در ۲۴ ساعت گذشته شوش با ۴۹.۷ و ایذه با ۲۲.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداقل دمای اهواز ۳۰.۷ و حداکثر ۴۸.۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی نواحی و افزایش دما طی روزهای پایانی هفته پیش‌بینی می‌شود.
افزایش دمای هوای تهران طی روزهای پایانی هفته
اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از روند کاهشی دما در این استان طی ۲۴ ساعت پیش رو خبرداد.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان از ثبت دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد در ۶ شهر استان خبر داد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه دمای هوای استان از روز شنبه هفته آینده بین دو تا سه درجه کاهش می‌یابد، تصریح کرد: دمای هوای ۴۹ درجه سانتیگراد و بالاتر در مناطق غربی، جنوبی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان تا پایان وقت امروز مورد انتظار است.
بعدازظهر امروز بیشینه دمای هوا در چهار شهر در استان‌های خوزستان و ایلام به بیش از ۵۰ درجه سلسیوس رسید که بالاترین دما با میزان ۵۱.۴ درجه سلسیوس در «بستان» خوزستان ثبت شد.
بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگو‌های پیش‌بینی عددی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: سه‌شنبه و چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور به‌ویژه برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر افزایش دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.
اهواز- اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به افزایش دما و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر و همچنین رطوبت هوا در استان، هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت دمایی در کشور اظهار کرد: در حالی که از پنجشنبه در شمال غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور و نوار شمالی کشور روند افزایش دما آغاز شده، طی روز شنبه نیز این روند افزایش دما ادامه دارد، البته در نواحی شرقی کمی کاهش دما رخ خواهد داد، اما از روز یکشنبه تا پایان هفته ماندگاری هوای گرم در کشور پیش‌بینی می‌شود.
برای امروز تا روز شنبه روند افزایش تدریجی دما و از روز یکشنبه کاهش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته، هوای سه شهر استان به ۵۰ درجه سانتی گراد رسید.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به استقرار توده هوای گرم در استان از ثبت دمای بیش از ۵۰ درجه سانتی‌گراد در پنج شهر استان خبر داد.
اهواز- اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به افزایش دمای هوای استان تا بالای ۴۹ درجه سانتیگراد، هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در شبانه‌روز گذشته بیشینه دمای هوا در اهواز به ۴۸.۷، برازجان ۴۸.۴، آبادان ۴۷.۵ و لامرد (ایستگاه فرودگاهی) به ۴۷.۴ درجه سلسیوس رسید. نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد امروز (۲۳ خردادماه) نیز گرمای هوا در خوزستان و بوشهر ادامه دارد.
دمای هوای پایتخت به ۳۶ درجه می رسد
به گزارش کارشناس هواشناسی؛ برای امروز و فردا در استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، بوشهر و خوزستان بارش هایی به صورت پراکنده را خواهیم داشت.
امروز شاهد بارش‌ در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، کرمان، هرمزگان، خراسان‌رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی خواهیم بود.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی از اواخر وقت امروز تا اواخر روز پنجشنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط گاهی تندبادهای لحظه‌ای در اغلب مناطق خوزستان خواهد شد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۸ اسفند) ابری، در بعضی ساعات وزش باد، رگبار و رعدوبرق با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۹ اسفند) نیمه ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعات وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده خبرداد.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در این ایام به علت ریزش هوای سرد عرض‌های شمالی و افت نسبی دما و رطوبت ناشی از بارش‌های اخیر پدیده غالب در اکثر نقاط استان مه یا مه رقیق خواهد بود.
اردبیل-مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد دمای هوا از روز جمعه در مناطق مختلف استان اردبیل بین ۲ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.
اهواز- هوای خوزستان این هفته هم مثل هفته های اخیر روزهای بسیار گرمی را سپری می‌کند به‌گونه‌ای که دمای هوا از ۵۰ درجه عبور خواهد کرد ‌

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ