اسکندری گفت: یروگاه‌های حرارتی با آمادگی بالای 98 درصد و انجام تعمیرات بهینه توسط متخصصان داخلی آمادگی کاملی برای تامین انرژی مورد نیاز مشترکان در این ایام خواهند داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیر مرکز راهبری شبکه گاز ایران از افزایش سه و نیم برابری گازرسانی به نیروگاههای کشور نسبت به سال گذشته خبر داد.
جولایی بابیان اینکه طی ۳روز گذشته از ابتدای مرداد روزانه حدود ۳۱۱میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌های کشور تزریق شده است،اعلام کرد نیروگاه‌های متصل به شبکه گازهمچنان سوخت مایع استفاده نمی کنند.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه این هفته بیشترین میزان مصرف برق کشور به ثبت می رسد،گفت:با تلاش صنعت نیروگاهی کشور درصددیم در دوره اوج بار مصرف برق حداکثر ظرفیت نیروگاه‌های کشور را به کار بگیریم.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها خبر داد و اعلام کرد که اکنون روزانه به‌طور میانگین ۳۰۵ تا ۳۰۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به نیروگاه‌های کشور تحویل می‌شود.
با اتصال ۹ نیروگاه به شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و فرآورده نفتی ظرفیت انتقال سوخت مایع از طریق این شبکه به نیروگاه‌ها یک و نیم میلیارد لیتر در سال افزایش می‌یابد.
سخنگوی صنعت برق گفت: ۱۴۷۸ مگاوات نیروگاه حرارتی صنایع تا اوج مصرف برق در سال جدید وارد مدار می‌شود.
جولایی گفت: با توجه به کاهش برودت و بهبود شرایط آب و هوایی در کشور شاهد سیر نزولی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری هستیم که سبب شدتحویل گازبه بخش‌های نیروگاهی،صنایع عمده و پتروشیمی افزایش یابد.
مصرف ۱۹۵ میلیون لیتری نیروگاه‌ها در زمستان، ضرورت تداوم صرفه‌جویی ۱۰درصدی مصرف برق و گاز برای گذر از زمستان و بیش از ۴۰ درصد سدهای کشور پر شده است از مهمترین اخبارآب و انرژی هفته جاری بودند.
عباس اعظمی با بیان اینکه تا کنون هیچگونه قطع گاز در کشور نداشتیم، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ با قطع گاز ترکمنستان شرایط خیلی بد بود، در مرحله دوم که ترکمنستان گاز را قطع کرد علی رغم اینکه شرایط جوی نرمال بود، گاز بخش زیادی از استان‌های مختلف قطع شد، اما اکنون شرایط اینگونه نیست و قطع گاز علی رغم کاهش شدید دما اتفاق نیفتاده است.
اصفهان- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت درباره مازوت سوزی نیروگاه‌ها و افت فشار و قطعی گاز ادارات و برای اصلاح این رویه باید پاسخگو باشد.‌
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: مصرف سوخت مایع تحویلی به نیروگاه‌های کشور امسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.
دقایقی پیش، جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی موضوع تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها با حضور وزرای نفت و نیرو آغاز شد.
معاون راهبری شبکه گاز کشور از افزایش میزان محدودیت گازرسانی به صنایع با ادامه روند صعودی مصرف گاز در بخش خانگی خبر داد.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با ارائه آماری، از افزایش مقدار تحویل گاز به نیروگاه‌ها و صنایع عمده در مهر و آبان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
اگر بخواهیم تاثیر نیروگاه‌ها بر آلودگی محیط زیست را بررسی کنیم، به طور عمومی اثرات محیط زیستی ناشی از فعالیت نیروگاه‌های حرارتی در آلودگی هوا مشتمل بر ترکیبات اکسید گوگرد، اکسید نیتروژن و به مقدار ناچیز ذرات معلق است. در حوزه کیفیت آب، نیروگاه‌ها بر پارامتر‌های آب باران، پساب داخلی و ... بر محیط زیست اثرگذار هستند.
خرم‌آباد- رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به کاهش ۲۹.۵ درصدی ورود مازوت به نیروگاه‌ها، گفت: با تهاتر بین نیروگاه و پالایشگاه به این سمت می‌رویم که فعالیت نیروگاه‌ها گازسوز شود.
نماینده مردم اراک در مجلس گفت: شورای عالی امنیت ملی نباید به وزارت نفت مجوز استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها را می‌داد.
نماینده مردم اراک در مجلس گفت: شورای عالی امنیت ملی نباید به وزارت نفت مجوز استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها را می‌داد.
ذخیره ۲.۶ میلیارد لیتر سوخت مایع در نیروگاه‌ها،قطع انشعاب آب۱۲هزار تهرانی بد مصرف و ۴۰ میلیارد تومان به پرونده‌های خسارت برق پرداخت شده است از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
مدیرکل برنامه ‌ریزی تولید شرکت برق حرارتی گفت:براساس مطالعات صورت گرفته در طول ۱۰ سال گذشته شاخص ذرات عامل آلودگی بوده است، زمانی که این شاخص افزایش یابد میزان آلودگی افزایش پیدا می‌کند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امیدواریم وزارت نفت با سولفورزدایی از نفت کوره (مازوت) تولیدی، در راستای کاهش آلودگی هوا گام بردارد.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز از افزایش ۶ درصدی گازرسانی به نیروگاه‌ها در تیرماه و مردادماه امسال خبر داد و گفت: این مقدار رشد گازرسانی به نیروگاه‌ها سبب شد امسال با قطعی برق روبه‌رو نشویم.
مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز گفت که دولت ایران آماده است تا نه تنها در زمینه تامین سوخت، بلکه در تمامی امور مربوط به بخش انرژی به ویژه ساخت واحدهای تولیدی در میان مدت به لبنان کمک کند.
­ معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: در برنامه تعمیرات گذشته، ۶۹۵ هزار و ۳۳۶ قطعه تحریمی برای تکمیل فرآیند تعمیرات بومی‌سازی شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ