وزیر امور خارجه کشورمان در همایش موقعیت‌های سرمایه گذاری اقتصادی میان ایران و کراچی گفت: اقتصادهای ایران و پاکستان مکمل یکدیگر هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امیرعبداللهیان در توییتی نوشت: روز جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ در جریان دیدار رسمی از کشور دوست و برادر پاکستان، در کراچی - مهمترین مرکز اقتصادی پاکستان- بلواری مهم در این شهر به نام «امام خمینی» مزین و پرده‌برداری شد. زنده باد پاکستان، پاینده باد ایران
حسین امیرعبداللهیان در این نشست تاکید کرد: اقتصاد‌های ایران و پاکستان مکمل یکدیگر هستند. پاکستان می‌تواند تامین کننده نیاز‌های ایران در بخش کشاورزی باشد و ایران می‌تواند نیاز پاکستان به انرژی را پوشش دهد.
وزیر امور خارجه گفت: کراچی به عنوان مرکز اقتصادی پاکستان سهم و نقش مهمی را می‌تواند در ارتقای همکاری‌های ایران و پاکستان ایفا کند.
همایش موقعیت‌های سرمایه گذاری اقتصادی میان ایران و کراچی با حضور وزیر امور خارجه کشورمان و مقاماتپاکستان و جمعی از تجار ایرانی و مقامات ایالت کراچی برگزار شد.
مراسم امضای اسناد توافقنامه تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان برگزار شد.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران و پاکستان مصمم هستند که از امنیتی ماندن مرزها فاصله بگیرند و مرزها را به مرزهای تجاری و اقتصادی مبدل کنند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران و پاکستان مصمم هستند که از امنیتی ماندن مرزها فاصله بگیرند و مرزها را به مرزهای تجاری و اقتصادی مبدل کنند.
وزیر خارجه پاکستان گفت: ظرف روزهای گذشته پیشنهادات زیادی را در زمینه تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و انرژی داشتیم، لذا امروز اسناد مهمی را به امضا رساندیم‌.
مراسم امضای اسناد توافقنامه تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان برگزار شد.
«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی - پارلمانی و اقتصادی به دعوت همتای پاکستانی خود برای سفر سه روزه رسمی دقایقی پیش وارد اسلام‌آباد شد.
عبدالملکی در خصوص پاسخ مقامات عالی کشور برای عدم دستیابی به این هدف گفت: در این دوره ۲۰ ساله دولت‌ها و مقامات زیادی جابجا شده‌اند و تمامی آن‌ها دلیل عدم دستیابی به این هدف را نوسانات قیمت نفت، تحریم‌های آمریکا و اروپا، خشکسالی و بحران‎‌های آب و هوایی دانسته‌اند. باید گفت که ما به اقتصاد اول منطقه تبدیل نشدیم، چون اقتصاد ایران مقاومتی نبوده است. اقتصادی که از اهدافش کوتاه می‌آید یعنی یک اقتصاد غیرمقاومتی است.
تنش‌های آبی بین ایران و افغانستان به دهه‌ها قبل برمی گردد. تغییرات آب و هوایی و پایین آمدن سطح آب رودخانه‌ها به معنای بدتر شدن وضعیت است. هر دو کشور که با تحریم‌ها و اقتصاد‌های به شدت ضعیف دست و پنجه نرم می‌کنند، تحت فشار قابل توجهی قرار دارند.
ناظران اقتصادی و رسانه‌ها در پاکستان، برنامه پاکستان برای انجام مبادلات تهاتری با ایران را خبر خوش و آغاز روند حذف دلار از مبادلات تجاری با ایران توصیف کردند.
ناظران اقتصادی و مطبوعات پاکستان با استقبال از تصمیم دولت این کشور برای اجرای سازوکار تهاتر در تجارت با جمهوری اسلامی ایران، گفتند که حذف دلار در همکاری‌های بازرگانی تهران و اسلام‌آباد کلید خورد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، دیپلماسی پارلمانی را عاملی برای تقویت روابط تهران-اسلام‌آباد دانست و تاکید کرد: مرزهای صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان فرصتی برای تحکیم همکاری‌ها است.
صندوق بین‌المللی پول با اشاره به افزایش ۱۴۱ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۲۲ اقتصاد ایران را در این سال به ‌عنوان بیست و دومین اقتصاد بزرگ دنیا معرفی کرد.
معاون بررسی های اقتصادی اتاق تهران گفت: ایران ششمین اقتصاد جهان با بالاترین نرخ تورم شناخته می شود که این نرخ ۵ برابر متوسط تورم اقتصادهای در حال توسعه جهان است.
امروز بزرگترین مشکل پاکستان امنیت است که حتی تنش با هند را تحت‌الشعاع قرار داده است، یعنی الآن مقامات پاکستانی خطر اول را این گروه‌های افراطی می‌بینند که در داخل کشور علیه دولت و ارتش پاکستان عملیات می‌کنند و هند را یک خطر فوری نمی‌بینند. ضمن اینکه هند هم از لحاظ اقتصادی انقدر از پاکستان فاصله گرفته که پاکستان هیچ چاره‌ای جز مماشات با هند ندارد. این نتیجه یک حکومت نظامی است که معمولاً درازمدت نمی‌اندیشند و به منافع کوتاه‌مدت توجه دارند تا اینکه همیشه بتوانند در مرکز قدرت باشند.
از نظر اقتصادی، توجه به این نکته اهمیت دارد که ایران نه‌‌‌‌‌‌‌‌‌تنها اقتصادهای غربی را از دست داده‌است، اکنون بیم آن می‌رود اقتصاد چین را نیز از دست بدهد و پس از کشورهای عربی به‌عنوان بازیگری درجه دوم در خاورمیانه در رادار دیپلماسی اقتصادی چین تلقی شود.
وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان برای تقویت روابط دو کشور در اسلام‌آباد با نخست وزیر این کشور دیدار کرد.
وزیر راه و شهرسازی که برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان در اسلام آباد به سر می برد، از نهایی شدن متن توافقنامه و امضای آن در مذاکرات فردا خبر داد.
سرکنسول ایران در کراچی گفت: افتتاح پارک «سلمان فارسی» همزمان با برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان بیانگر روابط حسنه و دو جانبه دو کشور و عزم دو طرف برای تقویت روابط است.
رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان گفت: توسعه بازارچه‌های مرزی، رونق تجارت تهاتر و تلاش برای رفع موانع تجاری محور نشست بیست و یکمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان است.
وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان، در بیست و یکمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در اسلام آباد حضور یافت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ