به‌دنبال افزایش بهای انرژی ناشی از جنگ اوکراین، تورم در حوزه یورو با رسیدن به ۹.۱ درصد، رکورد جدیدی را در ماه آگوست ثبت کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سید حسن موسوی چلک می‌گوید: «به عنوان یک مددکار اجتماعی که سال‌ها در این حوزه مشغول به کار بوده‌ام، می‌گویم که فشار روی مردم زیاد است، انواع بحران‌های سیاسی و اجتماعی داریم، سیل و زلزله و حوادث غیرمترقبه داریم، فشار‌های فراوان اقتصادی و بیکاری و تورم داریم، با افزایش اختلالات روانی روبه‌رو هستیم، امید کم است و همه این عوامل مردم را به سمتی می‌کشاند که بخواهند برای فرار به سمت مشروبات الکلی بروند. این آمار‌ها و مسمومیت‌های ناشی از مصرف الکل اصلا دور از انتظار نیست.»
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه سیاست گذاری سال 1402 گروه سایپا بر مبنای شعار رهبر معظم انقلاب مهار تورم و رشد تولید با رویکرد اقتصاد مقاومتی است،‌گفت: در 8 ماه گذشته با 7دانشگاه مطرح کشور در حوزه های مختلف و مورد نیاز سایپا، قرارداد همکاری امضا کرده ایم زیرا اعتقاد داریم با همکاری مجموعه های دانش بنیان و دانشگاه های کشور می توان اهداف  گروه سایپا در کاهش هزینه های خرید، افزایش کیفیت،‌ ارتقاء بهره وری و افزایش تولید محصولات،را با سرعت بیشتری محقق کرد.
یک کارشناس حوزه اقتصاد گفت: بنیاد قیمت دلار در بازار ایران مبتنی بر ما به التفاوت نرخ تورم ایران و آمریکا است بنابراین کاهش قیمت دلار نشان دهنده افت تورم است.
یک کارشناس حوزه اقتصاد گفت: بنیاد قیمت دلار در بازار ایران مبتنی بر ما به التفاوت نرخ تورم ایران و آمریکا است بنابراین کاهش قیمت دلار نشان دهنده افت تورم است.
یک کارشناس حوزه اقتصاد گفت: بنیاد قیمت دلار در بازار ایران مبتنی بر ما به التفاوت نرخ تورم ایران و آمریکا است بنابراین کاهش قیمت دلار نشان دهنده افت تورم است.
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: با اجرایی شدن برنامه هفتم، طی پنج سال، اهداف مورد نظر در حوزه امنیت غذایی، کاهش تورم و رشد اقتصادی محقق خواهد شد.
داود منظور در گفتگوی ویژه خبری ضمن تشریح جزییات برنامه هفتم گفت: با اجرایی شدن برنامه هفتم، طی ۵ سال اهداف مورد نظر در حوزه امنیت غذایی، کاهش تورم و رشد اقتصادی محقق خواهد شد.
جلسه قرارگاه ثبتی ولایت با هدف مهار تورم و رشد تولید در حوزه مأموریت‌ها و خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور مدیران اصناف و اتاق بازرگانی برگزار شد.
عزم جدی دولت سیزدهم برای تقویب کارآمدی و حل چالش‌ها به‌ویژه در حوزه مهار تورم و رشد تولید، انتظار برای تغییر وزیر صمت را به‌دلیل بروز برخی ناکارآمدی‌ها به‌ویژه در حوزه خودرو بیش از پیش ایجاد کرده است.
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه طی ۵۰ ساله اخیر وضعیت تورمی نامناسبی داشتیم، گفت: طی سالهای گذشته سیاست‌های حوزه تولید به خوبی اجرا نشده است.
میرسلیم با اشاره به وضعیت بازار خودرو گفت: میزان تولیدات خودرو به طور طبیعی جوابگوی نیاز‌های کشور هست. اما بسیاری از نیازها، جنبه واقعی ندارد در کشور ما با تورم ۴۰ درصدی مواجه بودیم که موجب شد کسانی که پس اندازی دارند به دنبال این باشند تا سرمایه خود را حفظ کنند؛ بنابراین سرمایه خود را در حوزه طلا، سکه، مسکن و خودرو سرمایه گذاری می‌کنند که باعث افزایش قیمت شده است.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی: وضعیت بودجه در بخش کشاورزی اسفناک است. مشکل مردم با افزایش بودجه حوزه فرهنگ حل نمی‌شود. بودجه ۱۴۰۲ امنیت غذایی مردم را به خطر می‌اندازد. افزایش ۲۰ درصدی حقوق با وجود تورم بیش از ۴۰ درصد عادلانه نیست
وزیر اقتصاد گفت: تلاش دولت در سال ۱۴۰۱ علی رغم فشار اقتصادی و تورم بالا این بود که بار و فشار کمتری بر حوزه اوراق وارد کند و استقراض کمتری صورت گیرد.
پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که به خاطر تورم بالا و کمبود انرژی کشورهای عضو حوزه یورو رشد منفی اقتصادی را تجربه خواهند کرد.
نشست «جایگاه مالیات در تقویت پول ملی و مهار تورم» با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران و فعالان این حوزه در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
سران قوا با بررسی آخرین وضعیت پیشرفت‌های کشور در حوزه اقتصاد، بر ضرورت تقویت ثبات اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تداوم کاهش نرخ تورم تأکید کردند.
علی‌اکبر سیارمه، فعال حوزه کار گفت: در ابتدای سال امیدوار بودیم که با افزایش ۵۷ درصدی حداقل مزد، تحولی در وضعیت معیشت کارگران ایجاد می‌شود، ولی تورم به گونه‌ای است که اگر دستمزد‌ها را ۸۰ درصد هم اضافه کنیم، باز هم خود را نشان نمی‌دهد لذا معتقدم در شرایط وجود افزایش هزینه‌ها و تورم، برای کمک به معیشت خانوار‌های کارگری ایرادی ندارد دستمزد را متناسب با شرایط روز دو بار در سال تعیین کنیم.
۲۰ وعده مهم رئیس جمهور در حوزه اقتصاد عبارت بودند از: مبارزه با فساد، ساخت یک میلیون مسکن در سال، ایجاد یک میلیون شغل در سال، مهار گرانی، ریشه‌کن کردن فقر مطلق، ساماندهی بازار ارز، تناسب دستمزد و تورم، اینترنت رایگان برای سه دهک، کاهش هزینه درمان، اصلاح نظام قیمت‌گذاری، هدایت نقدینگی به سمت تولید، اصلاح نظام بانکی، کاهش فاصله طبقاتی، پشتیبانی مالی از بورس، نظام هوشمند مالیاتی، احیای اقتصاد دریا، هماهنگی تیم اقتصادی، خصوصی‌سازی واقعی، رفع مشکل حاشیه‌نشینی و کاهش قاچاق. هرچند ریشه‌کن کردن فقر مطلق تا سال ۱۴۰۱ و اینترنت رایگان برای سه دهک کم‌درآمد هم سروصدای زیادی در رسانه‌ها به‌پا کرد، اما بزرگ‌ترین وعده‌ها همان دو وعده معروف مسکن و اشتغال است.
اداره آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد که تورم سالانه در کشورهای حوزه یورو با افزایش ۱.۴درصدی، به رکورد ۱۰.۶ درصد رسیده است.
تورم حوزه یورو بار دیگر با عبور از پیش‌بینی‌ تحلیلگران، رکورد تازه‌ای را در ماه جاری برجای گذاشت.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: با سیر صعودی که تورم پیش می‌رفت، باید از ۶۰ درصد به ۸۰ درصد می‌رسید، ولی هم‌اکنون به ۴۰ درصد رسیده و با همین مسیر کاهشی اگر پیش رویم، آینده خوبی در این حوزه برای کشور رقم خواهد خورد.
بررسی ابعاد مختلف موضوعات اقتصادی روز جامعه در حوزه معیشت مردم، بررسی بودجه 1401 و بررسی طرح پیش نیاز برای بررسی برنامه هفتم توسعه و تدوین بودجه 1402 کشور با رویکرد اصلاح ساختار بودجه، بررسی غلبه بر تورم و همچنین هدایت نقدینگی به سمت فعالیت های تولیدی و اقتصادی و رشد اقتصادی کشور در زمره محورهای مهم مباحث امروز بین دولت و مجلس بود
جدیدترین آمار ارایه شده حاکی از آن است که از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن حدود یک هشتم افراد آورده اولیه خود را واریز کرده‌اند.
مجمع مدرسین‌ومحققین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد اعلام کرد: چرا در دولت سیزدهم که با سایر نهادهای انتخابی و انتصابی هم‌دست و همسو بود و با این که وعده های زیادی در برنامه‌های تبلیغاتی داده بود، نابسامانی‌های اقتصادی و سیاسی شدت گرفته است؟ / دو پدیده زشت و ناهنجار فقر و غنا در نظام اقتصادی نمایان شده و تورم فاحش بر معیشت مردم سایه انداخته است

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ