کاشمر ـ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۱۲۴ میلیارد تومان از اعتبارات تسهیلات روستایی مانده که در سه بخش خدمات، کشاورزی و صنعت قابل پرداخت است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برای تشویق ازدواج زوج‌های دهه شصتی تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده که یکی از آنها وام اشتغال ۲۰۰ میلیون تومانی است
امسال برای اولین بار دولت اقدام به اعطای وام سفر اربعین کرده است،اگر چه این کار قابل تقدیر است اما ظاهر امر نشان می دهد وضعیت پرداخت این وام عادلانه نیست.
سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: آخرین مهلت استفاده کارفرمایان مشمول قانون تأمین اجتماعی از طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان سی‌ویکم مرداد سال جاری است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از زمان آغاز پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، ۲۰۰ هزار متقاضی وام نوسازی مسکن دریافت کردند.
عضو هیات مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد بیش از ۵ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی و ۴ هزار و ۶۴۱ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه توسط این بانک در سال گذشته خبر داد.
«تسهیل و اولویت‌بخشی در صدور مجوز ساخت و ساز»، «سرعت‌بخشی به احداث مسکن روستایی» و «اعتبارزدایی از اسناد عادی» از دیگر تأکیدات رئیس شورای‌عالی مسکن در جلسه شورای عالی مسکن بود.
«تسهیل و اولویت‌بخشی در صدور مجوز ساخت و ساز»، «سرعت‌بخشی به احداث مسکن روستایی» و «اعتبارزدایی از اسناد عادی» از دیگر تأکیدات رئیس شورای‌عالی مسکن در جلسه شورای عالی مسکن بود.
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به دلیل مشکل برخی روستائیان در باز پرداخت، سقف تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، امسال افزایش نمی‌یابد.
مدیرعامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان گفت: ضمانت نامه صندوق که از سوی کشاورز برای دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی ارائه می شود، معتبر بوده و دریافت وام را برای بهره برداران تسهیل می کند.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: سقف تسهیلات ساخت مسکن در کلانشهرها ۶۰۰ میلیون و وام مسکن روستایی هم ۲۰۰ میلیون است که پیگیری می‌کنیم تا افزایش پیدا کند.
نیکزاد درباره مدت زمان بازسازی واحد‌های تخریب شده اظهار کرد: نوسازی واحد‌های روستایی که عموما یک طبقه هستند است حدود شش ماه زمان می‌برد؛ بنابراین با دریافت تسهیلات و وام بلاعوض به دست متقاضیان انتظار داریم تا پایان شهریورماه سال آینده فرآیند نوسازی واحد‌های روستایی به اتمام برسد.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نحوه دریافت تسهیلات قرض الحسنه برای بیمه شدگان روستایی را تشریح کرد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به پرداخت ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی، افزود: تا پایان سال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر پرداخت می‌شود.
پرداخت تسهیلات مسکن روستایی با شرایط جدید در دستور کار شعب بانک مسکن قرار گرفت.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۳۰۰ هزار خانه روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با اعطای تسهیلات مصوب ۲۰۰ میلیون تومانی به هر خانوار در حال ساخت است.
رویا حسین‌نژاد، جامعه‌شناس می‌گوید: به اعتقاد من پرداخت وام ازدواج نمی‌تواند دردی از مشکلات نسل جوان برای شروع زندگی مشترک‌شان را دوا کند. او معتقد است از یک‌سو دولت تسهیلات را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر بانک‌ها تضامین محکم‌تری را درخواست می‌کنند. شاید تامین ضامن رسمی یا حتی کاسب در شهر‌های ما کار راحتی باشد، اما در مناطق روستایی اینگونه نیست.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تا پایان سال تسهیلات برای کسانی که شرایط را داشته اند به طور کامل پرداخت می‌شود.
بانک سپه بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی پرداخت کرده است.
رئیس بنیاد مسکن گفت: متقاضیان وام ۲۰۰ میلیونی نوسازی مسکن روستایی می‌توانند با مراجعه به بانک‌های دولتی از این هفته تسهیلات خود را دریافت کنند.
تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد ۲۵ آبان سال گذشته در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور به تصویب رسید، اما اجرای آن با گذشت چندین ماه با وقفه مواجه بود تا اینکه حالا در آستانه ورود به نیم سال دوم و سرد سال، ابلاغیه آن به ۹ بانک ارسال شده است.
بانک مرکزی ضوابط پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد.
مصوبه هیئت دولت در خصوص افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد ابلاغ شد.
بانک مرکزی آمادگی خود را برای اعطای تسهیلات طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعلام کرد.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی از امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان‌های مردم نهاد برای حمایت از کشاورزان جوان روستایی خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ