یک کارشناس محیط‌زیست: در صورت ادامه این وضعیت تا ۵ سال دیگر تالاب انزلی به حوضچه‌های جدا افتاده و کم عمق تبدیل خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شکار قوی سپید در تالاب انزلی توسط گاندوها
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:باید از همه ظرفیت‌های ملی، بین المللی و بخش خصوصی برای نجات تالاب انزلی استفاده شود.
رشت- تشکیل قرارگاه جهادی احیای تالاب انزلی در گیلان اگرچه تاکنون حرکتی رو به جلو بوده اما برای نتیجه بخش بودن و اثرگذاری نیاز است که طرح‌ها و برنامه‌ها علمی سازی شود.
انزلی- دادستان انزلی از دستگیری عامل عمدی آتش سوزی ۱۰ هکتار از تالاب این شهرستان خبر داد.
معاون سازمان محیط زیست گفت: امید و رویا دو درنای سیبری مهاجرت خود را از تالاب فریدونکنار ایران به سمت مقصد سیبری آغاز کردند.
انزلی- نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اولویت بندی برنامه های احیای تالاب انزلی گفت: شنبه بازار روگا توسط شهرداری باید دیواره سازی شود.
انزلی- مدیرکل محیط زیست گیلان‌ با اشاره به اینکه ۳۰ درصد آلودگی های تالاب انزلی مربوط به فاضلاب های صنعتی است، گفت: برای ساخت تصفیه خانه شهرک صنعتی رشت ۱۴۰میلیارد تومان اعتبار تصویب شده است.
انزلی- مدیرکل محیط زیست گیلان‌ با اشاره به اینکه ۳۰ درصد آلودگی های تالاب انزلی مربوط به فاضلاب های صنعتی رشت است، گفت: برای ساخت تصفیه خانه شهرک صنعتی ۱۴۰میلیارد تومان اعتبار تصویب شده است.
رشت - استاندار گیلان با اشاره به گذشت پنج دهه از احیای تالاب انزلی و بی نتیجه بودن اجرای این طرح گفت: کوتاهی و قصور متولیان امر احیا و حفظ تالاب‌های گیلان پذیرفتنی نیست.
رشت- رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب‌های اداره کل محیط زیست گیلان با اشاره به آغاز مرحله سوم پاکسازی تالاب انزلی از «سنبل آبی» گفت: بر اساس پیش بینی ها ۷۰ هکتار پاکسازی می شود.
رشت- حدود یک تُن سنبل آبی از قسمت غرب تالاب منطقه چراغ پشتان و خزر ویلا در تالاب انزلی جمع آوری شد.
انزلی- رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه دیدگاه دولت نسبت به تالاب انزلی ملی است، گفت: اجازه نمی دهیم تالاب انزلی به دریاچه ارومیه دیگری تبدیل شود.
حجت‌الاسلام رئیسی برای خنثی‌کردن نقشه سوداگران تأکید کرد تا بخش آسیب‌دیده تالاب انزلی در حد امکان احیا شده و به حالت قبل بازگردد.
طبق گفته فرماندار بندرانزلی، پنجمین آتش‌سوزی در تالاب زیبای انزلی طی سه ماهه اخیر هم مانند دفعات قبل، عامل انسانی داشته و عامدانه بوده چنان‌که چند مظنون مرتبط با حادثه حریق در تالاب انزلی از سوی دادستانی شهرستان شناسایی شده‌اند. عصر دیروز دادستان بندرانزلی هم اعلام کرد: «از شنبه شب، چهار مظنون آتش‌سوزی در تالاب انزلی تحت نظر بودند که پس از تحقیقات مقدماتی در دادسرا، دو نفر روانه زندان شدند.»
انزلی- برای پیشگیری از وقوع مجدد آتش سوزی در تالاب انزلی دو بالگرد اطفای حریق برفراز تالاب انزلی در حال انجام عملیات آب پاشی بر روی نیزارهای سوخته این تالاب هستند.
انزلی- با فروکش کردن دود ناشی از آتش سوزی نیزارهای تالاب انزلی آرامش به این‌تالاب برگشت.
توضیحات مسعود کاظمی سرپرست معاونت عمرانی استانداری گیلان را در خصوص آتش‌سوزی تالاب انزلی در این فیلم مشاهده می‌کنید.
انزلی- دود غلیظ آتش سوزی نیزارهای تالاب انزلی که از شب گذشته سطح شهر را فرا گرفته بود همچنان در مسیر کنارگذر وجود دارد.
انزلی- آتش نیزارهای تالاب انزلی که غروب جمعه با کمک سه بالگرد آبپاش مهار شده بود بار دیگر شعله ور و دود ناشی از آن وارد محدوده شهری شده است.
انزلی- حریق نیزارهای تالاب بین المللی انزلی پس از ۱۹ ساعت مهار شد.
انزلی- دادستان انزلی گفت: با حکم قضایی عامل آتش افروزی در ۴۰ هکتار از اراضی تالاب انزلی دستگیر شد.
رشت- تالاب انزلی از بامداد جمعه دچار حریق شده و با توجه به عدم دسترسی زمینی به این منطقه مسئولان درخواست بالگرد آبپاش کرده اند.
فرماندار شهرستان بندرانزلی، با بیان اینکه منتظر حرکت دو بالگرد اطفا از فرودگاه سردار جنگل رشت تا انزلی هستیم، خاطرنشان کرد: این بالگرد‌ها باید فرایند نصب و آبگیری بسکت را انجام دهند.
فرماندار انزلی اعلام کرد: آتش سوزی از بامداد جمعه در قسمت مرکزی تالاب در محدوده چراغ پشتان آغاز شد و دامنه آتش به دلیل عدم امکان دسترسی به اطراف گسترش یافت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ