سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس تصریح کرد: این پیشنهاد به صورت استمزاجی مورد رأی گیری در فراکسیون قرار گرفت و ۷۳ درصد از اعضا با ادامه رسیدگی این لایحه بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طبق اصل ۸۵ قانون اساسی « سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیئتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.»
با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، لایحه حمایت از خانواده از طریق‌ ترویج‌ فرهنگ‌ عفاف‌ و حجاب‌ طبق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی بررسی می‌شود.
با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، لایحه حمایت از خانواده از طریق‌ ترویج‌ فرهنگ‌ عفاف‌ و حجاب‌ طبق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی بررسی می‌شود.
در این هفته قرار است طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد و بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسـیدگی به لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی توسط نمایندگان بررسی شود.
گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب، گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه صنعت و گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در دستور کار جاری امروز نمایندگان قرار دارد.
پژوهشگر مسائل اجتماعی طی یادداشتی توضیحاتی درباره لایحه حجاب و عفاف ارائه کرد.
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: به دنبال آن هستیم که لایحه عفاف و حجاب در اولویت بررسی مجلس قرار گیرد و این لایحه نسبت به لایحه اولیه‌ای که به مجلس ارائه شد، تفاوت‌هایی یافته است.
این نوع قانون گذاری‌های شتاب زده و عوام گرایانه هستیم، اما باز هم این اتفاق تکرار می‌شود. انتظار می‌رود که قانونگذاران محترم با کسب تجربه از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی در تصویب طرح‌ها و لوایح خود شتاب زدگی را کنار گذاشته و با جلب نظر اساتید حوزه و دانشگاه و جلب نظر صاحب نظران مربوطه اقدام به تصویب قانونی کنند که قابلیت اجرایی «چه به لحاظ مادی و چه به لحاظ نیروی انسانی» و پذیرش در بعد فرهنگی جامعه را داشته باشند. لایحه جدید حجاب و عفاف ایرادات زیادی دارد؛ چه به لحاظ حقوقی و چه به لحاظ جرم شناسی و آسیب شناسی اجتماعی. از دیدگاه اقتصادی و مبحث اقتصاد جرم که یکی از مباحث کاربردی میان رشته‌ای بین دانش اقتصاد و دانش حقوق جزا و جرم شناسی است، به نظر می‌رسد در صورتی که این لایحه به مرحله اجرا برسد، بخش قابل توجهی از هیئت وزیران و وزارتخانه‌های زیر مجموعه قوه مجریه، درگیر اجرای این طرح خواهند شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری با ابراز امیدواری از این‌که تا پایان ماه محرم و صفر لایحه عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی تبدیل به قانون شود، گفت که لایحه عفاف و حجاب در صحن علنی خارج از نوبت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه عفاف و حجاب باید زودتر در کمیسیون‌های مربوطه تعیین تکلیف شود و در صحن مجلس خارج از نوبت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه عفاف و حجاب در صحن علنی خارج از نوبت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
اصفهان- عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون قضایی پایان یافته و بزودی برای تصویب صحن مجلس می‌رود، گفت: در تصویب این باید سرعت بورزیم.
اصفهان- عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون قضایی پایان یافته و بزودی برای تصویب صحن مجلس می‌رود، گفت: در تصویب این باید سرعت بورزیم.
قم- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس تلاش شبانه روزی دارند که لایحه حجاب و عفاف طی دو ماه آینده برای تصویب آماده شود.
رئیس مجلس با تاکید بر لزوم جمع‌سپاری در بررسی لایحه عفاف و حجاب، تصریح کرد: با جمع‌سپاری این موضوع تلاش می‌کنیم دیدگاه‌های نخبگان و صاحب‌نظران این حوزه شنیده شود.
رئیس مجلس در پاسخ به همسر شهید باب‌الخانی درباره مطالبه تصویب لایحه عفاف و حجاب، گفت: حتی یک روز در تصویب قانون عفاف و حجاب تأخیر نخواهیم داشت و به‌ زودی شاهد بررسی آن در مجلس خواهید بود.
استاد دانشگاه با بیان اینکه لایحه مربوط به حجاب و عفاف باید از صفر بازبینی شود گفت: اسمی از شریعت در مقدمه توجیهی نیامده و با حذف کلمه نظام اسلامی، این لایحه می‌تواند در فرانسه نوشته شود.
استاد دانشگاه با اشاره به اینکه لایحه مربوط به حجاب از پای بست ویران است، گفت: در این لایحه حجاب را با مبنای فقهی و شرعی ندیده‌اند.
استاد دانشگاه گفت: در لایحه عفاف و حجاب موضوع بی حجابی، تنها تخلف دانسته می‌شود و مأمور انتظامی هیچ دخالتی نمی‌تواند داشته باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لایحه عفاف و حجاب هنوز در دولت است و هر موقع این لایحه به مجلس بیاید، حتماً در مجلس اعلام وصول شده و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه عفاف و حجاب هنوز در دولت است، گفت: هرگاه لایحه به مجلس آمد و اعلام وصول شد، آن را بررسی می‌کنیم.
معاون قضایی قوه قضائیه گفت:باید بین افرادی که کشف حجاب می‌کنند با توجه به هدف آنها تفاوت قائل شویم و موضوع حجاب در جلسه سران سه قوه و شورای امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شده است
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لایحه عفاف و حجاب هنوز در دولت است و قطعا هروقت لایحه نهایی به مجلس شورای اسلامی بیاید به صورت دو فوریتی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
وزیر دادگستری با اشاره به روند لایحه پیشنهادی قوه قضاییه در موضوع عفاف و حجاب گفت: این لایحه طی روزهای آتی از سوی دولت به مجلس ارسال خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ