رئیس هیئت مدیره بورس کالای ایران گفت‌: تاخیر در تحویل خودرو به خریداران بورس کالا، جریمه خودروساز را در پی دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در راستای ارتقاء کیفیت محصولات گروه خودروسازی سایپا،‌ این گروه خودروساز و شرکت تولیدکننده قوای محرکه DAE چین،‌ با هدف تولید خانواده نسل جدید خانواده موتور در شرکت مگاموتور،‌ ‌قرارداد همکاری امضاء‌ کردند.
در پی اعتراض شرکت های خودروساز به قیمت گذاری محصولات‌شان، شورای رقابت اعلام کرد: این اعتراض مردود است و روند قیمت گذاری به صورت کارشناسی انجام شده است.
مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با یکی از خودروسازان، عرضه مجدد خودرو سواری در بورس کالا پس از وقفه چند ماهه مجدداً قابل اجرا است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تا ۷ خردادماه، این مجموعه ۸۶ هزار و ۶۱۸ دستگاه خودرو تولید کرده است، گفت: از آنجا که توافقات خوبی میان وزارت صمت و بانک مرکزی در خصوص تامین ارز خودروسازان و قطعه سازان صورت گرفته، تولید خودرو سیر افزایشی پیدا کرده است.
رئیس سازمان حمایت گفت: خودروسازان مونتاژی باید از قیمت‌های جدید مصوب شورای رقابت تمکین کنند و در غیر این صورت با آنها برخورد تعزیراتی خواهد شد.
رئیس سازمان حمایت گفت: خودروسازان مونتاژی باید از قیمت‌های جدید مصوب شورای رقابت تمکین کنند و در غیر این صورت با آنها برخورد تعزیراتی خواهد شد.
به گفته وی، همچنین مقرر شد در صورت اختلاف میان قیمت محاسباتی جدید شورای رقابت و قیمت بهمن ماه ۱۴۰۱ خودروسازان خصوصی، شرکت های خودروسازی یک سال برای نزدیک کردن قیمت خود به نظر شورا فرصت داشته باشند.
وی تاکید کرد: اگر ما در رسیدگی به یک سانحه تصادف به این نتیجه برسیم که موضوع عدم و یا کمبود ایمنی باعث آن تصادف شده سهم و تقصیر و اندازه تقصیر را متوجه خودروساز کرده و وی باید خسارت پرداخت کند.
تاکنون ۲۲۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ­به صورت شفاف و روشن هرگونه دریافت خودروی خارج از نوبت از خودروسازان را تکذیب کرده‌اند.
سازمان حمایت در نامه ای به خودروسازان ضمن هشدار در مورد فروش خودرو خارج از ضوابط ابلاغی به صورت تعهدی امانی و... تاکید کرد که با قیمت سازی جهت ایجاد بازار کاذب برخورد می کند.
یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه اگر دولت با واقعی شدن قیمت خودرو موافق نباشد و عدم صدور مجوز جهت افزایش قیمت منجر به زیان انباشته خودروسازان شود، طبیعتا بر اساس ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی، زیان خودروسازان باید مستهلک شود، گفت: در غیر این صورت در آینده نه چندان دور زیان انباشته می‌تواند خودروساز را از حیز انتفاع خارج سازد. بر این اساس، بخش قابل توجهی از صنعت خودرو و صنایع عظیم وابسته به آن بیکار خواهند شد که جبران آن غیرممکن است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه ایران به همراه اعضای هیات مدیره در نشستی با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص انجام تعامل و افزایش همکاری های فی مابین به گفتگو نشست و تفاهم نامه همکاری بین شرکت سایپا و بانک قرض الحسنه ایران به امضا رسید.
نتایج ارزیابی خدمات فروش خودروسازان داخلی و وارد کنندگان، از مهمترین ارزیابی‌هایی است که انعکاس دهنده سطح کیفیت فروش این شرکت‌هاست. از همین رو در تازه‌‎ترین گزارش منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که به نمایندگی از وزارت صمت و مبتنی بر نظرات مشتریان صورت پذیرفته است، شرکت بهمن موتور جایگاه نخست در ارائه خدمات فروش به مشتریان را بدست آورده است.
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: طبق تعهد وزارت صمت، خودروسازان باید تا پایان سال از شمول قیمت گذاری دستوری خارج شوند، در صورت عدم انجام این تعهد امکان فروش سهام تودلی خودروسازان وجود ندارد.
بررسی آخرین وضعیت صورت های مالی خودروسازان مربوط به ۹ ماهه سال جاری نشان می دهد که زیان انباشته ۳ شرکت مادر خودروساز به بیش از ۸۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.
«با عرضه خودرو در بورس کالا قیمت به صورت واقعی و رقابتی و بر اساس میزان عرضه و تقاضا کشف خواهد شد که این موضوع برای مشتریان و هم برای خودروسازان مهم است، زیرا از یک سو، خریداران خودرو را در بورس کالا با قیمت کمتری نسبت به قیمتی که الان در بازار آزاد هست، می‌توانند بخرند و در سوی دیگر خودروسازان نیز محصولات خود را با قیمت بالاتری نسبت به قیمت‌گذاری دستوری به فروش خواهند رساند.»
بررسی صورت های مالی خودروسازان در نیمه نخست سال جاری نشان می دهد که قیمت گذاری دستوری صرفا از محل فروش توانسته زیانی در حدود ۵.۵ هزار میلیارد تومان به این صنعت زیان وارد کند.
بررسی آخرین وضعیت صورت های مالی خودروسازان مربوط به نیمه نخست سال جاری نشان می دهد که زیان انباشته ۳ شرکت مادر خودروساز به ۷۹ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان رسیده است.
معاون فنی و مهندسی گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه شاهین اولین محصول خروجی از پلتفرم SP100 است گفت: در طراحی این خودرو علاوه بر استانداردهای تعریف شده موضوع ایمنی بسیار مدنظر بود و بر همین اساس طراحی آن بر اساس یورو ان کپ سه ستاره صورت پذیرفت بدین منظور که استحکام بدنه در نمونه سازی و قطعات مورد نظر قرار گرفت.
جریمه خودروسازان در صورت بدعهدی و تاخیر در تحویل
امینی استاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه دولت هیاهوی بی‌دلیلی را برای واردات خودرو به راه انداخته است، اضافه کرد: در این رابطه باید به دو نکته اشاره کرد، اولاً خودرو‌های وارداتی نمی‌تواند بازار و صنعت خودرو را رقابت‌پذیر کنند، زیرا برای انجام این کار نیاز به یکسری الزاماتی است که باید آن‌ها فراهم شوند، در غیر این صورت همچنان انحصار خودروسازان بزرگ ادامه خواهد یافت، بنابراین واردات خودرو تغییر خاصی را در بازار ایجاد نمی‌کند.
مدیرعامل شرکت بن رو از گروه خودروسازی سایپا گفت: تولید شرکت بن رو از ابتدای سال تاکنون به صورت کامل و با نرخ عبور مستقیم ۱۰۰ درصدی همراه بوده و تمامی خودروهای تولید شده مستقیما به بازار عرضه شده است.
دولت بارها اعلام کرده به دنبال ایجاد تحول در صنعت خودروسازی است اما بررسی صورت های مالی خودروسازان نشان می‌دهد که زیان انباشته این صنعت در بهار امسال حدود ۳.۴ هزار میلیارد تومان بوده است.
معاون وزیر صمت با بیان اینکه خودروسازی ایران ۲۵ ساله است، گفت: در صورت امضای برجام می‌توانیم با کمک شرکای اروپایی به این صنعت کمک کنیم و در غیر این صورت یک سناریو داخلی داریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ