دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه افزایش مشارکت در انتخابات پیروزی همه است، گفت: رویکردمان در انتخابات، مشارکت بالا، تحمل اجتماعی، احترام به دیگران و شنیدن نظرات و نقد یکدیگر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ابوترابی فرد گفت: رهبر در فروردین ماه سال جاری در دیدار با مسوولان نظام راهبرد نظام در انتخابات مجلس را تبیین کردند و بر چند اصل محوری تاکید کردند. یک رابطه قدرت و مردم‌سالاری. ایشان تاکید داشتند که «قدرت برآمده از خواسته مردم است.»، «انتخابات قوت و قدرت ملت، دولت و کشور را به نمایش می‌گذارد.» و «انتخابات بر چهار راهبرد محوری مشارکت، امنیت انتخابات، سلامت و رقابت استوار است.»
شبکه خبر در برنامه صف اول ویژه انتخابات، میزبان آقای مهندس محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران بود تا درخصوص راهکار‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات پاسخگوی سئوالات باشند.
هرچند طرح تناسبی شدن انتخابات که با هدف افزایش مشارکت انتخابات و حضور همه جناح ها در مجلس ارائه شده است اما با ابهاماتی در اجرا مواجه است.
رئیس کمیسیون شوراها در مجلس گفت: ما معتقدیم برگزاری انتخابات تناسبی باعث افزایش مشارکت مردم خواهد شد و رقابت انتخاباتی را هم بیشتر می‌کند.
فهم باهنر از مصاحبه حجاریان درست نبوده است.حجاریان شرط نگذاشته است، بلکه شرایط جامعه را تشریح کرده است.طرفداران جنبش زن، زندگی و آزادی باید در انتخابات نماینده داشته باشند.جامعه از کنشگری سیاسی با پروکسی عبور کرده است.شورای نگهبان نه تنها در مرحله انتخابات و احراز صلاحیت‌ها اختیارات فراگیر و حتی وسیع‌تر خود را تثبیت کرده، بلکه مقوله مینو خالقیسم که در مجلس دهم رخ داد را رسما قانونی می‌کند.مردم خودشان در حوزه سیاسی اجتهاد کرده و تصمیم می‌گیرند که چه مسیری را انتخاب کنند.
اید قبول کرد، روند فعلی باعث شده تا مردم با ابهامات فراوانی مواجه باشند و احساس کنند که سیستم اهمیت مشارکت آن‌ها در انتخابات را درک نمی‌کند. بنابراین برای افزایش میزان مشارکت در انتخابات باید بستر‌های لازم برای این ارتقا را فراهم ساخت تا مردم مجاب به مشارکت بیشتر در انتخابات شوند. زمانی که این بستر فراهم نشود، نمی‌توان از مردم توقع داشت که وارد عرصه‌ای شوند که برای آن‌ها نفعی نداشته و مطالبات آن‌ها را محقق نمی‌کند.
انتخابات دوازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی اسفند امسال برگزار می شود، برای بررسی افزایش مشارکت مردم در انتخابات و همچنین برگزاری یک انتخابات رقابتی با دو تن از چهره‌های سیاسی کشور گفتگوکردیم.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برآوردها آن است که برگزاری انتخابات تناسبی منجر به افزایش میزان مشارکت در انتخابات خواهد شد، اما باید زیرساخت‌های این کار فراهم شود.
در نشست روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در دستور کار قرار گرفت. شفافیت‌سازی شورای نگهبان در زمینه اعلام عمومی رد صلاحیت‌ برخی کاندیداهای مجلس نیز از جمله این اصلاحات بود. حال آنکه تابناک با پیگیری این موضوع از دو نماینده به تاثیر اجرای آن پرداخته است.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات آتی یک پیشنهاد به شورای نگهبان ارائه کرد.
نماینده مردم بابلسر در مجلس گفت: تناسبی شدن انتخابات تهران منجر به افزایش انگیزه احزاب و جناح‌های مختلف برای حضور در انتخابات می‌شود و رقابت و مشارکت انتخاباتی را بیشتر می‌کند.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: در حوزه‌های انتخابیه غیر از تهران، امکان برگزاری انتخابات تناسبی به دلیل رقابت بر سر دو یا چند کرسی ممکن نیست و این کار باعث افزایش رقابت و مشارکت می‌شود.
یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر بنده بهبود وضعیت معیشتی مردم نکته مهمی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات است و از سوی دیگر حضور سلایق مختلف سیاسی در عرصه انتخابات نیز در افزاش مشارکت موثر خواهد بود.
انتقاد از عملکرد برخی نمایندگانی که جز منافع جناحی و دریافت رانت شخصی چیزی در کارنامه فعالیت سه سال اخیر خود ندارد، همچنان ادامه‌دار است و چهره‌های شاخص اصولگرا با نتیجه سیاست رقابتی که به انتخاب چنین افرادی ختم شده، منتقد هستند؛ بنابراین باید تأکید داشت که حضور نامزد‌هایی از همه احزاب و جریان‌های سیاسی در کنار ایجاد فضای رقابتی و امید به افزایش مشارکت یک کارکرد مهم دیگر هم دارد و آن انتخاب اصلح است.
رئیس جمهور ترکیه در اولین اظهارنظر خود پس از کشیده شدن انتخابات به دور دوم اعلام کرد که ما از انتخابات ۲۸ می با افزایش مشارکت و به امید موفقیت تاریخی پیروز بیرون خواهیم آمد.
مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است؛ نشانه‌اش هم جدل اغلب مکتوب مجتبی توانگر با نمایندگان اصلی جریان پایداری است. به نظر می‌رسد پایداری دو هدف کوتاه‌مدت و بلندمدت را در میانه این مجادلات مورد پیگیری قرار می‌دهد؛ هدف اول کاهش آرای قالیباف در انتخابات پیش روی هیات رئیسه مجلس از طریق معرفی نامزدی خاص برای پست ریاست مجلس و هدف بلندمدت نیز حذف رئیس نواصولگرایان از طریق پروژه مشارکت حداقلی در انتخابات مجلس در اواخر سال است.
عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: برخی دورهمی اصولگرایان را به مشارکت ترجیح می‌دهند.
وزیر کشور گفت: همه باید برای افزایش مشارکت در انتخابات اسفند ماه امسال تلاش کنند تا بار دیگر توطئه دشمن در جنگ ترکیبی و شناختی با شکست مواجه شود.
امام جمعه موقت تهران گفت: با آنکه آرای مردم در شکل گیری نهاد‌های سیاسی در نظام دینی نقش تعیین کننده‌ای دارد و از همین منظر رهبری نظام برای افزایش اقتدار ملی و سیاسی تاکید کردند که انتخابات سال ۱۴۰۲ باید با ارتقای امنیت، سلامت و افزایش سطح رقابت با هدف افزایش سطح مشارکت مردم برگزار شود، اما آنگاه آرای مردم مورد امضای خدا قرار می‌گیرد که شخصیت‌هایی انتخاب شوند که شایسته باشند.
آقای روحانی در آن دیدار تاکید کردند که امسال، سال انتخابات است و از این جھت اھمیت زیادی دارد و باید به گونه‌ای مدیریت شود که علاوه بر اینکه باعث افزایش مشارکت و سرمایه اجتماعی نظام شود، در فضایی پرشور و رقابتی و در کمال امنیت نیز برگزار شود؛ بنابراین خبرھایی که برخی مطرح می‌کنند، فقط فضاسازی است و عملا ھیچ صحبتی مبنی براینکه ایشان به انتخابات ورود کنند عنوان نشد. بعید می‌دانم ایشان بخواھند وارد انتخابات مجلس شوند و تاکنون نیز صحبتی مبنی براین موضوع نشنیده‌ام.
نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: دستگاه مجری انتخابات باید بی‌طرف باشد و انتخابات را به درستی برگزار می‌کند تا مردم انگیزه بیشتری برای مشارکت در انتخابات داشته باشند.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: هر چقدر مشارکت مردم در انتخابات بالاتر برود، قدرت چانه زنی کشورمان در مذاکرات و عرصه جهانی افزایش می‌یابد.
صبح صادق در آخرین یادداشت خود به موضوعاتی، چون تکثرگرایی، قانون‌گرایی و فعالیت‌های حزبی به عنوان ضرورت‌های لازم برای افزایش مشارکت در انتخابات تاکید می‌کند. حسین نورانی نژاد درباره این یادداشت می‌گوید که مطلب خوبی است، اما توجهی به آن نمی‌شود و نتیجه‌ای از آن گرفته نشده است. فراموش نکنید اصلاح طلبان سال‌هاست به خاطر بیان همین عبارات و مفاهیم از عرصه رسمی قدرت بیرون نگه داشته شده‌اند. بنابراین از کلیت این نوع مباحث که در صبح صادق منتشر شده باید دفاع و آن را تایید کرد.
عبدالناصر همتی گفت: اگر واقعا گمان می‌کنید قبلی‌ها وضع را خراب کرده‌اند و شما نمی‌توانید آن را درست کنید استعفا دهید، بگذارید انتخابات جدید با مشارکت اکثریت مردم برگزار شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ