معاون علمی رئیس جمهور گفت: دانش‌بنیان‌ها موجب ۲ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی سالانه در حوزه دارو شده اند و در حوزه امنیت غذایی و پزشکی نیز دستاوردهای خوبی داشته اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت:در نیمه دوم امسال حدود ۸ میلیارد دلار برای توسعه دو میدان مشترک ایران قرارداد امضا می‌شود.
مشاور رئیس جمهور لیتوانی از تخصیص بودجه بیشتر برای خرید تانک‌های ساخت آلمان خبر داد.
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی به ۲ میلیارد دلار خرید ارزی شرکت‌های تولیدی پتروشیمی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این مقدار ظرفیت بسیار مطلوبی برای تبدیل به ساخت داخل است.
عضو اتاق بازرگانی ایران از تخصیص ۲ میلیارد دلار ارز جدید برای خرید کالای اساسی در دوشنبه پیش رو، از محل پول‌های بلوکه شده ایران، خبر داد.
تجارت خارجی کشور در دو ماهه امسال به ۲۵ میلیون و ۷۳۲ هزار تن و به ارزش ۱۵ میلیارد و ۴۵۴ میلیون دلار رسید.
مدیرکل ساخت وتوسعه راه آهن منطقه ۲ گفت: با اجرا شدن پروژه راه آهن رشت- آستارا، سالانه حدود ۲۰ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری در بردارد.
در دوماه گذشته که از آغاز به کار مرکز مبادله ایران می‌گذرد بیش از ۶ میلیارد دلار ارز در این مرکز عرضه شد.
مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت گفت: با احیای روابط سیاسی با عربستان، دستیابی به تجارت یک میلیارد دلاری در کوتاه مدت و ارتقای آن به ۲ میلیارد دلار در میان مدت هدفگذاری شده است.
مبادلات تجاری چین و ایران در ۲ ماهه نخست سال جاری میلادی (۲۰۲۳) به ۲ میلیارد و ۹۸ میلیون دلار رسیده که حاکی از کاهش ۱۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۲۲ است.
از زمان راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران تا روز گذشته بیش از ۲ میلیارد دلار به صورت حواله عرضه شده است.
بر اساس آخرین داده‌های بانک مرکزی بدهی خارجی ایران در پایان آبان امسال، برابر ۶ میلیارد و ۴۲۵ میلیون دلار بود که در مقایسه با پارسال، ۲ میلیارد و ۶۴۲ میلیون دلار کمتر شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۴ میلیارد دلار ذخایر قطعی معدنی جدید، که بیشتر شامل ذخایر فلزی مانند مس، طلا و آهن است، ۲ سال گذشته در کشور کشف و شناسایی شده است.
دولت براساس لایحه بودجه سال آینده پیش بینی کرده است برای تنظیم بازار خودرو و کاهش قیمت ها در این بازار ۲ میلیارد دلار خودرو وارد شود.
رگولاتور آنتی تراست کره جنوبی تسلا را به جرم آنکه به مشتریانش اعلام نکرده در آب و هوای سرد، مسافت طی شده به ازای هربار شارژ خودرو کاهش می یابد ۲.۸۵ میلیارد ون (۲.۲ میلیون دلار) جریمه می کند.
بنا به اعلام وزارت دارایی اوکراین، این کشور یک بسته کمک مالی جدید را از آمریکا دریافت کرد.
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی حدود ۱۲ میلیارد دلار خوراک تحویل‌شده به این صنعت در سال گذشته را به حدود ۲۳ میلیارد دلار محصول با ارزش تبدیل کرده است.
وزیر صمت گفت: صادرات سالیانه دارو حدود ۵۰ میلیون دلار است که طبق برآوردهای انجام شده دستیابی به صادرات یک تا ۲ میلیارد دلاری در این صنعت قابل تحقق است.
آمار بانک مرکزی نشان می دهد در نیمه نخست امسال با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، صرفه‌جویی ۲ میلیارد دلاری در تامین ارز واردات کالاهای اساسی به کشور محقق شده است.
روزنامه ایران با وعده تجارت ۸ میلیاردی با روسیه تا ۷۰۰ روز دیگر نوشت: تجارت میان ایران و روسیه پس از جهش سال گذشته هم اکنون ۲ میلیارد دلار است.
رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی گفت: با اقداماتی که دولت سیزدهم تاکنون انجام داده است میزان سرمایه گذاری خارجی معتبر در یکسال اخیر نزدیک به ۴.۸ میلیارد دلار بوده است.
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه بالغ بر ۲ میلیون ۶۲۱ هزار انواع و اقسام کالاهای قاچاق کشف و ۴۶ متهم در این رابطه دستگیر شده است، گفت: ارزش اموال مکشوفه قاچاق بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است.
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه بالغ بر ۲ میلیون ۶۲۱ هزار انواع و اقسام کالاهای قاچاق کشف و ۴۶ متهم در این رابطه دستگیر شده است، گفت: ارزش اموال مکشوفه قاچاق بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است.
مهدی پازوکی بیان داشت: دولت اگر هنر داشته باشد و از افراد کاردان و کارآمد در مناصب اقتصادی استفاده کند، می‌تواند تنها با استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور، اقتصاد ملی را شکوفا کند، در این رابطه بر اساس برآورد‌های رسمی دارایی‌هایی ایرانیان خارج از کشور حدود ۲ تریلیون دلار محسوب می‌شود که تنها اگر ده درصد از آن یعنی مبلغی در حدود ۲۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد ایران بازگردد، بدون شک دیگر کشور نیاز به سرمایه گذاری خارجی نخواهد داشت و اوضاع اقتصادی دگرگون خواهد شد.
وزارت خارجه آمریکا با فروش ۳ میلیارد دلار موشک‌های پاتریوت به عربستان سعودی و بیش از ۲ میلیارد موشک تاد به امارات متحده عربی موافقت کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ