رئیس جهاددانشگاهی از پروژه‌ای در این نهاد خبر داد که موجب افزایش بهره‌وری در بخش تولید و بهبود سبد غذایی خانوار از نظر گوشت قرمز و فرآورده‌های لبنی می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خورش بی‌گوشت و گیاهی شاید یکی از دغدغه‌های گیاهخواران باشد. شاید هم عده‌ای دوست نداشته باشند گوشت بخورند! به هرحال با هر سلیقه‌ای که هستید، این خورش را یک بار درست کنید تا به سبد غذای ماهانه‌تان شاید هم هفتگی اضافه شود.
اینکه خورشت فسنجان را چه سبکی بپزیم یا چه طعمی به خودمان ربط دارد! اما حتما بپزیم! حتما بخوریم و لذتش را هم حتما خواهیم برد! هرچند در گرانی این روز‌های گردو ممکن است در سبد ماهانه غذایی گنجانده نشود، ولی سالی چند بار خوردنش از واجبات است! حالا چطور؟!
طیف‌سنجی یکی از خدمات پرکاربرد برای توسعه محصولات دانش‌بنیان است که این خدمات اکنون توسط یک مجموعه فناور به مخاطبان ارائه می‌شود.
تولیدکنندگان صنایع دستی می گویند یکی از دلایل گرانی کالای فاخر این است که زحمت و انرژی هنرمندانه برای خلق آن از دید مردم پنهان است بنابراین می گویند گران است؛ درحالی که زحمت تولیدش زیاد است!
آنچه که هر روز می‌خورید می‌تواند تأثیر بسزایی بر سلامت جسمی و روحی شما داشته باشد؛ اغلب افراد برای حفظ سلامتی یا پیشگیری از اضافه وزن تمایل دارند که یکسری از خوراکی‌ها را از سبد غذایی خود حذف کنند، اما یک راه مؤثرتر برای نزدیک شدن به این هدف این است که به جای حذف مواد غذایی، یکسری خوراکی سالم به رژیم غذایی خود اضافه کنند و به طور روزانه آن‌ها را مصرف کنند.
توزیع شیر در مدارس از اوایل دهه ۸۰ آغاز شد و در سال ۱۳۹۶ با افزایش قیمت لبنیات قطع شد و اینگونه بود که با وجود تمام تلاش‌ها در یک دهه گذشته سرانه مصرف شیر دوباره کاهش یافت.
رئیس جمهور گفت: سند امنیت غذایی نقشه راهی برای همگرایی، هماهنگی و همکاری نزدیک دستگاه‌ها در راستای تسهیل بهره‌مندی عادلانه آحاد مردم از سبد غذایی سالم‌ و مطلوب است.
اگرچه چیپس و پُفک امروز یکی از اسنک‌های بسیار محبوب میان مردم شناخته می‌شود، این دو ماده غذایی کم ارزش مضراتی هم برای سلامتی انسان دارند که حذف آن‌ها از سبد غذایی امری غیر معقول نخواهد بود.
عضو شورای عالی کار با بیان اینکه سبد معیشت کارگران فردا تعیین می شود، گفت: روز جمعه جلسه شورای عالی کار برگزار می‌شود و به احتمال زیاد رقم نهایی برای افزایش دستمزد کارگران اعلام خواهد شد.
نماینده مردم سنقر در مجلس طی تذکری بر لزوم رسیدگی به افزایش بی رویه قیمت گوشت و حذف آن از سبد غذایی مردم تاکید کرد.
توسعه سبد محصولات ملی نتیجه پافشاری خطیبی در ایران خودرو
یازدهمین نمایشگاه خودروی رشت با محمد اسحاقی حضور معاون اقتصادی و تیمور پورحیدری مدیر کل صمت و محسن اولیایی مدیر کل سرمایه گذاری استان گیلان دیروز آغاز به کار کرد.
خوردن سیر از قدیم الایام به ویژه کنار برخی غذا‌ها مرسوم بوده است و بسیاری از افراد این سبزی پرخاصیت را در سبد تغذیه‌ای خود قرار می‌دهند. سیر به عنوان یک ماده غذایی بسیار مفید در پیشگیری و التیام بسیاری امراض نقش مثبت و موثری دارد.
‌مجری پروژه کالابرگ الکترونیکی اطمینان دارد که با اجرای این طرح یارانه هیچ کسی قطع نخواهد شد و کالابرگ الکترونیکی به منظور حمایت از معیشت و کمک به سبد غذایی خانوار در حال اجراست.
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات گفت: تا پایان برنامه هفتم توسعه، افزایش مصرف سرانه آبزیان در سبد خانوار باید از ۸ به ۱۱ گرم برسد.
ما مواد غذایی غنی از پروتئین را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهیم تا درک کنیم کدام یک از مواد مغذی، سالم و پایدار هستند و به آینده سفر می‌کنیم تا دریابیم چه گزینه‌هایی وجود خواهند داشت.
آنچه در مجلس تصویب شد، مربوط به توزیع کالا‌های اساسی به قیمت شهریورماه سال ۱۴۰۰ بود که همان مسیر درستی بود که باید دنبال می‌شد، اما در اجرای قانون، نقص وجود دارد، البته دولت در تلاش است تا سبد کالا را به همان شکل توزیع کند و مردم بتوانند بین یارانه نقدی و سبد کالا انتخاب کنند، اما اگر سبد کالا داده می‌شد، حتما مردم در حوزه معیشتی راضی‌تر بودند.
یک کارشناس انرژی با اشاره به اینکه سبد مصرف انرژی ایران متنوع نیست گفت: طبق آمار ارائه شده از سوی مسئولین در فصول سرد سال، روزانه ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیون متر مکعب کمبود گاز وجود دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات حامی کسب‌وکارهای اینترنتی است و با پیگیری این وزارتخانه، یک سبد حمایتی متنوع برای توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی در دولت تصویب شد.
زمانی که یک سبد صادراتی از نظر تنوع محدود باشد، در صورتی که اتفاق خاصی رخ دهد آسیب بزرگی به صادرات و اقتصاد وارد می‌شود که نمونه آن را نیز طی ۴ سال اخیر و با بازگشت تحریم‌ها شاهد بودیم.
کافیست سری به مغازه‌های فست‌فود و اغذیه‌فروشی‌های نقاط مختلف شهر بزنیم تا دستمان بیاید که این نان پرملات و خوشمزه که قرن‌ها پیش به عنوان غذای فقرا ابداع شد و تا مدتی پیش جزو پرفروش‌ترین غذای فست‌فود‌ها بود، با رشد سرسام‌آور قیمت مواد غذایی، از سبد غذایی بسیاری از خانوار‌ها خارج شده است.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی گفت: امیدواریم با اجرایی شدن مفاد قراردادهای در دستور کار، طیف گسترده‌ای از داروها به سبد دارویی پخش سها هلال افزوده شود.
در حالی که از تن ماهی به عنوان غذای عموم جامعه یاد می شود، افزایش بی رویه قیمت این محصول منجر به حذف کامل از سبد مصرفی خانوار و تبدیل این کالا به یک محصول لاکچری شده است.
سعید جلیلی گفت: از سال ۹۷، ده‌ها میلیارد دلار به ارز ترجیحی تخصیص داده شد، اما به سبد غذایی مردم آسیب جدی رسیده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ