انصراف بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاحات که برخی آن را تقویت‌ رویه رادیکالی درجریان اصلاحات می‌دانند، بهانه ‎ای شد تا به مسیر پیش‌روی اصلاح‌طلبان در دوراهی «میانه‌روی»و «رادیکالیسم» بپردازیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این نوع قانون گذاری‌های شتاب زده و عوام گرایانه هستیم، اما باز هم این اتفاق تکرار می‌شود. انتظار می‌رود که قانونگذاران محترم با کسب تجربه از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی در تصویب طرح‌ها و لوایح خود شتاب زدگی را کنار گذاشته و با جلب نظر اساتید حوزه و دانشگاه و جلب نظر صاحب نظران مربوطه اقدام به تصویب قانونی کنند که قابلیت اجرایی «چه به لحاظ مادی و چه به لحاظ نیروی انسانی» و پذیرش در بعد فرهنگی جامعه را داشته باشند. لایحه جدید حجاب و عفاف ایرادات زیادی دارد؛ چه به لحاظ حقوقی و چه به لحاظ جرم شناسی و آسیب شناسی اجتماعی. از دیدگاه اقتصادی و مبحث اقتصاد جرم که یکی از مباحث کاربردی میان رشته‌ای بین دانش اقتصاد و دانش حقوق جزا و جرم شناسی است، به نظر می‌رسد در صورتی که این لایحه به مرحله اجرا برسد، بخش قابل توجهی از هیئت وزیران و وزارتخانه‌های زیر مجموعه قوه مجریه، درگیر اجرای این طرح خواهند شد.
در بخش مربوط به هزینه های دفتر چرا از فضای مسجد یا مکان‌های عمومی یا از نیروهای داوطلب استفاده نمی‌کنند؟ چطور در ارزش‌های دیگر می‌خواهند برگردند به صدر اما در این فقره "مهریه به نرخ روز"ند؟!
مطالعه جدید که در نشریه Cell منتشر شده است، نشان می‌دهد تنها چند ناحیه خاص دستگاه بویایی در پاسخ به فرومون‌های هشدار دهنده فعال می‌شوند. فرومون‌ها پیام‌های خطری هستند که باعث وحشت و تخلیه لانه می‌شوند. این نتایج پرسش‌هایی را در مورد نحوه پردازش اطلاعات حسی در مغز مورچه و همچنین احتمالات وسوسه‌انگیزی را برای آشکار ساختن صد‌ها گیرنده بوی دیگر مطرح می‌کند.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی به پرسش‌هایی در خصوص نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای و دیدار رهبر انقلاب با دانشمندان و متخصصان فناوری هسته‌ای، پاسخ داد.
سرانجام مصوبه‌ای ابلاغ گشت که در آن تاکید شده، «تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۴۰۲» در جلسه مورخ ۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ به تصویب رسیده است! مصوبه‌ای که به تاریخ ۲۹ فروردین ابلاغ گردیده، در ۳۱ فروردین در سایت دولت اطلاع رسانی شده، در یکم اردیبهشت توسط وزیر بهداشت رسانه‌ای شده و هنوز روند اجرای آن در بسیاری از مناطق کشور طی نشده است!
عادل پرسش‌هایی را مطرح کرد و پاسخ‌هایی شنید که هیچ‌کدام از آن‌ها به مذاق رسانه و چهره‌های خاص خوش نیامد؛ همان‌هایی که تلاش کردند با ایجاد فضایی نادرست در ایام جام جهانی، چنین مخابره کنند که همه‌چیز گل و بلبل است. بخشی از کار عادل همین روشنگری بود و چه عجیب که چنین روشنگری‌ای باعث شده از او چهره‌ای که نیست و فرسنگ‌ها با آن فاصله دارد، ساخته شود: خبرنگار بازجو بودن.
پرسش‌هایی که انتظار می‌رود در زمان معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس، به بخشی مهم از موضوع نشست ویژه مجلس برای بررسی صلاحیت جانشین نوری بدل گردد و چه بسا بتواند ابعاد ناگفته‌ای از ماجرای واریز نشدن مطالبات معلمان در اسفند ۱۴۰۱ را برملا سازد؛ ماجرایی که تنها بخشی از دوران پرماجرای حضور نوری در راس هرم مدیریتی این وزارت خانه است.
معاملات سپرده نفت‌ خام و میعانات گازی اواسط اسفندماه در وزارت نفت رونمایی شد. با این حال جدید بودن این اوراق باعث شده تا سوالات متنوعی برای خریداران این اوراق پیش بیاید.
اگرچه چت‌بات موسوم به «ChatGPT» برای پاسخ دادن به پرسش‌های مردم پیرامون فناوری طراحی شده است اما نتایج یک بررسی نشان می‌دهند که کاربران، پرسش‌های عجیبی از آن داشته‌اند.
در اینجا پرسش‌هایی اساسی مطرح می‌شود از جمله آن که چگونه پذیرش سریع فناوری‌ها در اکثر موارد نتوانسته سیستم‌های اجتماعی و اقتصادی را در گذشته تغییر دهد؟ و آیا هوش مصنوعی ممکن است علیرغم نقاط ضعف اش تاثیری متفاوت را به همراه داشته باشد؟
رئیس قوه قضاییه گفت: زمینه‌ای را فراهم آورید تا محکومان و زندانیان و خانواده‌های آن‌ها بتوانند پرسش های خود را در باب عفو‌های اخیر مطرح کنند و چنانچه خود یا عضو زندانی خانواده خود را مشمول این عفو می‌دانند، اما به پرونده آن‌ها رسیدگی نشده، موضوع را جهت پیگیری منتقل کنند.
سه ماموریت رقیب پرسش‌های پیچیده‌ای را در مورد این که چه کسی صاحب منابع ماه خواهد شد مطرح می‌سازند.
کتاب تازه درباره بیوگرافی «جورج کنان» پدر استراتژی مهار شوروی در طول دوران جنگ سرد پرسش‌هایی را در این باره که آیا امکان جلوگیری از جنگ سرد پیشین وجود داشت و هم چنین این که آیا امکان پیشگیری از جنگ سرد در حال ظهور با چین وجود دارد مطرح می‌سازد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی پرسش‌های نمایندگان از وزیر نفت در این کمیسیون خبر داد و گفت: همه نمایندگان سؤال‌کننده از وزیر نفت برای بررسی مسائل فرصت دادند.
اعتراضات در ایران به تنش بیش‌تر در روابط دوجانبه میان ایران و عربستان سعودی دامن زده است. همزمان پرسش‌هایی درباره دور ششم احتمالی مذاکرات میان دو کشور بی پاسخ باقی مانده اند.
تعدادی از تحولاتی که اخیرا رخ داده باعث شده تا پرسش‌هایی در مورد این که آیا خاورمیانه دستخوش تغییرات اساسی در الگو‌های همکاری و در تعامل میان کشور‌های منطقه با قدرت‌های خارجی است را مطرح سازد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: پرسش‌هایی که دانش آموزان در بخش گفت‌وگو با وزیر آموزش‌وپرورش در شبکه شاد مطرح می کنند، در گفت‌وگوهای بعدی به آن‌ها پاسخ‌خواهم داد.
پرسش‌هایی که در بیت المقدس نیز شنیده می‌شود این هفته در واشنگتن نیز شنیده شد: چرا "بنیامین نتانیاهو" که مسئول تشکیل دولت تازه اسرائیل شده تا این اندازه به "بزالل اسموتریچ" و "ایتامار بن گویر" چهره‌های راست افراطی قدرت می‌دهد؟
فاطمی امین در جریان بررسی استیضاح خود ضمن قرائت نامه رئیس جمهور به نمایندگان اظهار کرد: دولت و مجلس انقلابی باید با همدلی و همراهی و کمک به یکدیگر مشکلات کشور را حل کنند؛ من ضعف‌ها را می‌پذیرم و پاسخ‌هایی دارم.
سند استراتژی امنیت ملی دولت بایدن که مدت‌ها در انتظار آن بودیم بیش از آن که پاسخی درباره رویکرد کاخ سفید به بحران‌های جهانی باشد، پرسش‌هایی را مطرح می‌سازد. استراتژی جدید همانند آن که بگوییم برای توقف آتش سوزی خانه‌ها با آتش افروزان همکاری خواهیم کرد.
روس‌ها در دوره پوتین باید از خود پرسش‌هایی مشابه معضلاتی که آلمانی‌ها در دوران رایش سوم با آن مواجه بودند را بپرسند. نقش آنان در جنگ رخ داده توسط کشورشان چیست؟ تا چه اندازه به خود اجازه می‌دهند که در این‌باره بدانند؟ آیا زمانی که لازم باشد نافرمانی خواهند کرد؟
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آژانس پرسش‌هایی درباره سه محل دارد که می‌گوید در آن‌ها اورانیوم پیدا کرده است، ما آماده‌ایم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.
با ادعای مسئولان هیئت‌رئیسه، امکاناتی برای شهره موسوی در اوین فراهم شده تا او از طریق اسکایپ بتواند در جلسات حضور داشته باشد. این یکی هم همان‌طو‌رکه پیش‌تر عنوان شده، یکی از آن اتفاقاتی است که فقط به افراد خاص در ایران اطلاق می‌شود. اینکه شهره موسوی با وجود مطرح‌شدن نامش در فساد‌های مالی احتمالی مرتبط با رمزارز‌ها در بازداشتگاه به سر می‌برد، موضوع بحث‌برانگیزی است، ولی اینکه او چه نفعی از بقا در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال ایران می‌برد، از آن دست پرسش‌هایی است که چندان پاسخی برایش پیدا نمی‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ