دونالد ترامپ در برابر اتهامات طرح شده در سومین پرونده علیه او طی چهار ماه، با حضور در دادگاهی در شهر واشنگتن اعلام بی‌گناهی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرهنگ و روابط اجتماعی یک کشور را نمی‌توان در ده، بیست و سی سال از میان برداشت و نیاز به سیاست‌های بلندمدت تربیتی و فرهنگی دارند. اما آنچه مسلم است اینکه با نولیبرالیسم یعنی با داروینیسم اجتماعی و نخبه‌گرایی اقتصادی و فرهنگی، حتی یک مورد موفقیت‌آمیز هم که اندکی پایداری در آن دیده شود، نداشته‌ایم؟ این نکته‌ای است که تاریخ چهل ساله نولیبرالیسم از بریتانیای تاچر و آمریکای ریگان تا آمریکای ترامپ و همه کشور‌های جهان سومی که به دام آن افتاده‌اند، به ما نشان می‌دهند.
رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو درباره اوکراین مدعی شد، در صورتی که هنوز رئیس جمهور آمریکا بود "همه چیز مورد مذاکره قرار می‌گرفت" و اوکراینی‌ها می‌توانستند نبردی قدرتمند در دفاع از کشورشان به راه بیندازند و "اعتباری زیاد کسب کنند."
ترامپ در جواب مجری که پرسید که آیا می‌دانسته که سند مربوط به ایران هم داخل آن جعبه‌های نگهداری اسناد بوده گفت: «من خبر نداشتم. اما همه چیز از حالت محرمانه خارج شده بود.»
روزنامه میامی نیو تایمز به نقل از منبعی آگاه گزارش داد: بازدید ترامپ تقریبا ۱۰ دقیقه طول کشید، اما او به وعده‌اش عمل نکرد و پول غذا‌هایی را که قول داده بود و خودش فریاد زده بود که "همه مهمان من" پرداخت نکرد!
والت نائوتا، یکی از متهمان پرونده اسناد ترامپ نیز در رستوران حضور داشت. دستیاران ستاد انتخاباتی ترامپ تصاویر ویدئویی از این توقف را به اشتراک گذاشتند که در آن رئیس جمهور سابق در حال دست دادن و تشکر از حامیان داخل کافه بود.
وجود این نوار می‌تواند ادعا‌های ترامپ مبنی برای این که هر چیزی که از کاخ سفید به عمارت خود در فلوریدا برده بود، به طور خودکا ر از طبقه‌بندی خارج شده و یا این که همه از آن آگاه بودند را به چالش بکشد.
رقبای جو بایدن در انتخابات مقدماتی درون حزبی، در حال حاضر ماریان ویلیامسون و رابرت اف کندی جونیور هستند. در حزب جمهوری‌خواه تاکنون دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین، نیکی هیلی، سفیر پیشین امریکا در سازمان ملل متحد، ویوک راماسماوی، نویسنده و کارآفرین و آسا هاچینسون، فرماندار پیشین آرکانزاس اعلام نامزدی کرده‌اند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که ران دی‌سانتیس، فرماندار فلوریدا، مایک پنس، معاون پیشین رییس‌جمهور امریکا و تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی نیز برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه اعلام آمادگی کنند.
با وجود همه اتهامات و تخلفات بالقوه و بالفعل، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا اعلام کرده که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حاضر خواهد شد و باور دارد که پیروز می‌شود و ظاهرا طبق قانون هیچ کدام از سلسله پرونده‌های قضایی او نیز نمی‌تواند مانع نامزدی‌اش در انتخابات شود.
رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد: روسیه در نهایت همه اوکراین را تصرف خواهد کرد.
ایوانکا ترامپ رگفت: من از همه صدا‌ها در صحنه سیاسی که حمایت و نگرانی خود را اعلام کرده اند تشکر می‌کنم.
رئیس‌جمهوری سابق آمریکا سپس گفت که فردی را در خارج از مراسم مشاهده کرده که کلاهی بر سر داشت که روی آن نوشته بود: «در مورد همه چیز، حق با ترامپ بود.» او گفت که پیام روی آن کلاه «درست» است و ادعا کرد که نظرات قبلی او در مورد خط لوله نورد استریم ۲ توانایی‌های پیشگویانه او را ثابت کرده است.
ترامپ گفت: این آخرین نبرد است. آن‌ها می‌دانند، من می‌دانم، شما هم می‌دانید؛ همه این را می‌دانند. کار تمام است؛ یا آن‌ها می‌برند و یا ما. اما اگر آن‌ها پیروز شوند، دیگر آمریکایی در کار نخواهد بود.
رئیس جمهور سابق آمریکا ادعا کرد: «می‌گویند که ایران در آینده سلاح اتمی جدیدی را خواهد داشت که نباید می‌داشت. وقتی که من [از ریاست جمهوری]رفتم، آن‌ها برای توافق التماس می‌کردند. چون در آن زمان ما آن‌ها را در موقعیتی قرار داده بودیم که مجبور به پذیرش توافق بودند. ما می‌توانستیم توافقی انجام دهیم که برای همه از جمله خودشان بسیار خوب باشد».
کامبیز مهدی زاده گفت: حسن روحانی با یک دنیا مصیبت و گرفتاری داخلی و خارجی از ترامپ گرفته، زلزله، سیل در تمام نقاط کشور، حمله ملخ ها، تندروهای داخلی، قیمت پایین نفت، کشور را اداره کرد اما این آقایان یک شکل و یک رنگ نمی‌توانند حتی قیمت پیاز را کنترل کنند امروز پرده از روی صحنه کنار رفته و همه یکدست روی صحنه حضور دارند، در جایی هم که توان ندارند به گردن این و آن می اندازند.
کامبیز مهدی زاده گفت: حسن روحانی با یک دنیا مصیبت و گرفتاری داخلی و خارجی از ترامپ گرفته، زلزله، سیل در تمام نقاط کشور، حمله ملخ ها، تندروهای داخلی، قیمت پایین نفت، کشور را اداره کرد اما این آقایان یک شکل و یک رنگ نمی‌توانند حتی قیمت پیاز را کنترل کنند امروز پرده از روی صحنه کنار رفته و همه یکدست روی صحنه حضور دارند، در جایی هم که توان ندارند به گردن این و آن می اندازند.
با تشدید حملاتِ دموکرات‌ها و حتی جمهوری‌خواهان علیه رئیس‌جمهور پیشین، موضع‌گیری‌های او هم تندوتیزتر شده و حالا باید منتظر کنش و واکنش‌های آتی این جدال در میدان سیاست آمریکا بود.
برای آنان و برای همه کسانی که هنوز آنان را قهرمان می‌دانند هیچ اخلاقی در تجارت یا اقتصاد وجود ندارد. بیرحم‌ترین‌ها برنده می‌شوند.
ترامپ گفت: ما پیروز می‌شویم، چون با همه قدرت مبارزه می‌کنیم و جو بایدن دیگر نمی‌تواند چهره کشور ما باشد.
ترامپ خطاب به هوادارانش به دفعات تاکید کرد: «آماده باشید! این همه آن چیزی است که به شما می‌گویم، آماده باشید!»
رئیس‌جمهور آمریکا از همه خواست حمله به منزل شخصی رئیس مجلس نمایندگان این کشور را محکوم کنند و تلویحا رئیس‌جمهور پیشین را مقصر اصلی این حادثه معرفی کرد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: همه از من می‌خواهند که نامزد شوم. من در نظرسنجی‌ها، در هر نظرسنجی- نظرسنجی‌های جمهوری خواهان و دموکرات‌ها - پیشتاز هستم.
معاون اول روحانی همه اطلاعات را در ذهنش دارد و کمتر نیازی به مراجعه به یادداشت‌ یا پرسش از همکاران وجود دارد. می‌گوید:«برجام حاصل تلاش ظریف، روحانی و مقام معظم رهبری بود. ترامپ آن را بهم زد. اگر بعد از ترامپ از برجام خارج می‌شدیم، الآن هیچ امکاناتی برای مذاکره نداشتیم و بدتر اینکه ترامپ را خوشحال کرده‌ بودیم.» در تمام مقاطعی که صحبت می‌کند، یاد حرف‌های تند سیاستمداران جناح مقابل می‌افتد و بازهم لهجه کرمانی‌اش مسلط می‌شود و صدایش هم بالاتر می‌رود:«عده‌ای انگار تمام منافعشان به این گره‌خورده بود که با تندروی، خواسته‌های امریکا را در ایران پیاده کنند. این‌ها دشمن ملت ایران هستند.»
رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی تند و تیز حمله همه جانبه‌ای را علیه دونالد ترامپ به راه انداخت. بایدن در جریان سخنرانی در «فیلادلفیا» گفت که ترامپ و جمهوریخواهان خطر کنونی آشکار برای دموکراسی آمریکا هستند.
مرتضی افقه کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه دولت قصد دارد، از هرآنچه که می‌شود، مالیات اخذ کند، اظهار داشت: در گذشته با وجود درآمد‌های نفتی به دلیل دردسر‌هایی که اخذ مالیات داشت، دولت‌ها کمتر به سراغ آن می‌آمدند و با همان درآمد‌های نفتی مملکت را اداره می‌کردند، اما بعد از تشدید تحریم‌ها در سال ۹۷ و همزمان با خروج ترامپ از برجام، با کاهش درآمد‌های نفتی، دولت روحانی و در ادامه دولت رئیسی نیز روی به افزایش فشار مالیاتی آوردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ