فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت:موشک ابومهدی با برد هزارکیلومتری دشمن را مجبور به عقب‌نشینی می کند و در آن صورت ناو هواپیمابر کارایی نخواهند داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک استارت آپ فضایی ژاپن تصمیم دارد برای نخستین بار موشکی به مدار زمین بفرستد. شرکت «اینتراستلار تکنولوژیز»  تصمیم دارد موشک«زیرو» خود را نخستین بار در ۲۰۲۵ میلادی به فضا پرتاب کند.
موشک کروز ابومهدی قاتل ناوشکن های متخاصم مثل ناوهای ناوگان پنجم آمریکا خواهد بود؛ برای انهدام این ناوها از خلیج فارس موشک یاد شده می تواند از حوالی تهران شلیک شود.
سامانه سلاح کروز بردبلند دریایی ابومهدی به ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملحق شد.
تصاویری از آماده‌سازی موشک کروز دریایی «ابومهدی» در آئین الحاق به سپاه و ارتش را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
آیین الحاق سامانه سلاح کروز راهبردی برد بلند دریایی ابومهدی به نیروی دریایی ارتش و سپاه با حضور امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع، دریادار حمزه‌علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش و سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه برگزار شد.
تنگسیری با بیان این‌که موشک ابومهدی جزو موشک‌های تحریمی است، اظهار کرد: باید افتخار کنیم که به دست نخبگان جمهوری اسلامی شاهد ساخت موشکی هستیم که می‌تواند اهداف را دور بزند. یکی دیگر از قابلیت‌های این موشک دنبال‌کردن چندین هدف و از حمله به آن از پشت است.
وزیر دفاع با اشاره به قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک دشمن و رادارگریزی موشک ابومهدی گفت: ما از هوش مصنوعی در نرم‌افزار طراحی مسیر پروازی این موشک بهره‌گیری کرده‌ایم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: موشک کروز دریایی ابو مهدی علاوه بر توان شلیک از عمق، دارای سیکل دوگان است و قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک را داراست.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اضافه‌شدن موشک «ابومهدی» به سبد موشک‌های نیروی دریایی ارتش قدرت بازدارندگی و دفاعی ما را در عمق، تکمیل می‌کند.
موشک کروز ابومهدی با حضور وزیر دفاع، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش و فرمانده نیروی دریایی سپاه به یگان‌های دریایی ارتش و سپاه الحاق شد.
موشک جدید شرکت راکت لب به نام HASTE به طور موفقیت آمیز در ۱۷ ژوئن یک پرواز آزمایشی انجام داد. این ابزار در حقیقت نسخه ای ارتقا یافته از موشک الکترون همین شرکت است.
رسانه‌های عبری زبان با اذعان به قدرت شگرف موشک فراصوت «فتاح» جمهوری اسلامی ایران، اذعان کردند که حتی آمریکا نیز صاحب چنین فناوری نظامی نیست و هیچ سامانه هوایی قادر به رهگیری آن نخواهد بود.
مراسم رونمایی از موشک «هایپرسونیک» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور رئیس‌جمهور و فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران برگزار شد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: موشک هایپرسونیک آزمایش‌های خود را پشت سرگذاشته و به زودی رونمایی می‌شود.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: موشک بالستیک هایپرسونیک ایران به زودی رونمایی می‌شود.
رسانه‌های عبری اخیرا در گزارش‌هایی با اشاره به رونمایی از توانمندی‌های جدید موشکی جمهوری اسلامی ایران، موشک‌های بالستیک ایرانی را خطری برای امنیت رژیم صهیونیستی و آمریکا توصیف کردند.
همزمان با آزاد سازی خرمشهر و ایام مبارک دهه کرامت رونمایی از موشک راهبردی برد بلند و نقطه زن خرمشهر ۴ با حضور امیر سرتیپ آشتیانی انجام شد.
یکی از مهمترین ویژگی های موشک خرمشهر ۴ ، قرار گرفتن موتور در مخزن سوخت بوده که باعث کاهش طول موشک گردیده است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ویژگی های موشک بالستیک خرمشهر ۴ گفت: این موشک می‌تواند به سرعت آماده عملیات شود.
شرکت گلکتیک انرژی (Galactic Energy) امیدوار است بتواند موشک پالاس ۱ (Pallas ۱) خود را راه‌اندازی کند. این استارت‌آپ چینی به سوی پرتاب موشک کوچک مشابه فالکون۹ گام بر می‌دارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش از تجهیز ناوشکن‌های این نیرو به موشک‌های کروز ابومهدی خبرداد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش از تجهیز ناوشکن‌های این نیرو به موشک‌های کروز ابومهدی خبرداد.
یک موشک تحقیقاتی که توسط شرکت فضایی سوئد از مرکز فضایی اسرانژ در شمال سوئد پرتاب شده بود، دچار نقص فنی شد و در 15 کیلومتری نروژ سقوط کرد.
موشک کروز پاوه جدیدترین موشک کروز زمین‌پایه ایران که توسط نیروی هوافضای سپاه تولید شده با برد ۱۶۵۰ کیلومتر رونمایی شد. سومار، هویزه و طلائیه (ابومهدی) کروزهای زمین‌پایه ایران بودند که اکنون پاوه هم به آنها اضافه شده است. منبع: خبرگزاری صدا و سیما

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ