بهروز رهبری‌فرد با ادبیاتی جالب و متفاوت در مورد خاطره وحید قلیچ صحبتهای جالبی را مطرح کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جدیدترین شماره فصلنامه «رشد آموزش ریاضی» در مطلبی اهمیت آموزش معلمان و تغییر رویکرد و همسو شدن‌ آن‌ها با برنامه‌های جدید آموزشی را شرح می‌دهد.
خانشقاقی سال‌ها بعد از ساخت بلندترین ساختمان ایران و تهران در خیابان شاه‌آباد (جمهوری)، در مصاحبه با فصلنامه آبادی در سال ١٣۷۴ گفته است: «شب‌هایی بود که تا صبح نمی‌خوابیدم و فکر می‌کردم که چطور مشکلات را یکی‌یکی از سر راه بردارم به‌خصوص وقتی به طبقات بالاتر رسیده بودم.»
هنرآموزان، استادکاران، مدیران و کارشناسان علاقه‌مند به حوزه‌ آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای می‌توانند مقالات و تجربه‌های خود را برای فصلنامه رشد آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش ارسال کنند.
کتاب «میراث جهانی: معرفی آثار فرهنگی و طبیعی ایران در فهرست یونسکو» به نویسندگی روشنک ماسوری و تیم فصلنامه میراث و گردشگری گیلگمش در ۱۷۵ صفحه توسط انتشارات نوسده منتشر شد.
انتشار یک ویدئو در صفحه آرات حسینی واکنش این نوجوان ورزشکار به ماجراهای اخیر پیرامون جدایی او از باشگاه سپاهان بود.
این هوش مصنوعی در مراحل اولیه‌ی خود قرار دارد و ممکن است در ساخت فیلمنامه برای شما، کمی باگ داشته باشد.
فیلم همه چیز همه جا، به یکباره جوایز اسکار بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه غیراقتباسی، تدوین، نقش اول زن، نقش مکمل مرد و نقش مکمل زن را به دست آورد و با این هفت جایزه، برنده اصلی این دوره شد. عدم اهدای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن به کیت بلانشت، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به برندن گلیسون و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی به بنشی‌های اینیشرین جزو شگفتی‌های این دوره بود.
هشتمین شماره فصلنامه تحول دیجیتال بیمه ملت، درباره «آینده مشاغل بیمه‌ای» منتشر شد.
فصلنامه «سلامت در حوادث و بلایا» متعلق به مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برای درج در اسکوپوس (Scopus) پذیرفته شد.
زیرمجموعه آلفابت یک ابزار هوش مصنوعی ساخته که می تواند در فیلمنامه نویسی و شخصیت سازی و توصیف صحنه ها کارآمد باشد.
هیجان و داستان روز پایانی گروه E به گونه ای بود که می توان آن را در حد یک فیلمنامه سینمایی دانست.
شماره سوم دو فصلنامه علمی مطالعات اسناد میراث‌فرهنگی توسط پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد.
اثر مهم سم مندز، یکی از نمونه‌های برجسته سینمای جنایی است که متکی بر یک فیلمنامه اقتباسی پر جزئیات، تماشاگر را در معرض داوری‌هایی دشوار پیرامون جنایتکاران می‌اندازد که به گونه‌ای متفاوت از کلیشه‌های مرسوم به تصویر کشیده شده‌اند.
«لیپار» اولین فیلم بلند داستانی حسین ریگی است که فیلمنامه این اثر توسط خود او و حسام فرهمندجو به نگارش درآمده است.
به خاطر عقبه‌ای که با آنها داشتم حساس شدم و دیدم داستان فیلم، داستان همان سریال «والعصر» با مضامینی همچون گروگانگیری، روایت یک بسیجی و همسرش،عموی فرمانده سپاه کاراکتر بسیجی، درگیری‌های اطلاعاتی در خارج از محیط گروگانگیری است.
سال ٩٠ پل چوبى اولین فیلمى بود که براى مخاطب انبوه‌تر ساختم که مورد لطف مردم واقع شده بود، و در اکثر بخش‌ها (حتا بهترین فیلم) کاندیدا شد اما کارگردانى و فیلمنامه را کاندیدا نکردند و در پایان همان طور که انتظار داشتیم هیچ سیمرغى به فیلم داده نشد! هر چند یک پرونده قضایى ساخت که سال‌ها درگیرش بودم. فیلم بعد دو سال توقیف و با حدود ٤٠ اصلاحیه و تحریم حوزه هنرى راهى اکران شد.
ساخته جان کرولی بر اساس رمانی به همین نام نوشته دانا تارت برنده جایزه پولیتزر، روایتی تکاندهنده دارد که اگرچه نسخه بصری قابل قبولی دارد اما همچون بسیاری از فیلم‌های متکی بر فیلمنامه اقتباسی، فیلم به خوبی رمانی که متکی بر ساخته شده، خوب نیست؛ اتفاقی که چندان عجیب نیست و کمتر فیلمی بهتر از رمانی است که بر اساس آن ساخته شده
بهاره رهنما پس ازتوقف سریال خانگی «دختران صفویه»، فیلمنامه «عطرهای خالی» را با مشاوره شادمهر راستین به رشته نگارش درآورد تا این اثر به مرحله ساخت برسد. بهاره رهنما بازیگر ایرانی ؛ کارگردانی و تهیه کنندگی را نیز تجربه کرده است از جمله ساخت مستند «صدام کن مامان».
کامران ملکی از فارغ التحصیلان فیلمنامه نویسی مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی است که سابقه ۵ دوره عضویت در هیات مدیره جامعه اصناف سینمای ایران و یک دوره بازرسی خانه سینما و عضویت در شورایعالی خانه هنرمندان ایران را در کارنامه فعالیت صنفی خود دارد . وی هم اکنون عضو انجمن صنفی فیلمنامه نویسان سینما و دبیر هیات مدیره انجمن صنفی منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی است.
هیات ملی نقد آمریکا دقایقی پیش (۲ دسامبر) بهترین های سال ۲۰۲۱ میلادی را در حالی انتخاب کرد که جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم خارجی به فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی رسید.
پیش از این نیز «قهرمان» برنده دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم بین‌المللی از سوی هیئت ملی نقد آمریکا شده بود. فیلم‌های «ماشین من را بران»، «فرار»، «دست خدا» و «بدترین آدم دنیا» دیگر کاندیداهای این بخش از سوى انجمن منتقدان هالیوود هستند.
نگهبان شب بدون شک یکی از بهترین فیلم های رضا میرکریمی و بهترین فیلم جشنواره چهلم است. علاوه بر فیلمنامه کم نقص، بازیهای یک دست و اجرای استادانه، عنصری دارد که مابقی فیلم های این دوره ندارند: فینال. کارگردان بلد است فیلم را تمام کند و فیلم را ول نمی‌کند؛ اقدامی سهل و ممتنع که اگر به سادگی ممکن بود، با چنین فیلم‌هایی مواجه نبودیم.
این دو فیلم از کیفیت قابل قبولی برخوردار بودند اما جزو آثار متوسط محسوب می‌شدند که شانس بالایی نیز در گیشه ندارند. هر دو فیلم بیش از آنکه در اجرا ضربه ببینند، از فیلمنامه ضربه می‌خورند و کارگردان‌ها نیز نتوانسته‌اند داستان را به شکل درستی جمع کنند و ضعف اغلب فیلم‌های این دوره از جشنواره یعنی برخورداری از یک فینال قابل قبول در آنها مشهود است.
بسیاری از منتقدین و پخش کنندگان هالیوودی شانس فیلم تازه فرهادی را نه تنها برای نامزدی نهایی اسکار بهترین فیلم بین المللی، بلکه برای اسکار بهترین فیلمنامه ارجینال، اسکار بهترین طراحی صدا و اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد بالا می‌دانستند اما در هیچ یک از این رشته‌ها، قهرمان در لیست نهایی قرار نگرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ