وزارت ارتباطات عراق اعلام کرد ممنوعیت پیامرسان تلگرام را رفع می کند. این ممنوعیت هفته گذشته به دلیل نگرانی های امنیتی و نشت اطلاعات سازمان های دولتی و شهروندان وضع شده بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تلگرام اعلام کرد که این سرویس پیام‌رسان، استوری را به طور رسمی، برای همه کاربران عرضه می‌کند.
به گفته دورف، استوری به‌صورت تدریجی در دسترس همه قرار می‌گیرد؛ بنابراین ممکن است همچنان برخی از کاربران نتوانند استوری ارسال کنند.
غول تلفن هوشمند آسیایی شیائومی، از نصب تلگرام روی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل MIUI و رابط میان‌افزاری خود، در چین جلوگیری می‌کند.
با انتشار MIUI ۱۳ در سال ۲۰۲۲، شیائومی یک ویژگی امنیتی جدید برای مشخص کردن و جلوگیری از اجرای اپلیکیشن‌های مخرب در دستگاه‌ها اضافه کرد.
وزارت ارتباطات عراق به دلایل فیلتر شدن تلگرام در این کشور پرداخت.
یکی از سرویس‌هایی که از مرز خود عبور کرده، تلگرام است. تلگرام در ابتدا به عنوان یک اپلیکیشن پیام رسانی ساده در نظر گرفته شده بود، اما ویژگی‌های اضافی دارد که هدف از آنها، تشویق به اتصال است. یکی از این ویژگی‌ها، "افراد نزدیک" (People Nearby) است که مبتنی بر مکان کاربر است. در حالی که این ویژگی، تا حدودی بی‌ضرر به نظر می‌رسد، اما می‌تواند به طور بالقوه برای حریم خصوصی شما مشکل ساز شود. بنابراین، باید به منظور حفظ ایمنی خود، محتاط باشید و این ویژگی را در اسرع وقت غیرفعال کنید.
بررسی‌ها نشان داده است که Triada می‌تواند کار‌های مختلفی انجام دهد. برای مثال، این تروجان می‌تواند در سرویس‌های اشتراکی پولی ثبت‌نام کند یا از طریق پیامک و تماس‌های تلفنی پرداخت‌های درون برنامه‌ای انجام دهد.
علیقلی‌خان مخبرالدوله که آن زمان وزیر تلگراف دولت قاجار بود، با کسب اجازه از ناصرالدین شاه و برای تشویق و آشنایی مردم به تلگراف دستور داد تا همه به مدت چند روز به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ پولی از تلگراف‌خانه استفاده کنند.
وزیر ارتباطات و دیجیتال مالزی اعلام کرد تلگرام با وجود دعوت های مکرر برای برگزاری جلسه با دولت از همکاری امتناع کرده است.
دادگاه عالی برزیل دستور داده تحقیقاتی درباره مدیران ارشد اجرایی تلگرام و گوگل انجام شود. آنها به راه اندازی کمپینی برای انتقاد از لایحه قانونمندسازی اینترنت متهم شده اند.
دادگاه فدرال در برزیل تعلیق تلگرام را در این کشور لغو کرد، هرچند جریمه روزانه ۲۰۰ هزار دلاری این پیام رسان در برزیل همچنان پاربرجا است.
دادگاهی در برزیل رای به تعلیق موقت اپ تلگرام داد. این اپ تا زمانی که از دستور مبنی بر اشتراک گذاری اطلاعات درباره افراط گرایان و گروه های نئونازی پیروی نکند، همچنان تعلیق باقی می ماند.
تلگرام به یک پیام‌رسان انحصاری در کشور تبدیل شده و مثل شرکت هرمی در حال بلعیدن اقتصاد کشور است.
محمد رامز رشیدی متهم ردیف اول با حضور در جایگاه در پاسخ به سوالات دادگاه با اشاره به اینکه در ولایت جوزجان افغانستان آموزش نظامی دیده است گفت: دو بار به ایران آمدم که بار اول به صورت غیرقانونی، با تصمیم شخصی و برای کار بود، اما بار دوم با دستور امیر داعش وارد ایران شدم که در ادامه و پس از ورود به ایران دستوراتی که منتهی به حادثه تروریستی شاهچراغ شد از طریق پیام رسان تلگرام در فضای مجازی دریافت و اجرا کردم.
رمی وان، سخنگوی تلگرام می‌گوید که گزارش نشریه Wired دارای ایرادات زیادی است و نویسنده آن پاسخ‌های تلگرام را کاملاً نادیده گرفته و کاملاً مغرضانه عمل کرده است.
به دلیل تغییرات در سیستم ارسال کد لاگین، از شنبه هفته آینده (۲۹ بهمن)، کد لاگین را به حساب تلگرام‌های غیر رسمی ارسال نخواهد کرد.
در این به‌روزرسانی با قابلیت‌هایی مانند استفاده از ایموجی به عنوان تصویر پروفایل و همچنین ترجمه کل چت‌ها برای کاربران پریمیوم روبه‌رو هستیم.
تلگرام آخرین به‌روزرسانی خود برای سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد که شامل قابلیت‌های جذابی مانند تار کردن (Blur) تصاویر و ویدیوها، ابزار جدیدی برای پاکسازی حافظه کش، ابزار‌های نقاشی جدید و مخفی‌کردن اعضای گروه‌ها می‌شود.
دادگاهی در هند پیش‌تر به تلگرام دستور داده بود که به قوانین این کشور پای‌بند باشد و جزییات افرادی را که چنین کانال‌هایی را مدیریت می‌کنند ارائه دهد.
آلمان اعلام کرد جریمه ای ۵.۱۲۵ میلیون یورویی علیه اپراتورهای اپ تلگرام  وضع کرده زیرا آنها قانون آلمان را نقض کرده اند.
مدیر تلگرام گفت: از هر برنامه پیام‌رسانی که دوست دارید استفاده کنید، اما از واتس‌اپ دوری کنید، اکنون ۱۳ سال است که یک ابزار نظارتی است.
تلگرام در آخرین به روزرسانی خود ویژگی‌های جدیدی را در کتابخانه ایموجی ها، واکنش‌های بی‌نهایت، ورود به سیستم ساده‌تر و فرمت نام کاربری جدید ارائه کرده است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه رفع فیلتر تلگرام فعلا در دستور کار فضای مجازی نیست، عنوان کرد: کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که متشکل از ۷ دستگاه است، اگر نیاز باشد باید موضوع رفع فیلتر تلگرام در این جلسه مطرح شود و کارگروه تصمیم نهایی را خواهد گرفت.
ایجاد اختلال در اپلیکیشن‌های پرطرفداری مانند اینستاگرام و تلگرام و حتی واتساپ در حالی گزارش می‌شود که ابراهیم رییسی در جریان مبارزات انتخاباتی خود در سال گذشته، به صراحت عنوان کرده بود که چنین برنامه‌ای در دستور کار دولت او نخواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ