در اینجا تصاویری کمتر دیده شده از برخی زنان در دوران قاجار را می‌بینید که با لباس‌های مردانه در مقابل دوربین حاضر شده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این عکس‌ها حضور ناصرالدین شاه در دربار بریتانیا در زمان حکومت ملکه ویکتوریا را به تصویر کشیده‌اند. دو تن از شاهزادگان دربار بریتانیا مسئولیت استقبال از شاه را در سفر‌هایی که به این کشور داشت به عهده داشتند.
از کوچه‌های خاکی و زنانی که لب جوی مشغول شستن لباس هستند تا مردمی که در کنار ویرانه‌های مسجد کبود مقابل دوربین عکاس ایستاده‌اند؛ این عکس‌ها ما را به شهر تبریز در حدود یک قرن قبل می‌برند.
نخستین عکس‌های ماه محرم در دوران قاجار به ثبت رسیده و اجتماع بزرگ عزاداران از همان زمان تا امروز مورد توجه عکاس‌ها قرارگرفته است. نخستین عکاسی که از عزاداری‌های محرم تهران عکاسی کرده، آنتوان سوروگین است.
اولین هواپیماهای ایران در اواخر دوران قاجار خریداری شدند و طبیعتا اولین فرودگاه‌ها هم در همان زمان شکل گرفتند. در اینجا عکس‌هایی از این فرودگاه‌های اولیه را ملاحظه می‌کنید.
در اینجا چند عکس تاریخی از بازار تهران را ملاحظه می‌کنید که بیش از یک قرن قبل ثبت شده‌اند.
در اینجا چند عکس رنگی شده مربوط به دوران قاجار را ملاحظه می‌کنید که تصویری زیبا از منظره‌های شهر رشت و اطراف آن را نشان می‌دهند.
عکس‌های نسبتا باکیفیتی که از دوران قاجار به جا مانده‌اند، هرکدام مثل یک ماشین زمان برای سفر به ایرانِ گذشته هستند.
عکس‌های نسبتا باکیفیتی که از دوران قاجار به جا مانده‌اند، هرکدام مثل یک ماشین زمان برای سفر به ایرانِ گذشته هستند.
تاج‌السلطنه چهرۀ متفاوتی در میان زنان دربار قاجار است. او در خاطرات خود انتقادات زیادی را متوجه شیوۀ حکومت شاهان قاجار و به ویژه مظفرالدین شاه کرده است.
در توییتر و اینستاگرام عکس‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد تعدادی از شهروندان با فرش کردن پیاده‌رو، زندگی روزمره‌شان را می‌گذرانند. در همین شرایط اخباری با عنوان «خبر فوری» دست به دست می‌شود که استناد آن به فرانک هوگربیتس هلندی است با متن پیش‌بینی او به زبان انگلیسی. متن فارسی تاکید دارد که پیش‌بینی‌های فرانک هوگربیتس هلندی محقق شده است، در حالی که او اصلا نامی از مشهد نبرده است و در متن انگلیسی نیز اشاره‌ای به این تاریخ و محدوده جغرافیایی نکرده است، اما احساس ناامنی را در شهروندان تشدید کرده است.
تعدادی از عکس‌های رنگی‌شدۀ مربوط به حرمسرای ناصرالدین‌شاه قاجار را ملاحظه می‌کنید. در این عکس‌ها تعدادی از زنان و دختران شاه (از جمله انیس‌الدوله، تاج‌الدوله و عصمت‌الدوله) به همراه خدمۀ حرمسرا و فرزندان‌شان حضور دارند.
برخی از عکاسان خارجی یا ایرانی که در دربار فعالیت می‌کردند، گاهی در جریان سفرهایشان در نقاط مختلف ایران، عکس‌هایی از مردم عادی و فعالیت‌های روزمرۀ آنان را نیز ثبت می‌کردند.
جشن دیپلماتیک نوروز ۱۴۰۲ عصر دوشنبه (۲۶ اسفند ۱۴۰۱) با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جمعی از سفرا و رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران در باشگاه دیپلماتیک وزارت خارجه برگزار شد. ایسنا، فارس و تسنیم ضمن اعلام این خبر، عکس‌هایی از این مراسم منتشر کردند.
در اینجا عکس‌هایی رنگی‌شده و نسبتا با کیفیت از زنان و دختران دربار ناصرالدین‌شاه قاجار را ملاحظه می‌کنید.
دومین دوره مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی کشور زنان ایران در اهواز برگزار می‌شود و یک خبرگزاری داخلی تصاویر عجیبی از صورت زنان ورزشکار هنگام بلندکردن وزنه منتشر کرده است
بازیکنان و کادرفنی خاتون بم در جشن قهرمانی تیم‌شان عکس‌هایی به یادگار با جام قهرمانی انداختند.
هفته گذشته یک رکورد شکنی بزرگ و جذاب در ورزش ایران رخ داد.
ترکیب‌بندیِ زیبای تصاویر ادگرتون باعث شد که این تصاویر بار‌ها در مجلات و روزنامه‌های سراسر جهان منتشر شوند و بیش از ۱۰۰ عکس در موزه هنرِ اسمیت‌سونین در آمریکا نگه‌داری می‌شوند. اما ادگرتون به دنبالِ لقب و عنوان بیش‌تر نبود.
امید و‌ تعهد؛ دو کلمه کلیدی که همان ابتدا از زبان سرمربی تیم ملی بیرون آمد و حالا پیش از هر زمانی وجودش احساس می‌شود.
عکس‌های جدیدی از روز سقوط بازار سهام در سال ۱۹۲۹ منتشر شده است که نشان می‌دهد مردان و زنان وحشت‌زده به این واقعیت دست پیدا کرده‌اند که بیشتر پولی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند دیگر از بین رفته است.
در بازی قبل از پیکان از سوی باشگاه استقلال به ما گفتند به دلیل رفتار‌هایی که تماشاگران زن پرسپولیسی داشته و عکس‌های زیادی از آن‌ها منتشر شده، دستور داده‌اند تا زنان به طبقه دوم ورزشگاه آزادی بروند تا زیاد در دید عکاسان قرار نگیرند
این چند عکس امیرحسین خیرخواه مورد توجه‌ترین تصاویر امروز از حضور زنان در آزادی بود.
این چند عکس امیرحسین خیرخواه مورد توجه‌ترین تصاویر امروز از حضور زنان در آزادی بود.
این اتفاق مثل هر تغییر نگرش اجتماعی دیگری در بستری از زمان رخ داد. تا سال‌ها ورزش زنان تنها کادر کوچکی از گزارش‌ها را، آن‌هم بدون عکس به خود اختصاص می‌داد. بعد کم‌کم عکس سه در چهار ورزشکاران به آن اضافه شد. بعد عکس‌ها و گزارش‌ها فضای بیشتری را به دست آوردند تا بالاخره به جایی برسیم که ورزش زنان هم به موضوعی عادی در جامعه تبدیل شود. این مسأله برای همه زنان ورزشکار مهم بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ