مرکز آمار، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران طی معاملات مرداد امسال را ۴۲.۸ میلیون تومان اعلام کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشاور وزیر راه و شهرسازی، از بازگشت آرامش به بازار مسکن و کاهش تورم تقریبی ۳/۸ درصدی قیمت مسکن در روزهای پایانی تیرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته در شهر تهران خبر داد.
به دنبال کاهش محسوس قیمت‌ها در بازار مسکن شهر تهران، نرخ‌های پیشنهادی فروش آپارتمان در شهر‌های اطراف از جمله پرند دچار افت تا ۳۰ درصد شده و در بسیاری موارد به محدوده ۹۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است؛ بنابراین با وام ۶۴۰ میلیون تومانی اوراق می‌توان بخش قابل توجهی از هزینه خرید مسکن در شهر جدید پرند را تامین کرد، منوط به اینکه آپارتمان مورد نظر دارای سند باشد.
بررسی ها نشان می دهد که قیمت مسکن در تهران روزانه روند کاهشی پیدا کرده است تا جایی که برخی از خانه ها هر روز تا ۲۰۰ میلیون تومان از قیمتش کاسته می شود.
مستاجران برای اجاره یک خانه که با بودجه همخوانی داشته باشد به اطراف تهران کوچ کرده اند.
اجاره‌های بالای مسکن دیگر تنها محدود مناطق مرکز و شمال‌شهر نیست؛ در حال حاضر این گرانی به جنوب شهر یا حاشیه شهر و حتی شهرستان‌ها نیز رسیده است؛ گزینه‌هایی که همیشه بهترین راه برای پیدا کردن منزل با قیمت کمتر برای مردم بوده است. در فروردین‌ماه سال‌جاری یک واحد آپارتمان ۵۵ متری یک‌خوابه در محدوده شوش (جنوب تهران)، با مبلغ ودیعه ۱۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهیانه ۵ میلیون تومان در ماه قیمت‌گذاری شده است.
بررسی نرخ‌های پیشنهادی نشان می‌دهد قیمت مسکن بین ارزان‌ترین و گران‌ترین مناطق تهران اختلاف حدود ۸۰ درصد دارد.
قیمت آپارتمان‌های ۵۰ تا ۶۰ متر که رتبه اول را از نظر سطح زیربنا در معاملات مسکن شهر تهران دارند بر اساس منطقه، موقعیت و امکانات متفاوت است.
یک کارشناس مسکن گفت: قدرت خرید خانه اولی ها اگر افزایش پیدا کند بازار اجاره بها به تعادل خواهد رسید.
طبق آخرین آمارهای بازار مسکن رشد قیمت مسکن در مناطق جنوبی و مرکزی شهر تهران نسبت به مناطق بالاشهر بیشتر بوده است.
روز آخر از هفته سوم زمستان بازارهای مسکن در کما رفته اند اما با این حال قیمت هر متر خانه در محله دردشت در منطقه شرقی تهران از متری ۳۶ الی ۸۵ میلیون تومان است.
قیمت خانه در محله پانزده خرداد با توجه به قدیمی بودن و نزدیکی به بازار تهران متری ۴۱ میلیون به فروش می رسد.
براساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی تهران نسبت به یکسال منتهی به آبان رشد ۲.۶ درصدی و نسبت به ماه قبل ۵ درصد رشد داشته است.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز سهم مسکن در سبد خانوار به حدود ۴۰ درصد رسیده و در کلانشهر‌ها بالای ۵۰ درصد است. اگر این وزارتخانه درست عمل کند نیمی از هزینه سبد خانوار کاهش می‌یابد. در سه دهه اخیر قیمت مسکن در تهران به بیش از ۱۱۰۰ برابر افزایش یافته است حتی طلا، سکه و ارز نیز این افزایش را نداشته است.
بازار خرید و فروش مسکن در آخرین روز دومین هفته از ماه آخر پاییز در منطقه مرکزی تهران قیمت ها با کمی تغییرهمراه بوده است.
بازار اجاره بهای مسکن در آخرین روز از دومین هفته آخرین ماه پاییز قیمت اجاره بها در مرکز شهر متغییر بوده است.
بازار خرید و فروش مسکن در آخرین روزهای دومین هفته از ماه آخر پاییز در شمال تهران با قیمت های نجومی همراه بوده است.
بازار خرید و فروش مسکن در آخرین روزهای دومین هفته از ماه آخر پاییز در شمال تهران با قیمت های نجومی همراه بوده است.
بازار اجاره بهای مسکن در آخرین روزهای دومین هفته آخرین ماه پاییز با نوسان همراه نبوده است اما ظاهرا قیمت های شمال تهران با قیمت های نجومی اجاره داده می شود.
معاون شهردار تهران از آغاز ارائه تخفیف‌های ویژه برای پرداخت عوارض شهرسازی خبر داد و گفت: در صورتی که مؤدی یا متقاضی صدور پروانه مبلغ عوارض را به صورت یکجا پرداخت کند، مشمول پاداش می‌شود.
با گذشت هفت ماه از سال، امروز بانک مرکزی در گزارشی از تحولات بازار مسکن تهران خبر داد. گزارشی که نشان از رشد حدود یک درصدی قیمت یک متر خانه در مقایسه با پایان تابستان دارد و از سوی دیگر بیان گر رکود در دادوستدهاست.
مرکز آمار ایران از تورم (ماهانه) ۳.۳ درصدی قیمت مسکن در شهریور ماه امسال نسبت به مرداد ماه خبر داد.
متوسط قیمت مسکن طی معاملات مرداد امسال شهر تهران به متری ۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.
مرکز آمار ایران متوسط قیمت هر متر مربع مسکن کلنگی در تهران طی زمستان سال گذشته را ۵۲.۱ میلیون تومان اعلام کرد.
سازمان برنامه و بودجه علت تفاوت میانگین قیمت هر متر خانه در شهر تهران توسط مرکز آمار و بانک مرکزی را تفاوت در شیوه میانگین گیری عنوان کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ