اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
صعود ۷ هفته‌ای قیمت نفت متوقف شد
قیمت نفت به مسیر صعودی بازگشت
قیمت نفت دیروز، هفتمین رشد هفتگی متوالی خود را به ثبت رساند و در لحظه تنظیم این گزارش با قیمت 86.73 دلار در هربشکه وارد بازارهای بین‌المللی شد.
قیمت نفت دیروز، هفتمین رشد هفتگی متوالی خود را به ثبت رساند و در لحظه تنظیم این گزارش با قیمت 86.73 دلار در هربشکه وارد بازارهای بین‌المللی شد.
قیمت نفت روز جمعه بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش یافت و با تمدید کاهش تولید عربستان سعودی و روسیه، ششمین رشد هفتگی متوالی را رقم زد.
قیمت نفت آمریکا به بالای ۸۰ دلار صعود کرد
طلای سیاه امروز با قیمت 84.29 دلار در هر بشکه وارد بازار شد. رقمی که پنچمین هفته صعودی را برای بازار این محصول رقم زد. حتی به گفته برخی کارشناسان با توجه به کاهش عرضه نفت، بازار در آینده شاهد رشد بیشتر قیمت برای طلای سیاه خواهد بود.
مدتی است که بازار نفت با سرعت آهسته مسیر صعودی را طی می‌کند. به عقیده کارشناسان بازار این محصول تحت تاثیر مولفه‌هایی نظیر شورش‌های اخیر روسیه، افزایش تقاضای بنزین در آمریکا و کاهش عرضه نفت عربستان در مسیر افزایشی باقی‌ می‌ماند. با این حال باید منتظر ماند و دید با توجه به بهبود شکننده اقتصادی چین چه سرنوشتی برای بازار طلای سیاه رقم می‌خورد؟
قیمت نفت در پی انتشار درآمدهای مثبت شرکت‌های انرژی و آمار آمریکا که نشان داد تولید نفت کاهش و تقاضا برای سوخت افزایش پیدا کرده است، در معاملات روز جمعه، بیش از دو درصد صعود کرد اما نتوانست از کاهش هفتگی اجتناب کند.
سال میلادی گذشته حرف از صعود قیمت جهانی نفت به ۲۰۰ دلار در سال ۲۰۲۳ بود و حتی بعضی از مدیران صندوق‌های تامینی پیش بینی می‌کردند که نفت پیش از پایان سال ۲۰۲۲، به ۲۵۰ دلار در هر بشکه صعود خواهد کرد.
در آغاز سال ۲۰۲۳، عوامل متعددی شامل نگرانی‌های عرضه و تقاضا، سیاست پولی انقباضی در سراسر جهان، انتظارات برای کندی رشد اقتصادی و رکود احتمالی و بازگشایی چین و خروج این کشور از قرنطینه کرونا، در روند کوتاه مدت و میان مدت قیمت نفت تاثیر خواهند گذاشت.
قیمت نفت روز دوشنبه یک روز پس از بازگشایی مرزهای چین به روی مسافران که چشم انداز تقاضا برای سوخت را بهبود بخشید و نگرانی‌ها نسبت به رکود اقتصاد جهانی را تحت الشعاع قرار داد، افزایش یافت.
قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر تسهیل محدودیت‌های کرونایی در چین که امید به بهبود تقاضا را برانگیخت و مختل شدن تولید انرژی در آمریکا، به بالاترین حد سه هفته اخیر صعود کرد.
قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا تحت تاثیر صعود ارزش دلار آمریکا و تجدید نگرانی‌ها پیرامون تقاضا برای سوخت، کاهش پیدا کرد.
قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه با امیدواری به بهبود تقاضای چین و ابهامات درباره نحوه اجرای مکانیزم سقف قیمت غربی برای نفت روسیه، اندکی افزایش یافت.
قیمت نفت برنت که دو روز گذشته به شدت کاهش یافته بود امروز نیز دوباره وضعیت صعودی را نشان می دهد.
قیمت نفت در بازار جهانی بعد از سقوط آزاد در روز گذشته امروز توانست به سرعت صعودی شود.
قیمت نفت روز چهارشنبه با افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ در چین ادامه یافت و نگرانی‌ها نسبت به تقاضای کمتر برای سوخت از سوی بزرگترین واردکننده نفت جهان را برانگیخت و دورنمای محدود شدن عرضه با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، تغییر چندانی نداشت.
قیمت نفت روز جمعه پس از این که مقامات بهداشتی چین محدودیت‌های کرونایی را تسهیل کردند، با افزایش بسته شد اما با کاهش هفتگی روبرو شد.
قیمت نفت روز جمعه در پی کاهش ارزش دلار، افزایش یافت اما نگرانیها نسبت به دورنمای تقاضای چین برای سوخت، مانع صعود بیشتر قیمت شد.
قیمت نفت روز چهارشنبه با بهبود تقاضای سرمایه‌گذاران برای کالاهای پرریسک، صعود کرد و بخشی از کاهشی که در معاملات روز گذشته متحمل شده بود را جبران کرد.
قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در پی توافق وزیران اوپک پلاس با بزرگترین کاهش تولید از سال ۲۰۲۰، به بالاترین رکورد سه هفته اخیر صعود کرد.
بانک آمریکایی گلدمن ساکس در پی افزایش نشانه‌های کندی اقتصاد جهانی، قیمت نفت مورد پیش‌بینی خود را به میزان قابل توجهی کاهش داد اما اعلام کرد نفت به دلیل محدودیت عرضه احتمالا از سطوح فعلی صعود می‌کند.
قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر تهدید واقعی کاهش عرضه، حدود چهار درصد صعود کرد، اما تحت تاثیر افزایش سریع نرخ‌های بهره و محدودیت‌های کووید ۱۹ در چین، دومین کاهش هفتگی متوالی را رقم زد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ