پلیس سوئیس به دلیل گسترش آتش سوزی جنگلی دستور تخلیه چندین روستای کوهستانی را صادر کرد، در حالی که هنوز مشخص نیست چه تعداد از مردم آسیب دیده اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
استاندار لاذقیه اعلام کرد که تیم های آتش نشانی در چند محور، موفق به مهار آتش سوزی جنگلی شده اند.
منابع عبری از آتش سوزی گسترده در مناطق جنگلی قدس اشغالی خبر می‌دهند.
آتش سوزی در الجزایر شمار زیادی کشته و مصدوم برجای گذاشته است.
آتش‌نشانان در سراسر ترکیه روز دوشنبه برای مهار آتش‌سوزی‌های جنگلی متعدد در حال تلاش هستند.
گزارش‌های رسانه‌ای مرتبا از ثبت رکوردهای بالای دما در کشورهای مختلف جهان و چندین آتش سوزی جنگلی از جمله در کشورهای اسپانیا، ترکیه و آمریکا به دلیل گرمای شدید منتشر می‌کنند.
منابع محلی از آتش سوزی گسترده در مناطق جنگلی استان حماه در غرب سوریه خبر می‌دهند.
روز چهارشنبه بیش از ۱۱۰۰ نفر از خانه های خود در شمال اسکاتسدیل ایالت آریزونا به دلیل وقوع اتش سوزی جنگلی تخلیه شدند.
شهردار منطقه ۲۲ تهران از مهار کامل آتش سوزی در بوستان جنگلی چیتگر خبر داد و گفت که عوامل امدادی آتش‌نشانی و نیرو‌های شهرداری همچنان در محل آتش سوزی حضور دارند.
۱۴ نفر در آتش‌سوزی‌های گسترده جنگل‌ها در شمال شرق قزاقستان جان خود را از دست داده‌اند که بیشترین تلفات ناشی از حریق در آسیای مرکزی در سال‌های اخیر است.
بزرگراه ایالتی گاردن نیوجرسی همچنان به دلیل حریق اراضی جنگلی بسته است.
شهر هالیفاکس در شرق کانادا، اواخر روز یکشنبه پس از آتش‌سوزی جنگلی که باعث تخلیه و قطع برق شد، وضعیت اضطراری محلی اعلام کرد.
آتش سوزی رامونا، ۳۲۸ هکتار از دامنه تپه در شمال سن جاسینتو در کالیفرنیا را سوزاند و باعث تخلیه مردم منطقه شد.
خدمه اورژانس، اهالی حدود ۶۰۰ روستایی در غرب اسپانیا را شبانه تخلیه کردند زیرا آتش سوزی که عامل آن آتش افروزان بودند موجب تخریب ۸۰۰۰ هکتار در نزدیکی مرز با پرتغال شد.
وزیر کشور فرانسه اعلام کرد: آتش سوزی گسترده جنگلی بیش از ۹۳۰ هکتار از زمین ها را در بخش «پیرنه اورینتالز» در جنوب این کشور سوزانده است.
آتش‌نشانان در مرکز نیوجرسی روز چهارشنبه برای مهار آتش‌سوزی گسترده که باعث موج تخلیه و بسته شدن جاده‌ها در طول شب شد، تلاش کردند.
آتش سوزی عظیم جنگلی در شهر منچستر ایالت نیوجرسی آمریکا آسمان شب را روشن کرد. تصاویر هوایی آتش سوزی گسترده جنگلی در شهر منچستر را به تصویر می‌کشد. به گفته سرویس آتش نشانی جنگل نیوجرسی، تا اوایل صبح چهارشنبه (۱۲ آوریل)، آتش بیش از ۵۰۰ هکتار گسترش یافته بود و تنها ۱۰ درصد آن مهار شده است. مقامات دستور تخلیه ساکنان اطراف را صادر کرده اند. علت آتش سوزی در دست بررسی است.
با توجه به هشدار هواشناسی استان مازندران، مبنی بر افزایش دما تا روز پنج شنبه هفته جاری، یگان حفاظت و مامورین حفاظتی شهرستان‌های تابعه و شرکت‌های مجری، ضمن حضور مستمر و مداوم در صف و عرصه‌های جنگلی، تمهیدات لازم بابت تامین و فراهم آوری تجهیزات ضروری و حتی ابتدایی اطفا ء حریق را اندیشیده تا در صورت بروز آتش سوزی با آمادگی لازم، اقدامات بازدارنده و اطفائی را اعمال کنند.
آتش سوزی های گسترده در جنگل های شیلی صدها تن را مجبور به ترک منازل خود کرده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با اشاره به آتش سوزی اراضی جنگلی «لائی‌» نکا و «توسکا چشمه» گلوگاه اظهار کرد: بالگرد جمعیت هلال احمر با عملیات آبگیری از سد گلورد برای اطفاء حریق به این مناطق اعزام شده است.
از زمان انقلاب صنعتی، انسان بیش از دو هزار گیگا تن (یک گیگا تن= یک میلیارد تن) دی‌اکسید کربن را وارد جو کرده است. این حجم غلیظ از گاز‌های گلخانه‌ای عامل گرم شدن کره زمین است. اگر چیزی تغییر نکند تأثیرات اقلیمی مانند آتش سوزی در جنگل، موج گرمای خفه کننده و افزایش مخرب سطح دریا شدت می‌یابد.
رودبار- فرماندار رودبار با اشاره به شعله ور شدن دوباره آتش سوزی در جنگل های رودبار گفت: شهروندان و مسافران از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی جدا خودداری کنند.
رشت- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اینکه ۴۵ هکتار از اراضی جنگلی استان درگیر حریق شدند، گفت: آتش سوزی ها مهار شده است.
امسال شاهد سیل های ویرانگر در پاکستان، آتش سوزی های گسترده جنگلی در آمریکا، خشکسالی در اروپا و شاخ آفریقا و دیگر بلایای طبیعی بودیم، موضوعی که به حاد شدن بحران کنونی غذا منجر خواهد شد.
آتش سوزی جنگل ها در جنوب غربی فرانسه همزمان با موجد شدید گرما در قاره اروپا، منجر به آواره شدن هزاران نفر از مناطق خود شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ