کرج- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با طرح فیبر نوری منازل سرعت اینترنت چند صد برابر خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طبق گزارش اسپیدتست، رتبه کشورمان در بخش اینترنت ثابت با کاهش سه‌پله‌ای همراه بوده است.
وزیر ارتباطات گفت: بیش از ۱۵۰ کیلومتر کابل کشی در زیر دریا صورت گرفت که سرعت دسترسی به اینترنت در سه جزیره ایرانی افزایش پیدا کرده و ارتباطات آن‌ها پایدار شده است.
وزیر ارتباطات گفت: بیش از ۱۵۰ کیلومتر کابل کشی در زیر دریا صورت گرفت که سرعت دسترسی به اینترنت در سه جزیره ایرانی افزایش پیدا کرده و ارتباطات آن‌ها پایدار شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هر چقدر نیاز به پهنای باند بین الملل باشد، ما فراهم می‌کنیم. روز جمعه ۲.۵ ترابیت بر ثانیه ظرفیت کشور قطع شد، اما بلافاصله جایگزین شد، چون ما سه برابر ظرفیت کشور اینترنت فراهم کرده‌ایم؛ بنابراین هر چقدر نیاز کشور باشد از پهنای باند داخلی گرفته تا خارجی ما قطعا فراهم می‌کنیم و وظیفه ما هست.
وزیر ارتباطات گفت: ما شبانه روزی در تلاش هستیم تا برای طرح فیبر نوری که طرحی راهبردی است اقدام کنیم زیرا بر اساس آن سرعت اینترنت تا ۱۰۰۰ مگا بیت بر ثانیه افزایش می‌یابد.
رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان در ماه مارس ۲۰۲۳ به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۸۱.۷۹)، قطر (۱۶۴.۸۶)، نروژ (۱۴۶.۱۵)، کویت (۱۳۶.۷۵) و دانمارک (۱۲۷.۱۳) تعلق دارد. همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان به ترتیب سنگاپور (۲۴۱.۳۵) شیلی (۲۲۳.۲۱)، امارات متحده عربی (۲۲۰.۶۱)، چین (۲۱۸.۸۰)، هنگ کنگ (۲۱۳.۱۴) تعلق دارد.
بررسی وضعیت آماری سرعت اینترنت ثابت و موبایل در کشور و مقایسه جایگاه جهانی آن حاکی از آن است که اینترنت ثابت در کشور به توسعه و تقویت بیشتری نیازمند است.
آخرین آمار سایت «اسپیدتست» از رشد یک رتبه‌ای سرعت اینترنت ثابت و افت یک پله‌ای اینترنت سیار در کشورمان حکایت دارد. اینترنت سیار در تهران نیز با هفت پله افت مواجه شده است.
پردیس- سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: اینترنت پر سرعت بستر هوش مصنوعی در مدارس را ایجاد می کند.
انستیتو بیست و پنجم «دومین آکادمی علم و صنعت هوافضای چین» برای نخستین بار از انتقال بی سیم موفق با فرکانس سطح تراهرتز (THz) و دستیابی به سرعت انتقال داده ۱۰۰ گیگابیت برثانیه خبر داد. برای نشان دادن تمایز، سیگنال ۵ G با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه در آمریکا ایده آل به نظر می‌رسد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از نظر سرعت اینترنت همراه از رتبه ۸۰ در ابتدای این دولت به رتبه ۶۱ در بین کشورهای جهان رسیده ایم.
وزیر ارتباطات گفت: از زمانی که طرح فیبر نوری برای کسب و کار‌ها آغاز شده، سرعت ۸۰۰ تا ۹۰۰ مگابایتی به مشتریان داده شده است. امیدواریم سرعت‌های چند صد مگابایت بر ثانیه ارائه کنیم.
روزنامه کیهان به‌ نقل از فردی که او را «خواننده» خوانده، از مسئولین وزارت ارتباطات خواست تا مشکل کندی سرعت اینترنت را جدی بگیرند.
به دعوت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور خبرنگاران و فعالان شبکه های اجتماعی، به صورت میدانی تست سرعت اینترنت همراه در سطح شهر تهران انجام شد.
پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها طبق روال جلو می‌رود. بیش از دو میلیون پوشش ایجاد شده است و از رسانه ملی می‌خواهیم شیرینی این سرعت بالا در شهر‌های مختلف را به مردم بگوید و تبلیغ کنید. در حال حاضر از این دو میلیون ظرفیت، فقط ۳۰۰ هزار ظرفیت در حال استفاده است.
پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها طبق روال جلو می‌رود. بیش از دو میلیون پوشش ایجاد شده است و از رسانه ملی می‌خواهیم شیرینی این سرعت بالا در شهر‌های مختلف را به مردم بگوید و تبلیغ کنید. در حال حاضر از این دو میلیون ظرفیت، فقط ۳۰۰ هزار ظرفیت در حال استفاده است.
براساس گزارش جدید وب سایت اسپید تست جایگاه ایران در رده بندی جهانی سرعت اینترنت برای موبایل ۲ پله و برای اینترنت ثابت ۳ پله سقوط کرده است.
طبق جدیدترین گزارش اسپید تست جایگاه ایران در میان سایر کشورهای جهان در سرعت اینترنت موبایل با رشد همراه بوده است.
مهم نیست که برخی صاحب‌منصبان و سیاست‌ورزان چه اهداف، ایده‌ها، ایدئولوژی و... داشته باشند، تحولات اجتماعی و سیاسی اجتناب‌ناپذیر هستند؛ چراکه تحول در ذات یا ساختار نظم اجتماعی است.
طبق گزارش اسپید تست ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل در سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی ۹ پله رشد کرده است.
براساس اعلام شرکت سازنده، سیستم اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس قادر است سرعت اینترنت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه را به صورت تئوری به هر نقطه از کره زمین برساند. تلفن‌های همراه در مناطق دورافتاده تا سال آینده به ماهواره‌های اسپیس ایکس متصل می‌شوند.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه بحث فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها باید تامین شود تا سرعت آن چند صد برابر شود، توضیح داد: وقتی تا خانه مردم فیبرنوری کشیده شود، مشترکان می‌توانند از طریق وای‌فای به تلفن همراه خود متصل و از سرعت بالای اینترنت لذت ببرند.
وزارت ارتباطات در آستانه هفته دولت گزارش عملکرد این وزارتخانه را در بخش های مختلف کیفیت سرعت اینترنت، شبکه ملی اطلاعات، فیبر نوری و ... اعلام کرد.
عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: منابع مالی فراهم شده تا فیبرنوری را به درب منزل مردم برسانیم تا چندصد برابر سرعت اینترنت افزایش پیدا کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ