مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: مناطق ماکو و ارس نمونه بارز اقتصاد مقاومتی هستند اما تاکنون به صورت مناسب به عنوان فرصت برای کشور معرفی نشدند و مناطق آزاد بر اقتصاد ملی تأثیر می‌گذارند
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده اسبق ارتش روسیه که به عنوان فرمانده در مناطق دونباس خدمت می‌کرد، در مسکو بازداشت شد.
رسانه‌ها و مقامات روسیه اعلام کردند ارتش اوکراین امروز سه‌شنبه با ارتش اوکراین با حملات پهپادی مناطق پیرامونی پایتخت این کشور را هدف قرار داده است.
وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: ۹ حمله دشمن با موفقیت در مناطق شهرک های مرنبط با دونتسک دفع شد.
یک زن اوکراینی در مسکو به دلیل برنامه‌ریزی برای خارج کردن کودکان یتیم از مناطق جدید روسیه به آلمان بازداشت شد.
میخاییل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که به باور مسکو «قرارداد صلح تنها در حالتی ممکن است که نیرو‌های مسلح اوکراین از خشونت دست برداشته و ارسال تسلیحات غربی به اوکراین متوقف شود.» او همچنین تاکید کرد که برای دستیابی به صلح پایدار، اوکراین باید دوباره به وضعیت بی‌طرف خود بازگشته و از عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا خودداری کند. او افزود که کی‌یف باید «واقعیت‌های سرزمینی جدید» را که پس از برگزاری همه‌پرسی در مناطقی از اوکراین شکل گرفته، بپذیرد.
جنگ در باخموت جنبه‌ای حیثیتی و سیاسی برای کی‌یف و مسکو گرفته است و تلاش روسیه برای تسخیر این شهر باعث شده این شهر قابل مقایسه با گذشته خود نباشد. از بین رفتن کارخانه‌ها و فضای شهری، بمباران پیوسته شهر و جنگ شهری در برخی مناطق باعث شده باخموت شهری قابل سکونت نباشد.
معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید آمریکا و کشورهای عضو ناتو به دنبال این هستند تا آسیای مرکزی را به بستری برای تهدید علیه مناطق جنوبی روسیه تبدیل کنند.
وزیر خارجه روسیه اظهارات غربی‌ها درباره زمان برگزاری مذاکرات بین مسکو و کی‌یف را به منطق «شیزوفرنی» توصیف کرد.
در مجموع چنین به نظر می‌رسد که در مقطع فعلی باتوجه به پیش‌شرط‌های دو طرف از جمله ضرورت الحاق مناطق ۴ گانه به خاک روسیه (شرط مسکو) و ضرورت خروج نیرو‌های روس از خاک اوکراین (شرط کی‌یف) شرایط در مقطع فعلی برای آغاز گفتگو‌ها فراهم نیست، اما این مساله ناقض این نیست که ضروری است تلاش‌ها برای شکستن بن‌بست دیپلماتیک و آغاز گفتگو‌ها میان روسیه و اوکراین ادامه پیدا کند.
معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید اگر ژاپن موشک‌های هایپرسونیک (مافوق صوت) در مناطق مرزی مستقر کند، با پاسخ سریع مسکو روبرو خواهد شد.
مقامات ارشد اوکراینی با کمک اطلاعات غربی، ماهواره‌های تجاری و شبکه‌ای از پارتیزان‌ها که برای تضعیف اشغال روسیه تلاش می‌کنند، گفتند که «مقاصد فوری مسکو» در کانون توجه آن‌ها قرار گرفته است. روس‌ها در حال جمع‌آوری ده‌ها‌هزار سرباز (از جمله سربازان وظیفه از بسیج توده‌ای در پاییز گذشته) درست خارج از برد موشک‌های دقیق ساخت آمریکا هستند. شرایط نشان می‌دهد که روس‌ها می‌توانند برای محاصره نیرو‌های اوکراینی در سراسر مناطق دونتسک و لوهانسک آماده شوند.
اردوغان، اما سعی دارد از موقعیت روبه‌رشد کشورش به‌عنوان میانجی در جنگ اوکراین برای به‌دست گرفتن کنترل بخش بزرگی از سوریه استفاده کند. آنکارا به توافقات جداگانه‌ای با واشنگتن و مسکو دست یافته تا نیرو‌های دموکراتیک کرد سوریه را از تل‌رفعت و منبج، دو شهر استراتژیک واقع در غرب فرات، و مناطقی در امتداد مرز خارج کند.
اردوغان، اما سعی دارد از موقعیت روبه‌رشد کشورش به‌عنوان میانجی در جنگ اوکراین برای به‌دست گرفتن کنترل بخش بزرگی از سوریه استفاده کند. آنکارا به توافقات جداگانه‌ای با واشنگتن و مسکو دست یافته تا نیرو‌های دموکراتیک کرد سوریه را از تل‌رفعت و منبج، دو شهر استراتژیک واقع در غرب فرات، و مناطقی در امتداد مرز خارج کند.
رئیس‌جمهور روسیه گفت: البته، ممکن است این یک روند طولانی باشد. مسکو چاره‌ای جز مداخله در فوریه برای دفاع از جمهوری‌های دونباس یعنی دونتسک و لوهانسک - که به همراه بسیاری از مناطق خرسون و زاپوریژیا به الحاق به روسیه رای داده‌اند، نداشت. این مناطق جدید یک دستاورد بزرگ برای روسیه است. حتی پتر کبیر به دنبال دسترسی به دریای آزوف بود.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که مسکو موفق به نابودی ۲ پل شناور ارتش اوکراین در مناطق عملیاتی شده است.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که شهروندان مناطق تازه‌الحاق شده به مسکو، برای پذیرفتن یا نپذیرفتن شهروندی روسیه، تنها یک ماه فرصت دارند.
وزارت امور خارجه آلمان از احضار سفیر روسیه در این کشور به دلیل اقدام مسکو در الحاق مناطق جدید به خاک خود خبر داد.
نخست وزیر استونی معتقد است اتحادیه اروپا باید در پاسخ به الحاق مناطقی از اوکراین به روسیه، تحریم های جدیدی را علیه مسکو در نظر بگیرد.
رئیس جمهور اوکراین گفت که اگر روسیه به وعده خود برای الحاق جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون به مسکو عمل کند، با پاسخ «بسیار شدید» کی‌یف روبرو خواهد شد.
رئیس جمهور اوکراین با انتقاد از همه پرسی روسیه در مناطق شرق و جنوب این کشور، انزوای کامل و تشدید تحریم ها علیه مسکو را خواستار شد.
همه‌پرسی تحت حمایت مسکو در مناطقی از شرق اوکراین که روسیه آنها را تحت کنترل خود گرفته است، از دیروز آغاز شد. در این رفراندوم، شهروندان مناطق تحت اشغال لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا برای پیوستن به روسیه پای صندوق رأی رفتند.
رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد غرب آشکارا اعلام کرده اتحاد جماهیر شوروی را سرنگون کرده و اکنون نوبت سرنگونی روسیه است و مسکو از همه‌پرسی مناطق شرقی اوکراین برای پیوستن به روسیه حمایت می‌کند.
رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد غرب آشکارا اعلام کرده اتحاد جماهیر شوروی را سرنگون کرده و اکنون نوبت سرنگونی روسیه است و مسکو از همه‌پرسی مناطق شرقی اوکراین برای پیوستن به روسیه حمایت می‌کند.
ناتو در واکنش به برنامه ریزی برای برگزاری همه پرسی الحاق به روسیه در مناطقی از شرق اوکراین، مسکو را به تشدید جنگ متهم کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ