نتیجه مطالعه‌ای تازه در چین تخمین زده که مرگ و میر ناشی از حملات قلبی در طول موج گرمای شدید و چند روزه می‌تواند تا ۷۴ درصد افزایش یابد. مطالعه دیگری در ایالات متحده نشان داد که حتی نوسانات معمول دما می‌تواند عملکرد کلیه، سطح کلسترول و شمارش خون را به طور نامحسوس تغییر می‌دهد. پزشکان نمی‌توانند به راحتی این تاثیرات را از بین ببرند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی دولت گفت: سالمندان و گروه‌هایی که بیماری زمینه‌ای دارند سعی کنند این چند روز به ویژه در ساعات گرما از منزل خارج نشوند و مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت: بدیهی است اگر دمای هوا از حد مشخصی بالاتر رود، اصلی‌ترین راهکار حفظ سلامت مردم این است که تعطیلی داشته باشیم.
معاون آموزش همگانی سازمان اورژانس کشور در توضیحاتی از در معرض خطر بودن تمامی مردم در برابر موج گرمایی که به کشور وارد شده است، خبر داد.
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تمهیدات وزارت بهداشت در موج جدید گرما گفت : مردم سعی کنند از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر از قرار گرفتن در زیر نور آفتاب پرهیز کنند.
نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: با توجه به شدت بی سابقه گرمای هوا در جهان و ایران به نظر می رسد بتوان با تعطیلی ادرات و دستگاه های اجرایی نسبت به حفظ سلامت مردم اقدام کرد.
قرار گرفتن در معرض نور خورشید منجر به افزایش ترشح هورمون گرسنگی در مردان می‌شود.
این روزها اهواز شاهد افزایش بی‌سابقه دمای هوا است، به طوری که دمای هوا در بعضی از ساعات روز به بیش از ۵۰ درجه سانتی گراد می‌رسد.
نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید مطابق مقررات در مناطقی که دمای هوا از سطح استاندارد فراتر می‌رود، تلاش خود به منظور کاهش آسیب به مردم شامل تعطیلی شهرها را اعمال کند، زیرا سلامت مردم خط قرمز است.
فلاحت پیشه گفت: من از مسئولین جمهوری اسلامی می‌خواهم که برای مردم فهرستی تهیه کنند که ایران چه دستاورد‌هایی از روسیه، به ویژه از زمان جنگ اوکراین کسب کرده است. یک واکنش سرد و تلویحی سخنگوی وزارت خارجه ایران نمی‌تواند پاسخی به بدعت روس‌ها در مورد جزایر سه‌گانه باشد.
مربی تیم ملی والیبال گفت: بازیکنان با غیرت بازی می‌کنند، کادر فنی تلاش می‌کند به تیم کمک کند اما دست‌مان برای تعویض بسته است.
به علت کمبود ترن در مترو تهران - کرج، مردم از گرما کلافه شدند.
در پی قطعی آب در بخش‌های زیادی از شهر کرمان مدیر امور آب و فاضلاب کرمان ضمن عذرخواهی از مردم گفت: زمانی که با موج گرما مواجه و با پیک مصرف آب روبه‌رو می‌شویم، این مشکل در نقاط زیادی از شهر به چشم می‌خورد.
رییس اداره دامپزشکی فردیس به مردم توصیه کرد که به هیچ وجه از گوشت گرم استفاده نکنند و در صورت ذبح دام، گوشت آن را به مدت ۲۴ ساعت در سردخانه و یخچال نگهداری کنند که در این صورت گوشت تقریبا سالم سازی می‌شود.
نخستین حمام نمره را هم سال۱۳۲۶ فردی به نام «سلیمان سنه» به نیت همسرش «کشور خُداد» در محله عودلاجان ساخت. گفته می‌شود همسر او زمانی که آبستن و در یکی از گرمابه‌های محله عودلاجان مشغول استحمام بوده، به دلیل کوبیدن مداوم در از سوی حمام‌دار، دچار ترس و سقط جنین می‌شود.
گرما بخش زمین های فوتبال ، هوادارانی هستند که در روزگاری دور ، از یک لیدر توانا استفاده می کردند، لیدری که با بوق هایش معروف بود.
چه با شیر، چه تلخ و چه با شکر؛ قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های گرم در جهان است طوری که هر آلمانی به‌طور متوسط در سال ۴۵۰ فنجان قهوه می‌نوشد. برای بسیاری از مردم، قهوه بخشی از شروع روز است، چون کافئین موجود می‌تواند کسالت را از بدن دور کند، اما گاهی اوقات این روند کاملا برعکس است؛ به‌طوری‌که شما با نوشیدن قهوه احساس خستگی می‌کنید، اما چرا این اتفاق می‌افتد؟
سرگزی گفت: استان سیستان و بلوچستان از گاز طبیعی که مردم بتوانند خودشان را با آن گرم کنند بی بهره است، در این شرایط با کمبود شدید نفت سفید و سیلندر گاز مواجه هستیم به نحوی که مردم برای گرم کردن خود در روستا‌ها از هیزم و فضولات حیوانی استفاده می‌کنند.
حسین شریعتمداری: در انگلیس اعلام شده مردم باید بین غذا و گرما یکی را انتخاب کنند و از خاک مدفوع گربه به‌عنوان سوخت استفاده کنند/ در فرانسه هیزم هم سهمیه‌بندی شده/ در سوئیس توصیه شده مردم به صورت گروهی استحمام کنند!
سبک زندگی اغلب افراد به ویژه خانواده‌هایی که مرد و زن شاغل هستند به گونه‌ای‌ست که گرم کردن ۲ یا چندباره غذا را در طول سال بار‌ها تجربه می‌کنند؛ هرچند در مورد احتمال تغییر ساختار موادغذایی به دلیل تکرار دفعات گرم کردن، نکاتی را شنیده یا خوانده باشند.
ریکاردو ساپینتو امیدوار است تا بالاخره به روند ناکامی استقلال برابر پرسپولیس در طول 90 دقیقه پایان دهد.
در حالیکه مردم در بریتانیا خود را برای وزش باد‌های تند، بارندگی شدید و دمای یخبندان آماده می‌کنند، کارشناسان نسبت به روش‌های صحیح و ایمنی استفاده از لوازم گرم‌کننده‌ای همچون کیسه آب گرم یا پتو‌های برقی هشدار می‌دهند و تاکید دارند که اگر این لوازم، سالم و باکیفیت نباشند می‌توانند مصرف کننده را در معرض خطر سوختگی قرار دهند.
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: نیروهای مسلح در سرما و گرما برای امنیت کشور تلاش می‌کنند و لازم است حقوق آنان ترمیم شود.
وزیر کشور از مردم درخواست کرد فعلا به سمت مرز‌ها راه نیفتند چراکه گرما بسیار زیاد است و علاوه بر افراد سالمند، حتی جوانان هم به دلیل گرما دچار مشکل می‌شوند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: حوالی ساعت هفت صبح امروز یک مورد اقدام به تیراندازی در محله سعادت آباد به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که درپی آن بلافاصله تیمی از ماموران در محل حاضر شده و مشاهده کردند که فردی حدودا ۸۵ ساله در مقابل در خانه خود مورد سوءقصد با سلاح گرم قرار گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ