدا نکند، متعهد هستند. ما همیشه بر این باور بوده‌ایم که دیپلماسی بهترین مسیر رو به جلو برای رسیدن راهکاری است که به طور قابل راستی‌آزمایی و پایداری اطمینان حاصل کنیم ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نمی‌کند. فعلا چیزی برای اعلام کردن وجود ندارد و هیچ گزینه‌ای از روی میز کنار نرفته است.
دست صهیونیست‌ها پشت این قضایاست. آن‌ها در تلاشند ایران را به عنوان یک تهدید و یک نظام غیرقابل قبول معرفی کنند. این اثرات خود را در روابط خارجی ما می‌گذارد و باعث کاهش همکاری‌های ما با کشور‌های دیگر می‌شود؛ یعنی فضایی را به وجود می‌آورند که کشور‌ها برای همکاری با ایران تردید پیدا کنند.
دست صهیونیست‌ها در پشت این قضایا قرار دارد. آنها در تلاشند که ایران را به عنوان یک تهدید و یک نظام غیرقابل قبول معرفی کنند. این اثرات خود را در روابط خارجی ما می‌گذارد و باعث کاهش همکاری‌های ما با کشورهای دیگر می‌شود؛ یعنی فضایی را به وجود می‌آورند که کشورها برای همکاری با ایران تردید پیدا کنند.
دست صهیونیست‌ها در پشت این قضایا قرار دارد. آنها در تلاشند که ایران را به عنوان یک تهدید و یک نظام غیرقابل قبول معرفی کنند. این اثرات خود را در روابط خارجی ما می‌گذارد و باعث کاهش همکاری‌های ما با کشورهای دیگر می‌شود؛ یعنی فضایی را به وجود می‌آورند که کشورها برای همکاری با ایران تردید پیدا کنند.
معاون نخست وزیر روسیه از ادامه مذاکرات ایران و روسیه بر سر موضوع سوآپ نفت و گاز خبر داد و گفت: جزئیات فنی در دست بررسی است.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: اروپا حتما می‌داند که ایران در مقابل با اقدامات نسنجیده کشور‌های اروپایی دست بسته نیست و ایران از توان و همچنین اراده لازم برای برخورد متقابل برخوردار است. لازم است یاداوری کنم که مجلس شورای ایران پیش نویس مصوبه دو فوریتی خودش را اماده کرده و حتما اقدام قانونی انجام خواهد داد. بهتر است اروپا به پای خودش شلیک نکند.
مرتضی مکی می‌گوید: هرجا که عمان و قطر در مذاکرات علنی و غیرعلنی میان ایران و آمریکا موفق بودند و میانجی‌گری اثربخشی داشتند، ناشی از اراده دو طرف بود. اکنون که آمریکا و نه اروپایی‌ها به صراحت در سطح رسانه‌هایشان می‌گویند که برجام دیگر اولویت آن‌ها نیست و در کنار برجام موضوعات دیگری مهم است، نشان می‌دهد که کاری از دست عمان و قطر به عنوان کسانی که می‌خواهند نقش میانجی‌گری را داشته باشند، برنمی‌آید.
کریستوفر برگر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز چهارشنبه به خبرنگاران در برلین گفته بود: از دید ما، در حال حاضر هیچ الزام یا دلیلی برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران وجود ندارد.
وزیر خارجه سوریه با حمایت از موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای ابراز امیدواری کرد که کشورهای غربی از مواضع غیر صادقانه خود در این فرایند دست بردارند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که چه پاسخی به این اظهارات وزیر امور خارجه ایران دارد که گفته بود، ایران پیامی از آمریکا دریافت کرده که نشان می‌دهد واشنگتن برای دست یافتن به یک توافق در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای عجله دارد، گفت: مسلما چنین پیامی به ایران داده نشده است.
این ماجرا بک فرصت بسیار مناسب برای ایران است تا بتواند جای روسیه در بازار جهانی در حوزه انرژی بگیرد و درآمد مناسبی به دست بیاورد. زیرا مشخصا اروپا نیاز دارد یک کشور خلاء حضور روسیه را برای این قاره پر کند.
نماینده مردم مشکین شهر گفت: غربی‌ها بیشتر از ایران به مذاکره نیاز دارند ما با تمام قوا به دنبال پایان دادن به مذاکرات با توجه به اهداف مورد نظر هستیم و، اما اگر طرف غربی نخواهد توافق کند گزینه‌های دیگری بر روی میز داریم.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران درباره همکاری با سایر سازمان ها در زمینه گرامیداشت یاد و خاطره شهداء گفت: به طور طبیعی سال آینده که این جشنواره به صورت ملی برگزار می شود، گستره بزرگتری را در نظر خواهیم گرفت.
وزیر خارجه درباره مذاکرات وین بیان کرد: درباره مذاکره ایران برای لغو تحریم‌ها ما اخیرا آخرین متن طرف آمریکایی را دریافت کردیم و همکاران من به دقت در حال بررسی متن هستند. ما همچنان در موضوع تضمین نیازمند متنی نیرومندتر هستیم؛ لذا داریم فکر می‌کنیم چگونه می‌توان به یک متن نیرومند در موضوع تضمین دست یافت.
مشاور هیات مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین به ادعاها درباره دست کشیدن تهران از مطالبات خود در این مذاکرات واکنش نشان داد.
اگر با پاسخ جمهوری اسلامی ایران موافقت شود، ما در آستانه یک توافق هستیم. با این توضیحات می توان تاکید کرد که ما هنوز به یک توافق کامل دست نیافته ایم، اما در مسیر دستیابی به آن قرار داریم. نکته دیگر اینکه براساس گزارشات اعلام شده موضوع منافع ملی به صورت خاص در این مذاکرات هسته ای و انتفاع اقتصادی خواسته کلیدی نمایندگان مجلس و دستور کار تیم مذاکره کننده بوده است
معاون سیاسی دفتر رییس جمهور اعلام کرد: سیاست 'مقاومت فعال' در کنار 'قانون اقدام راهبردی مجلس' دست ایران را پر کرد.
بورس تهران در اولین روز هفته کار خود را با بازدهی منفی به پایان رساند،اما نمادهای دارویی‌ اکثرا مثبت و همراه با صف خرید بودند و در پایان نیز شرایط خوبی را داشتند. دلیل سبزپوشی نمادهای دارویی چه بود ؟
فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) هشدار داد اروپا ممکن است زمستان بعدی با کمبود انرژی روبرو شود.
مرتضی سرمدی، قائم مقام سابق وزارت خارجه گفت: معتقدم آنچه پیش از خروج ترامپ از توافق جامع هسته‌ای ایران و در نفی برجام در کشورمان صورت گرفت به هیچ وجه منصفانه نبوده است. یعنی به صورت غیرعادلانه‌ای در داخل کشور دستاورد یک مذاکرات برد- برد زیر سووال رفت و از ارزش و اعتبار آن کاسته شد. به هوای اینکه بتوانند در رقابت‌های سیاسی داخلی حریف را از میدان به در کنند. اما در حقیقت همان کسانی که در حال از میدان به در کردن رقیب بودند نمی‌دانستند طنابی را به دست و پای خودشان می‌پیچند که مشکلات آن، بعد‌ها گریبانگیرشان خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ