وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای در پاسخ به حمله پهپادی به مسکو اعلام کرد: روسیه حق اتخاذ اقدامات شدید برای خود محفوظ می‌داند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک رسانه آمریکایی در گزارشی نوشت که باتوجه به ناکامی ضدحملات اوکراین علیه روسیه، حالا مقامات آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که باید به درخواست‌ها برای مذاکرات صلح توجه بیشتری می‌کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه هرگونه تلاش برای مرتبط کردن جنگ اوکراین به همکاری‌های ایران با روسیه را اقدامی با اهداف سیاسی خواند و گفت: حق خود را برای اقدام متقابل و متناسب علیه اقدامات تحریمی اتحادیه اروپا محفوظ می‌دانیم.
روسیه به عنوان یکی از ۵ عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد که حق وتو دارد، یکی از قدرت‌های تعیین کننده در ساختار نظام بین المللی بوده و طبیعتا نقش روسیه در هزاره سوم در تحولات بین المللی و منطقه ای، به ویژه در حوزه اوراسیا برجسته‌تر شده است. طبیعی است که این کشور همچنان تلاش دارد در موضوعات مهم بین المللی نقش ایفا کند، البته جایگاه روسیه بعد از عملیات ویژه در اوکراین، با جایگاه این کشور، پیش از جنگ کاملا متفاوت است.
وزیر خارجه مجارستان با اشاره به نقشه ادعایی رئیس جمهور اوکراین برای انفجار خط لوله انتقال نفت از روسیه به بوداپست، گفت که این نقشه چیزی نیست جز «تهدید علیه حاکمیت مجارستان.»
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: هیچکس حق اظهارنظر غیر مسئولانه در خصوص همکاری نظامی چین و روسیه ندارد.
سخنگوی کرملین اعلام کرد که از نظر روسیه، فرانسه حق میانجیگری درباره مساله اوکراین را ندارد؛ زیرا حامی یکی از طرف‌های درگیر است.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه یادآور شد که در مدت زمان اندکی تحرکات علیه دولت چین رو به افزایش گذاشته است.
هافبک ملی‌پوش استقلال آماده انجام بازی مقابل روسیه و کنیا است.
مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا گفت که واشنگتن باید تمام تلاش خود را برای کمک تسلیحاتی به اوکراین به کار گیرد، زیرا این کشور دارد کاری را انجام می‌دهد که خود واشنگتن از انجام آن شانه خالی کرده است. او همچنین بیان کرد که اوکراین حق دارد به مواضع نظامی روسیه حمله کند، از جمله در خاک روسیه.
دبیر کل ناتو به رغم جنگ افروزی های مدام اعضای این ائتلاف مدعی شد که ناتو تنها از حق اوکراین برای دفاع از خود حمایت می کند.
وزیر خارجه روسیه امروز در نشست کمیسیون «همکاری های بین‌ الملل کمیسیون حزب روسیه متحد» تصریح کرد: غرب حق ندارد ادعای رهبری اخلاقی جهان را داشته باشد.
کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد تحریم روسیه و بلاروس قابل بحث و مذاکره نیست.
یک دیپلمات ارشد وزارت خارجه روسیه هشدار داد که از منظر حقوقی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی حق دفاع از همدیگر را در برابر تجاوز خارجی دارند.
رئیس اتحادیه فوتبال روسیه می‌گوید که حتی با انتقال به کنفدراسیون فوتبال آسیا ، تیم روسیه حق حضور در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را ندارد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با دادستان کل فدراسیون روسیه گفت: آمادگی داریم اگر اتباع روسیه در ایران از نقض قانون شکایت داشته باشند احقاق حق کنیم.
وزیر خارجه چین در دیدار با همتای روس خود در اندونزی ضمن حمایت از نقش روسیه در گروه ۲۰ تأکید کرد هیچ کس حق ندارد مسکو را از مشارکت در سازمان‌های چند جانبه محروم کند.
یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در صورتیکه کشورهای غربی از ماهواره های تجاری برای مداخله در جنگ اوکراین بهره بگیرند، مسکو حق قانونی خود برای هدف قرار دادن آنها را محفوظ می داند.
رئیس جمهور روسیه در دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ضن ابراز نگرانی از وضع نیروگاه زاپروژیا در شرق اوکراین، بر حق برابر همه کشورها برای استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی تأکید کرد.
وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم تمامیت ارضی و حق حاکمیت اوکراین را برسمیت می‌شناسد.
مدودف در تلگرام نوشت: روسیه حق دارد در صورت لزوم از سلاح هسته‌ای استفاده کند. در موارد از پیش تعیین شده مطابق با اصول سیاست دولتی در زمینه بازدارندگی هسته ای، اگر ما یا متحدانمان با استفاده از این نوع سلاح مورد حمله قرار گیرند یا اگر تجاوز با استفاده از سلاح‌های متعارف موجودیت کشور ما را تهدید کند.
برگزاری بازی دوستانه با روسیه، باعث شده تا یک حزب سیاسی مستقر در سارایوو، فدراسیون فوتبال بوسنی را تهدید کند.
وزارت امور خارجه روسیه ساعاتی پس از آنکه کره‌شمالی به طور رسمی حق استفاده از حملات هسته‌ای پیشگیرانه را برای خود تایید کرد، گفت: «از نزدیک» تمامی فعالیت‌های نظامی در شبه جزیره کره را تحت نظر دارد.
تلویزیون دولتی روسیه، شبکه اول تلویزیون روسیه و شبکه MATCHTV حقوق پخش تلویزیونی دیدار‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی قطر را با قراردادی به ارزش ۳۹ میلیون دلار از فیفا خریدند.
اگر وزارت امور خارجه کشورمان با سفیر روسیه به خاطر گستاخی‌های دو سال اخیرش برخورد لازم را می‌کرد، اکنون سفیر انگلیس به خود اجازه نمی‌داد مرتکب این گستاخی نسبت به مردم ایران شود. این دو سفیر اکنون دو عنصر نامطلوب هستند و وزارت خارجه ما حق دارد با آن‌ها رفتاری کند که معمولاً با عناصر نامطلوب می‌نمایند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ