رئیس سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه آزمون سراسری قرار بود در نیمه مردادماه اعلام شود که به دلیل ارائه سوابق تحصیلی از سوی آموزش و پرورش، نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ از ۱۵ تا ۲۰ مرداد اعلام می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون حقوقی دیوان عدالت اداری درباره حکم این دیوان مبنی بر انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش توضیحاتی را ارائه کرد.
معاون دیوان عدالت اداری با حضور در رسانه ملی دلایل حکم انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش
شماری از داوطلبان شبهه‌دار کنکور که رای قطعی محکومیت در هیات‌های رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری و محکومیت در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان عدالت اداری داشتند، با توجه به استفساریه یاد شده، به دیوان عدالت اداری مراجعه و در آنجا طرح شکایت کردند و شعبه ۲۸ دیوان هم دستور موقت بازگشت به تحصیل تعدادی از این افراد را صادر کرد؛ رایی که، چون اجرا نشد، شکایت تازه‌ای در پی داشت...
دیوان عدالت اداری طی حکمی، انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش آموزش کشور را اعلام کرد.
رئیس سازمان سنجش یادآور شد: نتایج به صورت دو مرحله اعلام می‌شود، نتایج اولیه به صورت نمرات کل آموزش و پرورش، نمرات آزمون نوبت دی ۱۴۰۱ و نمرات آزمون نوبت تیر ۱۴۰۲ را تا آخر هفته اعلام می‌کنیم.
پورعباس رئیس سازمان سنجش با تاکید براینکه سازمان سنجش ریالی از دولت دریافت نمی‌کند و ریالی هم به دولت نمی‌پردازد، توضیح داد: این مسئله بین ما و دولت همیشه روشن بوده است. به عنوان نمونه امسال، برای ثبت نام داوطلبان آزمون سراسری حدود ۱۳۰ هزار تومان از داوطلبان دریافت کردیم و نزدیک به ۲۳۰ هزار تومان هم برای هر داوطلب هزینه شد
مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ دهه اول خردادماه ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود و پس از آن شرایط انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز اعلام می‌شود.
رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: خانواده‌ها از طریق سامانه my.medu.ir اقدام به ثبت‌نام سنجش نوآموزان کنند. یکی از مزایای این سامانه اطلاع اولیا از وضعیت دانش‌آموزان است.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کارنامه نتایج اولیه و اعلام زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ خبر داد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه کسی که سابقه تحصیلی ندارد یا می‌خواهد آن را تقویت کند باید حتما در آزمون خردادماه آموزش پرورش شرکت کنند، گفت: تمام داوطلبان باید در مردادماه نمره سابقه تحصیلی همراه داشته باشند.
رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش آموزش کشور برگزاری آزمون «یوس» توسط سازمان سنجش و یا تحت نظارت این سازمان در اسفند ماه را تکذیب کرد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ خبر داد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تقویم آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور هر سال مرداد ماه اعلام می‌شود داوطلب ما از سال اول ما باید خود را برای ورود به دانشگاه آماده کند بنابراین یک یا دو ماه تاثیری در نتایج حاصله ایجاد نخواهد کرد.
رئیس سازمان سنجش اعلام کرد: تمام پاسخ‌نامه‌ها پس از برگزاری آزمون با استفاده از نرم‌افزار‌های خاص که در اختیار سازمان سنجش است، کنترل می‌شوند.
دکتر عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز در دانشگاه صنعتی‌شریف و در جریان بازدید از روند برگزاری کنکور با بیان اینکه اولین آزمون همواره حساس‌ترین آزمون به حساب می‌آید، گفت: در روند برگزاری اولین نوبت برگزاری کنکور ۱۴۰۲ هجمه‌های فراوانی به سازمان سنجش وارد شد و کار از تقلب گذشته بود و برخی به دنبال این بودند که توانمندی ما را زیر سؤال ببرند.
رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش آموزش کشور بر بازنگری مقررات، توسعه مراکز برگزاری و رفع مشکلات موجود آزمون آیلتس تأکید کرد و گفت: با تمهیدات پیش‌بینی شده هیچ مشکلی برای شرکت داوطلبان در آزمون آیلتس وجود نخواهد داشت.
عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش گفت: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت با وزارت ارتباطات است. ما می‌خواهیم عکسی ارسال یا دریافت نشود نمی‌خواهیم به طور کامل اینترنت قطع شود.
رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی با مصوبه شورای امنیت پای کار هستند و امیدواریم آزمون سراسری امسال در نهایت صحت و سلامت برگزار شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: می‌خواهیم سنجش سلامت بدو ورود به دبستان سال تحصیلی آینده را از همین آذر ماه یعنی یک ماه دیگر، آغاز کنیم و افزود: قاعدتا آن‌هایی که الان در سن پیش‌دبستانی هستند و در برنامه امسال وارد پروسه سنجش نشدند، اجبار دارند که از آذرماه حتما کار سنجش خود را انجام دهند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دستگاه سیگنال‌یابی که ما در اختیار داریم این قدرت را دارد که سیگنال دستگاه‌هایی کوچک در حد یک بند انگشت را که به راحتی می‌توان آن را جاسازی کرد، شناسایی کند. در واقع این دستگاه دانش بنیان این فرصت را برای شناسایی سیگنال‌های ابزار‌های تقلب در اختیار ما می‌گذارد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: به دلایلی امکان پیوستن سازمان سنجش به پنجره واحد دولت وجود ندارد.
مشاور رئیس و مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: نتایج اولیه در ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ اعلام شد و از تعداد ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۵۰ هزار و ۴۲۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.
مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر داد.
ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری ۱۴۰۱ حدود ۵۰۳ هزار نفر است که ۱۶۷ هزار نفر از طریق رشته‌های با آزمون و ۳۳۶ هزار نفر از طریق رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند و نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ هفته آخر شهریورماه اعلام می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ