نشست سران سه قوه با حضور محمدباقر قالیباف، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای عصر امروز به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس قوه قضاییه گفت: در مورد ناهنجاری‌های موجود مثل عفاف و حجاب قانون و مصوبه داریم. باید همه تلاش کنند تا جایی که مقدور و ممکن است مصوبات و قوانین اجرا شوند. نباید منتظر لایحه مجلس باشیم، تصویب این لایحه ممکن است زمان ببرد. با همین قانون موجود خیلی کار‌ها را می‌توان انجام داد.
جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و اعضای این شورا بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ برگزار شد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی از موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد رئیس مجلس برای محاسبه ۴۴ ساعت مابه‌التفاوت تغییر ساعت کارمندان در قالب دورکاری و بازگشت ساعت کاری به روال عادی در جلسه سران قوا خبر داد.
جهانگیری گفت: در جلسه آخر که می‌خواست راجع به قیمت بنزین تصمیم گیری شود در حضور آقای روحانی من باز این را مطرح کردم که آقای روحانی برخورد خیلی بدی در جلسه کردند. یعنی شاید تنها برخورد تلخ بین من و آقای روحانی همان جلسه بود که در حضور سران و جمعی از سه قوه بود.
رهبر انقلاب فرمودند: فعالیت‌های دانشجویی نباید جامعه دانشجویی و کشور را دوقطبی کند. دوقطبی‌گری خواست دشمن است. مطالبه دانشجویی همراه با واقع بینی و ارائه راه حل علمی و عملی باشد.
رهبر انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان و فعالان تشکل‌های دانشجویی فرمودند: جلسه اقتصادی سران قوا امر دائمی نیست بلکه موقت و برای مقاصد خاص است. این جلسه آنطور که باید به هدف خود نرسیده است.
رهبر انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان و فعالان تشکل‌های دانشجویی فرمودند: جلسه اقتصادی سران قوا امر دائمی نیست بلکه موقت و برای مقاصد خاص است. این جلسه آنطور که باید به هدف خود نرسیده است.
جمعی از دانشجویان و فعالان تشکل‌های دانشجویی عصر امروز (سه‌شنبه) در بیست و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
در این جلسه تصمیمات مهمی نیز در خصوص مسائل مرتبط با حوزه گاز، در راستای کاهش مشکلات مردم و شهروندان اتخاذ شد.
اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا بر ضرورت تأمین نیازهای ارزی بخش‌های مختلف کشور از جمله فعالان اقتصادی تأکید کردند.
در این جلسه همچنین موضوع تدوین برنامه هفتم توسعه کشور با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی و با مشارکت فعال صاحب‌نظران و کارشناسان هر دو قوه به عنوان اولویت و ضرورت مورد توجه قرار گرفت تا این برنامه مستند بودجه سال ۱۴۰۲ قرارگیرد.
مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت الله آملی لاریجانی تشکیل جلسه داد و بررسی آئین نامه هیئت عالی نظارت را آغاز کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: افزایش ساعات تدریس معلمان بازنشسته در جلسه سران قوا مطرح شد تا از این معلمان بازنشسته در دوره ابتدایی به صورت ۲۴ ساعته استفاده شود.
در نشست مشترک سران قوا که به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد، اعضا به بررسی مسائل مختلف و اولویت‌های کشور پرداختند.
توسعه تعاملات قوای سه‌گانه و هم‌افزایی همه ارکان نظام حکمرانی در راستای غلبه بر مشکلات موجود و پیشرفت کشور، مهم‌ترین دستور جلسه روسای قوای سه‌گانه بود.
سران سه قوه در پایان جلسه با مرور شرایط روز کشور، بر لزوم رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌های اغتشاشات اخیر تاکید کردند.
سران قوا با قدردانی از مردم با بصیرت ایران، نقش‌آفرینی هوشمندانه و جدی دستگاه‌های مسئول را در راستای آرامش‌بخشی به کشور، مقابله با آشوبگری و صیانت از نظم و امنیت عمومی خواستار شدند.
در این جلسه مقرر شد پس از ابلاغ سیاست‌های برنامه هفتم توسعه کشور از جانب مقام معظم رهبری به دولت، روند تهیه، تدوین و تصویب آن در هیئت وزیران و مجلس شورای اسلامی در چارچوب زمان بندی مناسب و دقیق صورت گیرد.
سران قوا در نشست مشترک، پیگیری رصد برخی شاخص‌های مهم در برنامه هفتم توسعه را به کارگروه مشترک بین دولت و مجلس سپردند.
سران قوا در نشست مشترک، پیگیری رصد برخی شاخص‌های مهم در برنامه هفتم توسعه را به کارگروه مشترک بین دولت و مجلس سپردند.
یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در نامه ای به سران قوا خواستار شد که در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا با حذف بند (ر) تبصره (۶) از قانون بودجه کشور درباره اخذ مالیات از سود سپرده اشخاص حقوقی مخالفت شود چون وضع مالیات بر سود سپرده اشخاص حقوقی اثرات مثبت بر اقتصاد کشور دارد و حذف آن اثرات منفی بر سرمایه‌گذاری و تولید خواهد گذاشت.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه مجلس در خصوص قیمت‌ها مشخص است و هیچ مصوبه‌ای در جلسه سران قوا مبنی بر لغو آن قانون نداشته ایم.
قیمت طلا امروز پنج‌شنبه ثابت بود که با افزایش بازده خزانه‌داری پیش از انتشار آمارهای مربوط به مشاغل کلیدی ایالات‌متحده و تورم در این هفته که می‌تواند بر نقشه راه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای مبارزه با تورم تاثیر بگذارد، مهار شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در یک محفل خصوصی، از دیدار محرمانه با حضرت امام خمینی (ره) در سال آخر عمر امام بیان کردند؛ جایی که امام برای اولین بار در حضور سران قوا به ایشان می‌گویند «شما رهبر بشوید».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ