هدف این پروژه که توسط یک بانکدار فرانسوی حمایت می‌شد، ثبت و ضبط تصاویر و ویدئو‌هایی از فرهنگ‌ها و مکان‌های مختلف دنیا بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در کشور عراق مجموعا بیش از ۲۰ محل نگهداری اسرا برای اسرای ایرانی تشکیل شده بود و در واقع با کمترین امکانات رزمندگان ایرانی که در جریان هشت سال جنگ تحمیلی به اسارت درآمده بودند، دوران سخت اسارت خود را در آنجا به سر می‌بردند. به غیر از زندان‌هایی همچون زندان "الرشید" که در یک منطقه بزرگی از بغداد قرار داشت و زندان "ابوغریب" که در نزدیکی بغداد بوده و بیشتر درجه داران نظامی در آنجا اسیر بودند، مابقی محل‌های نگهداری در قالب اردوگاه بود. تصاویر مربوط به عکسای یادگاری آزادگان دفاع مقدس در این اردوگاههاست.
میسترال تقریباً به‌طور کامل طلایی است، به جز بخش‌های مشکی رنگ روکش موتور، رکاب‌های جانبی پایین و سپر عقب. نمای داخلی میسترال، عناصر طلایی و سیاه را در هم می‌آمیزد. عکس‌های میسترال فقط نگاهی اجمالی به کابین دارد.
در این گزارش عکس های منتخب در سراسر جهان در روزهای گذشته را می بینید.
در اینجا تصاویری از خاص‌ترین لحظات استتار حیوانات را ملاحظه می‌کنید. برای دیدن بعضی از حیواناتی که در این عکس‌ها هستند واقعا باید با دقت کامل به آن‌ها نگاه کنید. (تصویر نمایه حضور یک کرم ابریشم روی یک شاخۀ درخت را نشان می‌دهد، در حالیکه رنگ کرم کاملا با رنگ شاخه ادغام شده است).
در این گزارش عکس های منتخب در سراسر جهان در روزهای گذشته را می بینید.
از مدت‌ها پیش در خانه الهیه است؛ زمانی با عباس امیرانتظام، زمانی با صدایش از زندان و حالا با یادش. مدال‌ها، عکس‌ها و تصاویر روی میز و گوشه و کنار، لوح‌های تقدیر، انگشتر‌ها و عینک و کفش‌های دست ساز و کتاب و آن آدمک ایستاده با لباس‌های نصفه و نیمه آبی رنگ و تمام یادگاری‌های زندان در ویترین بزرگ خانه احاطه‌اش کرده‌اند.
در اینجا تصاویری رنگی و کمتردیده شده از شهر آبادان در اوایل دهۀ پنجاه شمسی را ملاحظه می‌کنید. این عکس‌ها که توسط فرانسیس تاکر (Francis Tucker) ثبت شده‌اند، نمایی از خیابان‌ها و مغازه‌ها و دورنمایی از پالایشگاه نفت آبادان را نشان می‌دهند.
در اینجا سه عکس تاریخی از خیابان فردوسی یا علاءالدوله را می‌بینید که در اواخر دورۀ قاجار یا اوایل دورۀ پهلوی ثبت شده‌اند. (این عکس‌ها در اصل سیاه و سفید بوده‌اند و در این‌جا با استفاده از نرم‌افزار به صورت رنگی درآمده‌اند).
در اینجا چند عکس رنگی شده مربوط به دوران قاجار را ملاحظه می‌کنید که تصویری زیبا از منظره‌های شهر رشت و اطراف آن را نشان می‌دهند.
در اینجا عکس‌هایی با کیفیت از مراسم سلام نوروزی در دوران ناصرالدین‌شاه را ملاحظه خواهید کرد. (اصل عکس‌ها سیاه سفید هستند و با استفاده از نرم‌افزار به صورت رنگی درآمده‌اند).
این عکس‌ها را فردریک گادامر، عکاس فرانسوی، در سال ۱۹۲۷ میلادی در سفر به شیراز ثبت کرده است.
این عکس‌های ارزشمند و نسبتا باکیفیت، دربار امپراطوری چین را در آخرین سال‌های حکومت سلسلۀ چینگ نشان می‌دهند. ملکه تزی‌شی چهرۀ اصلی حاضر در این عکس‌هاست. (اصل عکس‌ها سیاه و سفید هستند و با استفاده از نرمافزار به صورت رنگی درآمده‌اند).
آنتوان سوروگین عکاس معروف زمان قاجار این عکس‌ها را در سفر به شمال ایران ثبت کرده است. (عکس‌ها در اصل سیاه و سفید هستند و با استفاده از نرم‌افزار به صورت رنگی درآمده‌اند)
آنتوان سوروگین معروف به آنتوان خان حدود پنجاه سال در ایران عکاسی کرد. در میان عکس‌هایی که او از افراد ناشناس گرفته است، چهرۀ یک زن بیش از دیگران جلب توجه می‌کند. (عکس‌ها در اصل سیاه و سفید هستند و با استفاده از نرم‌افزار به صورت رنگی درآمده‌اند).
درباره مزایای دوربین این دستگاه گفته شده که در تمام شرایط نوری، عالی عمل می‌کند. همچنین دوربین گوشی هواوی در گرفتن عکس‌های دوستان و خانواده و رندر دقیق رنگ پوست می‌درخشد و وجود دیافراگم متغیر آن تضمین می‌کند که در یک عکس گروهی، تمام افراد به دلیل عمق میدان زیاد در فوکوس باقی می‌مانند. این گوشی همچنین در تمام سطوح زوم خود، سطح بالایی از جزئیات را ارائه می‌کند و در حالت ماکرو، به‌خصوص با لنز تله‌فوتو خود عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.
عکس‌های نسبتا باکیفیتی که از دوران قاجار به جا مانده‌اند، هرکدام مثل یک ماشین زمان برای سفر به ایرانِ گذشته هستند.
در اینجا تصاویری رنگی از شهر استانبول را در زمانی بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ سال قبل مشاهده خواهید کرد.
در اینجا عکس‌هایی رنگی‌شده و نسبتا با کیفیت از زنان و دختران دربار ناصرالدین‌شاه قاجار را ملاحظه می‌کنید.
معمولا عکس‌های خیلی قدیمی از سر پل تجریش، به صورت سیاه و سفید هستند و کیفیت پایینی دارند. اما در اینجا برای اولین بار تصویری رنگی و با کیفیت از این منطقه را می‌بینید که اتفاقا بسیار هم قدیمی است.
۱۳ هزار گونۀ شناخته شده از موجودات ریز دریایی وجود دارد؛ از یاقوت‌های دریایی آبی رنگ تا کرم‌های انگلی بسیار کوچک. بعضی از آن‌ها آزادانه شنا می‌کنند و بعضی‌های دیگر به یک گیاه یا حیوان دیگر چسبیده‌اند. بعضی از این انگل‌ها می‌توانند به درون رحم کوسه‌ها بروند و به جنین درون بدن آن‌ها بچسبند.
این عکس در سال ۱۹۴۰ و همزمان با آغاز حمله هوایی در نبرد بریتانیا گرفته شده است. کودکان حاضر در عکس تا لحظاتی قبل از ثبت عکس مشغول برداشت از مزرعه رازک در همان نزدیکی بودند و با هشدار حمله هوایی به حفره‌ای که به همین منظور حفر شده بود پناه بردند.
رندرهای جدید، گلکسی S23 اولترا در چهار رنگ نشان می‌دهند و نکته‌ی مهم درمورد این عکس‌ها، کاهش چشمگیر انحنای نمایشگر است.
برزیل در دومین دیدار خود در جام جهانی موفق به برتری برابر سوئیس شد تا صعودی زودهنگام به مرحله بعدی را تجربه کند.
عکس‌های جدیدی از روز سقوط بازار سهام در سال ۱۹۲۹ منتشر شده است که نشان می‌دهد مردان و زنان وحشت‌زده به این واقعیت دست پیدا کرده‌اند که بیشتر پولی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند دیگر از بین رفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ