«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات گفت: «بهتر است آن‌ها در فرمایشات خود بحث‌های کارشناسی را هم در نظر بگیرند. البته اخلاق ما این نیست که گذشته را تخریب کنیم. آن‌ها به طور مثال می‌گویند سرکوب تعرفه اینترنت در ۴ سال گذشته نداشتیم، اما در سازمان تعزیرات پرونده ۱۱۰۰ میلیارد تومانی برای جریمه ۲ اپراتور وجود دارد که به خاطر افزایش اندک تعرفه در سال‌های گذشته بوده است؛ اگر این سرکوب تعرفه نیست پس چیست؟ آیا روا است برای محبوب ماندن، اجازه ندهیم تعرفه‌ها افزایش پیدا کند که در نهایت منجر به عدم توسعه شبکه شود؟»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت اعلام کرد «در حال حاضر ۱۰۰ مورد درخواست اهالی یک محله در تهران داریم که خواهان برداشته شدن بی تی اس آن محله شده‌اند.»
وزیر دولت پاکستان در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات با ظرفیت کسب و کارهای نوپا و اینترنتی ایران آشنا شد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و مجری و دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات و معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات، از غرفه ایرانسل در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲ بازدید کردند.
عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه اقدام عملی برای افزایش سرعت اینترنت صورت گرفته است، تاکید کرد: ما شب و روز در تلاشیم تا سرعت اینترنت افزایش پیدا کند و اهتمام ما بر این است که تا پایان سال دست کم هشت میلیون خانوار از فیبر نوری برخوردار شوند.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه اقدام عملی برای افزایش سرعت اینترنت صورت گرفته است، تاکید کرد: ما شب و روز در تلاش هستیم تا سرعت اینترنت افزایش پیدا کند و اهتمام ما بر این است که تا پایان سال حداقل ۸ میلیون خانوار از فیبر نوری برخوردار شوند.
زارع پور اظهار کرد: مرجع تصمیم گیری درباره فیلتر و رفع فیلتر در شرایط عادی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است که دبیرخانه آن در دادستانی کل کشور واقع شده و ۱۳ عضو دارد که در این ترکیب وزارت ارتباطات یک رای دارد و دولت هم شش عضو دارد؛ ما اعتقاد داریم که باید در برخی از محدودیت‌هایی که در سال‌های گذشته ایجاد شد، بازنگری‌هایی انجام شود و آقای رئیس جمهور هم در یکی از بند‌های حکمی که برای دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی صادر کردند، به بازنگری در سیاست و مصادیق فیلترینگ اشاره داشتند که طبیعتا باید با تعامل در این کارگروه انجام شود.
پیام‌رسان ایتا توانست با حمایت‌های دولت، از سه میلیون کاربر فعال در طی سه ماه اخیر به ۱۹ میلیون کاربر فعال برسد.
اینکه گفتم فیلتر و رفع فیلتر در حوزه اختیارات من نیست به این علت است که قانون جرائم رایانه‌ای درخصوص فیلتر و رفع فیلتر، سازوکاری تعریف کرده است. دولت در این کارگروه اکثریت نیست و اختیارات آقای رئیس‌جمهور هم در حد نمایندگانی است که در این کارگروه حضور دارند
آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات نوشت: پیش بینی کاهش درآمد ده هزار میلیارد تومانی اپراتور‌ها تا پایان سال جاری، افت شدید ارزش سهام بخش تلکام در بورس و مشکلات جدی نقدینگی این شرکت‌ها که بعضا ممکن است در عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران یا تاخیر زیاد در پرداخت حقوق کارکنان نمایان شود، دور از ذهن نیست.
«عیسی زارع‌پور» در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در واکنش به کاهش کیفیت و سرعت اخیر اینترنت گفت: «اختلال‌های جزئی داشتیم، اما برطرف شده است. الان می‌توانید تست کنید و خواهید دید مشکل خاصی وجود ندارد.»
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات پس از جلسه هیات دولت گفت: ا تلاش همکاران 150 بازی پر مخاطب در کشورمان به داخل کشور منتقل شدند که زمان پینگ بازی را تا یک چهارم کاهش خواهد داد.
عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: مرکز ملی فضای مجازی گفته که هنوز پاسخی از سوی اینستاگرام دریافت نکردیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به پروژه شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از اولویت های مهم دولت اشاره کرد و گفت: پیشرفت این پروژه در یک سال گذشته به حدود ۶۰ درصد رسیده است.
رئیس جمهور گفت: مولدسازی اموال مازاد و راکد دستگاه‌ها می‌تواند با رفع محدودیت‌های تامین مالی، تحرکی جدی در اقتصاد کشور بوجود آورد و دولت با تشکیل این هیئت و نظارت دقیق بر عملکرد آن تلاش خواهد کرد مولدسازی اموال و دارایی‌ها مازاد دستگاه‌ها تسریع شود.
بهادری جهرمی گفته است: «در طول هشت سال گذشته شبکه ملی اطلاعات کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت داشته، اما در یک سال اول دولت ۳۰ درصد رشد و در مجموع ۴۰ درصد رشد داشته است.» او درحالی این ادعا را طرح کرده است که در یک ماهه گذشته دو بار وزیر ارتباطات دولت سیزدهم درباره میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات سخن گفته و تاکید کرده است سهم دولت قبل از این پیشرفت بیش از ۳۰ درصد بوده است و در این دولت شبکه ملی اطلاعات بین ۴۵ تا ۵۰ درصد است.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم توسعه کسب و کار‌های دیجیتال را یکی از راهبرد‌های اساسی خود می‌داند، گفت: با تصویب هیات وزیران «کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال» در سطح دولت تشکیل شده که تمامی اختیارات رییس جمهور و هیات وزیران را برای برداشتن موانع سر راه کسب و کار‌های دیجیتال دارد.
عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: برداشته شدن محدودیت‌ها به عهده مرجعی است که فیلتر آن را به ما دستور داده است؛ جلسه‌ای در خصوص فیلترینگ دائمی اینستاگرام تشکیل نشده است.
زارع‌پور در واکنش به اظهارات دولتمردان پیشین درباره سخنان رئیس جمهور، سخنان آن‌ها را ناجوان‌مردانه دانست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  گفت: سیاست‌های اشتباه و پرونده‌سازی دولت قبل مانع توسعه شبکه ارتباطات شد.
آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات به گفته‌های رئیس جمهور درباره مشکلات عدم توسعه زیرساخت در دولت قبل به عنوان دلیل کاهش فعلی سرعت اینترنت واکنش نشان داد.
زارع‌پور خاطرنشان کرد: برای تحقق کامل این طرح ملی، همه دستگاه‌های مرتبط باید پای کار بیایند. وزارت ارتباطات هم به عنوان متولی موضوع، هماهنگ‌کننده بین سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط، استانداران و فرمانداران در سراسر کشور خواهد بود.
بسیاری معتقد هستند که قطع‌ووصلی‌ها و کند شدن اینترنت در یک سال گذشته در واقع پیش‌رفتن نرم و خزنده دولت به سوی اجرایی کردن طرح صیانت از فضای مجازی است که حاشیه‌های فراوانی هم به همراه داشته است. با این حال، وزیر ارتباطات به جای شفاف سخن گفتن ترجیح داده با آوردن بهانه‌های عجیب و غریب از راست‌گویی طفره برود.
مدیرکل هماهنگی های ویژه ریاست جمهوری رویکرد گروه صنعتی ایران خودرو در زمینه تحقق دستورات ریاست جمهوری محترم در بازدید سرزده خود از این مجموعه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بدون شک این بازدید از ایران خودرو بسیار موثر بوده و سبب ایجاد نیروی پیشران و انگیزه‌ای ویژه و محرک برای این مجموعه شده است.
فعالیت وزیر ارتباطات دولت رئیسی در توییتر که این فعالیت را منوط به رفع فیلتر این شبکه اجتماعی دانسته بود باعث شد شایعه رفع فیلتر توییتر قوت بگیرد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ