وکیل مدافع سپیده رشنو از آزادی موکلش با تودیع وثیقه خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علیرغم حضور ریاست دادگاه و نماینده دادستان و نماینده شاکی وانتظار کافی و طولانی مدت توسط دادگاه و نظر به اینکه متهمه سپیده قلیان با عنایت به توصیه‌های فراوان حاضر به رعایت حجاب و شئونات اسلامی نشد؛ لذا جهت تشکیل جلسه به دادگاه اعزام نشد.
سپیده رشنو که چندی پیش در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر از صدور ابلاغیه و احضارش به دادسرای شهید مقدس، اوین، داده بود، امروز در پستی اینستاگرامی، به شرح روایت بازداشت چند ساعته خود پرداخت.
سپیده رشنو دانشجوی «نقاشی» دانشگاه الزهرا نوشت: از فروردین ممنوع‌الورود شدم تا ابلاغ حکم کمیتهٔ انضباطی. بالأخره ابلاغِ شفاهی کردند:دو ترم منع از تحصیل (تعلیق) با احتساب سنوات.
نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سپیده رشنو صبح امروز به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، با حضور نماینده دادستان، وکیل و خانواده متهم برگزار شد.
نماینده دادستان ادامه داد: متهم در همراهی با مسیح علی‌نژاد به فراخوان وی عمل کرده و ضمن کشف حجاب در معابر عمومی فیلمی از خود گرفته و در فضای مجازی منتشر می‌کند که همان فیلم در شبکه‌هایی همچون شبکه سعودی اینترنشنال منتشر شده است.
نماینده دادستان ادامه داد: متهم در همراهی با مسیح علی‌نژاد به فراخوان وی عمل کرده و ضمن کشف حجاب در معابر عمومی فیلمی از خود گرفته و در فضای مجازی منتشر می‌کند که همان فیلم در شبکه‌هایی همچون شبکه سعودی اینترنشنال منتشر شده است.
نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سپیده رشنو، به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، با حضور نماینده دادستان، وکیل و خانواده متهم برگزار شد.
وکیل مدافع سپیده رشنو از فک قرار بازداشت موقت موکلش و صدور قرار وثیقه برای او خبر داد.
برادر سپیده رشنو در توییتر خبر داد: جلسه اول رسیدگی به اتهامات خواهرم سپیده رشنو به صورت علنی برگزار شد، قرار بازداشت موقت فک و مقرر به تودیع وثیقه شد.
رشیدی‌کوچی گفت: حجاب یک منشور چندوجهی است که پرداختن به آن در چارچوب فرهنگی و دینی همچنین رفتاری و اجتماعی می‌گنجد. چنین مقوله‌ای قبل از هر اقدام دیگری نیازمند فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی است.
در بخشی از متن عباس عبدی آمده: فساد و فحشا در این اتهام دقیقا چه مصداقی دارد؟ اگر منظور فقدان روسری است، آیا ملتزم به نتایج این اتهام هستید؟ در این صورت باید همه زنانی را که واجد این وضع هستند به این اتهام محاکمه کرد؟ واقعیت این است که چگونه درباره این پرونده به سرعت همه امور به سرانجام می‌رسد، ولی دریغ از یک پرونده قضایی درباره انواع و اقسام تخلفات گسترده که سال‌های متمادی در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از شرکت فولاد مبارکه نوشته شده است؟
جلال رشیدی کوچی: از همان ابتدای امر که آن فیلم منتشر شد و ایشان دستگیر شدند، پیگیری‌هایی انجام دادیم. بعد از آن هم در تلویزیون مصاحبه‌ای داشتند و شبهات قوی مطرح شد مبنی بر اینکه شاید در مدت بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته باشند. این مباحث را داریم پیگیری می‌کنیم،
رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران اعلام کرد: متهم از مفاد پرونده، اتهامات و ادله انتسابی که دایر بر اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور ازطریق ارتباط با افراد خارج‌نشین و فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی و تشویق مردم به فساد و فحشاء بود، آگاه شد تا جهت دفاع از خود، با توجه به مفاد کیفرخواست صادره، در جلسه رسیدگی آمادگی لازم را کسب کند.
مرکز رسانه قوه قضاییه از ابلاغ کیفرخواست صادرشده برای «سپیده رشنو» خبر داد.
رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی از ابلاغ کیفرخواست صادرشده برای «سپیده رشنو» خبرداد.
چرا حق مسکن کارگران ۶۵۰ هزار تومان نشد؟
نشست‌ مشترک شورای عفاف و حجاب بانک رفاه کارگران با نمایندگان ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، برگزار شد.
رشد ۴۹ درصدی قیمت ماکارونی در ماه اردیبهشت
آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) با پیش‌بینی بهبود مصرف نفت به سطح پیش از شیوع کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۳، هشدار داد قیمتهای بالاتر نفت و تنزل پیش‌بینی‌های اقتصادی، روی رشد تقاضا برای نفت تاثیر منفی خواهند گذاشت.
دیشب گزارشی از آمنه سادات ذبیح‌پور در بخش خبری ۲۰:۳۰ پخش شد که به ماجرای درگیری بر سر حجاب در اتوبوس و حواشی مربوط به آن می‌پرداخت.
آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات به پخش اعترافات سپیده رشنو واکنش نشان داد.
کامبیز نوروزی حقوقدان گفت: این مصاحبه پیام غیرمستقیمی در بردارد و آن ایجاد ارعاب و نشان دادن نتیجه یا تاوان انتقاد از شیوه‌های خشن مقابله با بدحجابی است. در واقع این کار‌ها را می‌کنند تا کسی جرأت نکند درباره سیاست حجاب حرفی بزند.
حسن نمکدوست نوشت: اعتراف می‌گیرم پس هستم، وقتی نتوان همدلی و همراهی مردم را به دست آورد، به‌ناچار باید اعترافات اجباری‌شان را پخش کرد.
پس از اعلام انتشار واکنش عبدی به پخش اعترافات سپیده رشنو ، ابطحی پاسخی خطاب به وی منتشر گرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ