امید ایران با عربستان، مراکش و آذربایجان همگروه شد
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رییس فدراسیون فوتبال از همتای عربستانی خود دعوت کرده تا به ایران بیاید و درباره برخی برنامه ریزی های مشترک تصمیم گیری شود.
سفارت جمهوری اسلامی ایران‌ در شهر ریاض پایتخت عربستان شامگاه‌ پنج شنبه ( ۲۶ مرداد ۱۴۰۲) با حضور «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه به طور رسمی بازگشایی و فعالیت خود را آغاز کرد.
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) ۲۶ مرداد ماه و در سفری رسمی و در پاسخ به دعوت فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی به ریاض سفر کرد.
امیر عبداللهیان تصریح کرد: گفت‌وگوهای سازنده‌ای با همتای سعودی خودم داشتم و روابط میان دو کشور در مسیر درست پیش می‌رود.
کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: بزودی امیر عبداللهیان وزیرامورخارجه کشورمان پیرو دعوت قبلی به ریاض سفر خواهد کرد.
تیم های امید ایران و امید عربستان 6 سال بعد از مصاف حساس که با باخت ایران همراه بود، مقابل یکدیگر قرار می گیرند.
ملی پوشان فوتبال امید ایران توانستند به برتری دو بر صفر مقابل الرائد عربستان دست پیدا کنند.
تیم فوتبال امید ایران در نخستین دیدار تدارکاتی خود برابر یک تیم عربستانی به پیروزی رسید.
وی در مورد درخواست امیرقلعه‌نویی برای بازی‌های دوستانه با تیم‌های قوی‌تر گفت: این کار در حال انجام شدن است. قهرمانی تیم ملی بزرگسالان در تورنمنت کافا را تبریک می‌گویم. حدود ۱۶ سال بود که در یک تورنمنت قهرمان نشده بودیم. همین که قهرمان کافا شدیم مهم است. در تورنمنت غرب آسیا که دیدارهای دوستانه بود تیم امید ما در فینال مقابل عراق در ضربات پنالتی شکست خورد و اما به خاطر همین بازی دوستانه عراقی‌ها تا صبح شادی کردند.
تیم امید ایران بعد از مصاف با اردن امروز در هتل محل اقامت خود ریکاوری کرد و بدون حتی یک جلسه تمرین فردا در فینال به مصاف عراق می رود.
احتمال بهبود روابط با مصر پس از عربستان، به عنوان دومین کشور عربی که ایران در سال‌های گذشته با آن تنش داشته، این گمانه‌ را تقویت کرده است که اراده‌ی نظام سیاسی بر این شده که بدون مذاکره مستقیم با خود غرب به رهبری امریکا و تنها با تنش‌زدایی منطقه‌ای، از شدت فشار تحریم‌های بین‌المللی بکاهد.
سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت برای نظارت بر روند ارائه خدمات به حجاج و کاروان‌های ایرانی با استقبال نماینده امیر مدینه و معاون وزیر حج و عمره عربستان وارد مدینه منوره شدند.
وقتی مردم امید بیشتری داشته باشند، حمایت بیشتری از سیستم می‌کنند؛ بنابراین مشارکت بیشتری در انتخابات خواهند داشت و نسبت به تحولات سیاسی و اجتماعی و... حساس می‌شوند. حل این معادلات به نام هر جناحی که تمام شود به نفع مردم و کشور است. همان‌طورکه روابط منجمد با عربستان ذوب شد و هیچ خدشه‌ای به اقتدار ملی ایرانیان وارد نشد، حل مشکلات با کشور‌های غربی به خصوص امریکا هم اقتدار منطقه‌ای و بین‌المللی ایران را ارتقا می‌بخشد و زمینه پایان دادن به تحریم‌های اقتصادی را فراهم می‌سازد.
یک زن ایرانی نجات یافته از جنگ داخلی سودان می‌گوید: دولت عربستان تنها امید ما برای فرار از شرایط بحرانی بود.
امیر عبداللهیان با اشاره به نقش عمان در تسهیل گفتگوهای ایران و عربستان و گفتگوهای منطقه‌ای و بین المللی از تلاش‌های عمان در زمینه تسهیل گفتگوهای منطقه‌ای قدردانی کرد.
فارغ از هرگونه فضای دیپلماتیک تازه‌ای که از توافق موفقیت امیز ایران و عربستان سعودی ایجاد شود اسلام آباد و دهلی نو با دقت عمل و احتیاط رویکرد خود را تنظیم خواهند کرد.
امیر کویت با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای به رئیس جمهور ایران و پادشاه عربستان سعودی، توافق ریاض-تهران را گامی مهم برای تحقق امنیت و ثبات منطقه‌ دانست.
امیر کویت به مقامات ایران و عربستان به سبب امضای توافق آشتی میان دو کشور تبریک گفت.
رئیس پارلمان لبنان توافق میان ایران و عربستان را مورد تمجید قرار داد و گفت: این بارقه امیدی است که هرگز آن را از دست نداده ایم و نخواهیم داد.
«باید توجه داشته باشیم که خیلی زود دیر می شود و به راحتی دیگر نمی توان راه سومی را در حوزه سیاست خارجی تعریف کرد. زیرا از یک سو شما در مقابل خود جهان غرب را قرار داده اید که با رهبری آمریکا و مدیریت اروپا و کنشگری اجرایی اسرائیل در منطقه می‌تواند یک وحدت عملیاتی را شکل دهد و ائتلاف آمریکایی-اروپایی-اسرائیلی در کنار ائتلاف عربی-عبری-غربی قرار می‌گیرد و ایران را در وضعیت سختی قرار می دهد و از سوی دیگر، در داخل منطقه نیز کنشگرانی نظیر عربستان، ترکیه و همچنین اسرائیل را دارید که در پی ایجاد یک وحدت عملیاتی جهت برخورد با ایران هستند.»
امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت: گفتگوهای ما با عربستان سعودی در مسیر خودش ادامه پیدا خواهد کرد. این طرف سعودی است که تصمیم بگیرد رفتار سازنده داشته باشد.
پوردستان گفت: به نظرم ما در این حادثه واقعاً خویشتن‌داری کردیم و خود من احساس می‌کردم جای آن دارد که عربستان سعودی در این فتنه‌ها از طریق نیرو‌های نیابتی و ظرفیت‌هایی که در منطقه وجود دارد یک سیلی محکمی بخورد. اما، به نظر من مسئولان ما مانند همیشه خویشتن داری کرده و بزرگواری کردند. اما، عربستان بداند که خویشتن‌داری هم بالاخره حدی دارد.
کشتی ایران شب سختی را برابر تیم ملی آمریکا گذراند، سه شکست برابر آمریکائیها شب تلخی را برای ایرانی های کشتی دوست رقم زد
بر اساس نقشه جدید که از فردا اعمال خواهد شد، تعداد شهر‌های زرد از ۱۰۶ به ۹۱ شهرستان کاهش یافته و به همین تناسب، شمار شهر‌های آبی از ۳۴۲ به ۳۵۷ شهرستان افزایش یافته است؛ تغییراتی که سهم آبی را در نقشه به شدت افزایش داده و آبی‌ترین وضعیت کرونایی کشورمان را رقم زده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ