تیم Northrop Grummman فعلاً درحال تکمیل لنز ۲۴ سانتی‌متری است که ۱۰ برابر از یک لنز شکست متداول سبک‌تر خواهد بود. هدف آن‌ها تولید لنز یک متری و ساخت یک نمونه اولیه تلسکوپ با آن است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اپل واچ ایکس سال 2024 یا 2025 با طراحی جدید و تغییراتی مانند سیستم اتصال بند مغناطیسی و شاید باتری بزرگ‌تر عرضه خواهد شد.
باشگاه پرسپولیس طراحی پیراهن این فصل سرخپوشان را بخشی از «نماد فرهنگی» ایران خوانده است.
پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۲۴ در تصاویر رندر همچنان چراغ‌های ال ئی دی پنچه مانند خود را در قسمت دماغه همراه دارد، اما چراغ‌های اصلی جلو بسیار جمع و جور شده اند تا هیچ ارتباطی به سبک طراحی پژو در گذشته نداشته باشند.
کابین زوتی T ۳۰۰، شباهت بسیاری با محصولات گروه فولکس‌واگن دارد. تریم دو رنگ و نمایشگر بزرگ لمسی، بیشترین خودنمایی را در این کابین دارند. یکی از نکات توجه ما را برانگیخت، این بود که دکمه‌های مهمی مثل فلاشر، در دورترین فضای ممکن برای راننده و در سمت راست نمایشگر قرار گرفته که این یعنی ابتدایی‌ترین نکات طراحی، در نظر گرفته نشده است!
ناسا در جشن تولد یک سالگی «جیمز وب» تصویری از مجموعه ابری «رو اوفیوچی»، منتشر کرد که نزدیکترین منطقه به زمین است که در آن ستارگان تشکیل می‌شود. نسبت به تلسکوپ‌های قبلی، جیمز وب برای مشاهده عمق بیشتری در فضا و زمانی دورتر طراحی شده است. ماموریت جیمز وب با هدف جسورانه مشاهده نخستین کهکشان‌ها در ابتدای عمر کیهان تعریف شده است. قابلیت‌های این تلسکوپ به مراتب بیشتر از نمونه قبلی، یعنی تلسکوپ «هابل» است.
در فضای کابین نیز تغییرات و بروزرسانی برای پنل قسمت تهویه هوا، حذف بیشتر دکمه های تنظیمی کنسول و تبدیل آن به حالت لمسی، تهویه صندلی ردیف جلو، گرم کن صندلی عقب و آینه عقب بدون فریم از جمله آپشن استاندارد در جنسیس جی70 مدل 2024 محسوب می شوند.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مدل‌های جدید مالی در قرارگاه مسکن با تعیین ۵۰ نقطه برای مشارکت با سرمایه گذاران آماده سازی و شروع می شود.
بورسیا دورتموند پیراهن خانگی خود را برای فصل آینده معرفی کرد.
استریکس توانایی برخاستن از زمین و فرود به صورت عمودی بی نیاز از باند پرواز را دارد. قرارگیری روی چرخ‌های عقب امکان برخاستن به صورت عمودی را فراهم می‌کند و همچنین امکان فرود روی چرخ‌های عقب به صورت عمودی وجود دارد.
گروهی از محققان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران موفق به توسعه روشی جدید برای طراحی سطوح کمینه متناوب به منظور طراحی ریزساختار با ناهمسانگردی قابل کنترل شدند.
مدیرعامل شرکت فنرسازی زر گلپایگان از تغییر دامنه فعالیت این شرکت از ساخت قطعات به طراحی و ساخت محصول خبر داد.
آویتا 11 طراحی آینده نگر و خاصی را ارائه می کند تا به نوعی خود را از دیگر رقبای چینی فاصله دهد. هر چند شباهت هایی به برخی محصولات روز بازار جهانی مانند پورشه قابل احساس است اما به هر ترتیب این طراحی موفق و کاملا مشتری پسند به نظر می رسد.
طراحی جدید آیفون ۱۵ می‌تواند به قرارگیری راحت‌تر آن در دست کمک کند و احتمال لمس ناخواسته نمایشگر را هم کاهش دهد. برآمدگی دوربین نیز کمی بیشتر از قبل شده است که شاید حاکی از بکارگیری حسگر‌ها و لنز‌های جدید باشد.
«ژانگ لیو» که تیم تحقیقاتی را رهبری می‌کرد و در توسعه جنگنده رادارگریز J-۲۰ چین و سلاح‌های مافوق صوت شرکت داشت، گفت: شکل این هواگرد رادارگریز به دقت برای آیرودینامیک و رصد کم طراحی شده است.
اپل دست به ریسک بزرگی زده. فروش آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس ناامید کننده بوده و خریداران ترجیح می‌دهند هزینه بیشتری برای مدل پرو پرداخت کنند تا از مزایای مخابراتی آشکار آن بهره‌مند شوند. بعید است افزایش این شکاف امکاناتی به افزایش فروش آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس کمکی کند.
آیفون بعدی هرچند لوگوی اپل را یدک می کشد اما اتحادیه اروپا نقش موثری در طراحی آن خواهد داشت.
رندرهای جدید، گلکسی S23 اولترا در چهار رنگ نشان می‌دهند و نکته‌ی مهم درمورد این عکس‌ها، کاهش چشمگیر انحنای نمایشگر است.
در طراحی هسته مرکزی میدان سپاه سعی شده است که به وجه تسمیه این میدان توجه و از المان‌ها و عناصر مرتبط با شهدا استفاده شود.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از نزدیک اقدامات ایران خودرو را در حوزه های مختلف رصد می کند و آمارهای اعلام شده، نشان از نتایج مثبت این اقدامات در بازار خودرو دارد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران بر لزوم بازنگری در فرآیند طراحی و ساخت خطوط جدید شبکه مترو تهران تاکید کرد و از دست اندرکاران طراحی و ساخت خطوط جدید خواست به ارائه ایده های نو بپردازند.
معاون وزیر صمت با اشاره به رونمایی از ۷ پلتفرم جدید در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، گفت: از تیرماه امسال تا تیرماه ۱۴۰۳ طراحی محصولات جدید و خاص در دستور کار خواهد بود.
انکار ۴ متهم در بمب گذاری خودرو
١۴ مصدوم در تصادف زنجیره ای اتوبان قزوین-تهران

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ