پنتاگون می گوید که ایالات متحده یک کشتی جنگی را به منطقه خلیج فارس می فرستد تا از کشتی ها در منطقه محافظت کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ناوشکن زاموالت با طراحی پنهان‌کار قرار بود به نقطه عطفی در نیروی دریایی آمریکا تبدیل شود. این ناوشکن با اینکه ۴۰ درصد بزرگتر از ناوشکن آرلی‌برک است، سطح مقطع راداری به اندازه یک قایق کوچک ماهیگیری دارد.
موشک کروز ابومهدی قاتل ناوشکن های متخاصم مثل ناوهای ناوگان پنجم آمریکا خواهد بود؛ برای انهدام این ناوها از خلیج فارس موشک یاد شده می تواند از حوالی تهران شلیک شود.
وزیر دفاع همچنین درخصوص اعلام اخباری مبنی بر اعزام جنگنده و ناوجنگی آمریکایی به تنگه هرمز گفت: آمریکا که کار‌های خودش را دنبال می‌کند.
نیروی دریایی آمریکا مدعی است در دو سال گذشته ایران دست کم پنج شناور تجاری را توقیف کرده و برای چندین شناور دیگر مزاحمت ایجاد کرده است. بیشتر این اقدامات در تنگه هرمز صورت گرفته است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: ناوشکن دنا۲ به سامانه‌های به روز مجهز می‌شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش از تجهیز ناوشکن دماوند ۲ به موشک‌های هایپرسونیک، پدافندی و تهاجمی خبر داد.
مقام‌های ارتش آمریکا مدعی شدند که یک ناو چینی در تنگه تایوان به ناوشکن آمریکایی نزدیک شده و «به شکل نا امنی» در فاصله ۱۳۷ متری آن قرار گرفته است.
مقام‌های ارتش آمریکا مدعی شدند که یک ناو چینی در تنگه تایوان به ناوشکن آمریکایی نزدیک شد و «به شکل نا امنی» در فاصله ۱۳۷ متری آن قرار گرفته است. از سوی دیگر، چین بیان کرد که آمریکا عمداً در حال تحریک و برانگیختن تنش در این منطقه است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ناوشکن دنا ثمره تلاش دانشمندان ما در صنعت دفاعی بود و با مأموریت اخیر خود نشان دادند قابلیت‌های بسیار بالایی در انجام عملیات دارند.
مشاور وزیر دفاع در صنایع دریایی گفت: ناوشکن دنا رکورد ساخت ناوشکن در داخل کشور دارد که از یک بدنه فولادی برخوردار است که نماد توان علمی و فنی کشور است.
مشاور وزیر دفاع در صنایع دریایی گفت: ناوشکن دنا رکورد ساخت ناوشکن در داخل کشور دارد که از یک بدنه فولادی برخوردار است که نماد توان علمی و فنی کشور است.
تصاویری از پهلوگیری ناوشکن دنا در قالب ناوگروه ۸۶ در بندرعباس را مشاهده می‌کنید.
با استقبال فرمانده نیروی دریایی ارتش، ناو گروه ۸۶ وارد منطقه یکم دریایی نیروی دریایی ارتش شد.
نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد ناوشکن این کشور از جزایر موردمناقشه در دریای جنوبی چین عبور کرده و پکن نیز این اقدام را «تحریک‌آمیز» خواند و تأکید کرد به این رفتار آمریکا پاسخ خواهد داد.
ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ناوشکن میلیوس آمریکا در حال انجام عملیات‌های عادی در دریای چین جنوبی است و از این منطقه به بیرون رانده نشده است. آمریکا به پرواز، دریانوردی و انجام عملیا j در هر جایی که قوانین بین المللی اجازه دهند، ادامه خواهد داد.
ارتش چین از اقدام خطرناک و بی ثبات کننده ناوشکن آمریکایی در دریای چین جنوبی خبر داد.
به دنبال عبور یک ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن تصریح کرد: در وضعیت هوشیاری بالایی هستیم و همیشه آماده ایم تا به خطرات و اقدامات تحریک‌ آمیز پاسخ دهیم.
ارتش آمریکا اعلام کرد که یک ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرده، اقدامی که خشم چین را برانگیخت.
سرلشکر موسوی، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، جزئیات برخورد ناوشکن جماران با قایق‌ آمریکایی را تشریح کرد.
فرمانده کل ارتش گفت: به آمریکایی‌ها با واسطه اطلاع داده شد که شناورهای آنها در منطقه معین قرار دارد؛ هشدار داده شد که قوانین بین المللی را رعایت کنند.
ناوشکن جماران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حین اجرای ماموریت برقراری امنیت و ایمنی کشتیرانی در دریای سرخ و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی با چندین شناور ویژه داده‌برداری کوچک که در مسیر کشتیرانی بین‌المللی رها بود مواجه شده و با اقدام به موقع و به منظور جلوگیری از وقوع حادثه و احتمال تصادف دریایی از کنترل کننده این نوع تجهیزات خواست به این نوع رفتار و حرکت خاتمه داده و مسیر حرکت را تغییر بدهند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با ارایه جزئیاتی از توقف شناورهای داده‌برداری آمریکایی در دریای سرخ توسط ناوشکن جماران تاکید کرد که با خواهش تأکید کردند این شناورها برای کارهای تحقیقاتی بوده و از این به بعد چنین مسئله‌ای تکرار نخواهد شد.
پس از توقف و کنترل این کشتی‌ها و اطمینان از امنیت دریانوردی و به تماس‌های مکرر ناوشکن ج. ا. ا پاسخی نداده و خارج از کنترل در حال دریانوردی بود و موجب ناامنی و به خطر افتادن ایمنی شناور‌های در مسیر گردیده و احتمال انجام اقدامات تروریستی نیز متصور بود.
سفر اخیر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه خشم چین را برانگیخت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ