ظریف با اشاره به اینکه من ضدروس نیستم و در دوران وزارتم ۲۸ سفر به روسیه داشتم، تاکید کرد: «برای ایران ضدروس و ضدآمریکا بودن خطرناک است. زیرا باید منافع ملی‌مان را اولویت قرار دهیم و سپس مخالفت با سلطه آمریکا را مدنظر قرار دهیم.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: عضویت کامل در شانگهای با موفقیت نهایی شد و گام بعدی بریکس است.‌
حسین امیرعبداللهیان بامداد سه‌شنبه و پس از ورود به دوحه در توئیتر درباره این سفر نوشت: استمرار توسعه‌ همه‌جانبه روابط با همسایگان یکی از محورهای بنیادی در دکترین سیاست خارجی متوازن دولت است.
وزیر امور خارجه گفت: استمرار توسعه‌ی همه‌جانبه روابط با همسایگان یکی از محورهای بنیادی در دکترین سیاست خارجی متوازن دولت است.
وزیر امور خارجه کشورمان درباره حضورش در اجلاس وزرای خارجه گروه بریکس، نوشت: حضور فعال در مجامع بین‌المللی یکی از گام‌های دکترین سیاست‌خارجی متوازن دولت است.
دکترین نوعثمانی‌گرایی در سال‌های گذشته نه تنها در راستای منافع و نفوذ منطقه‌ای ایران نبوده، بلکه زمینه‌ای برای اصطکاک تهران و آنکارا در منطقه بوده است. منافع ملی ایران به هیچ‌عنوان در هم‌خوانی با نئوعثمانی‌گرایی قرار ندارد. در قاموس این دکترین، ترکیه به عنوان نقطه ثقل و اردوغان به عنوان رهبر سیاسی – مذهبی مسلمانان تعریف می‌شود. همچنین، آنکارا سرزمین‌های سابق امپراتوری عثمانی را کانون‌های نفوذ مستمر خود می‌پندارد و حتی نیم‌نگاهی به الحاق بخش‌هایی از خاک ایران به ترکیه دارد
برگزاری مقطع دکتری پژوهش محور مشروط به داشتن طرح پژوهشی تقاضا محور طرح پژوهشی دارای کارفرمای مشخص که برابر قرارداد، اجرای آن به مؤسسه واگذار و اعتبارات کامل آن به همراه هزینه‌های نظارت بر آن توسط کارفرما تأمین و نتیجه کار نیز تحویل گرفته می‌شود (با کارفرمای مشخص) شخصیت حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی است که طی یک قرارداد، انجام طرح پژوهشی را به دانشگاه/مؤسسه واگذار نموده و تأمین همه هزینه‌های انجام و نظارت بر اجرای موضوع قرارداد است را تقبل می‌کند.
رئیس جمهور روسیه فرمان دکترین سیاست خارجی جدید این کشور را امضا کرد.
پرایس علیرغم آن که مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد، در ادامه گفت: ما تعهد راسخی داریم که ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند.
وزیر خارجه گفت: سفرای ما به طور فعال مناسبات را پیگیری می‌کنند و خرسندم مواضع دو کشور در موضوعات بین المللی به شکل درست و در مسیر خوبی قرار دارد. ما برای استقلال سیاسی برای نظام چندجانبه گرایی تلاش میکنیم.
دانشجوی دکتری حقوق بین الملل دانشگاه تهران نکات و ابعاد جدیدی درباره حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد بیان کرد.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فرآیند ۸ روزه ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ از روز یک‌شنبه ۲۲ آبان آغاز شد، تا امروز یکشنبه ۲۹ آبان ماه ادامه داشت که با توجه به تصمیم جدید سازمان سنجش آموزش کشور، این مهلت تا پایان روز پنجشنبه سوم آذرماه تمدید شده است.
روحی فتوح رئیس شورای ملی فلسطین در سخنانی افزایش روزافزون قتل و کشتار فلسطینیان را ناشی از دکترین و تفکر مبتنی بر جنایت رژیم صهیونیستی دانست.
آنچه در دکترین هسته ای روسیه قابل توجه است این است که لازم نیست اولین حمله از کشور دشمن صورت گیرد، بلکه مسکو می تواند از سلاح های هسته ای در یک حمله پیشگیرانه نیز استفاده کند.
آنچه در دکترین هسته ای روسیه قابل توجه است این است که لازم نیست اولین حمله از کشور دشمن صورت گیرد، بلکه مسکو می تواند از سلاح های هسته ای در یک حمله پیشگیرانه نیز استفاده کند.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد موارد بکارگیری سلاح هسته ای، موضوعی است که در دکترین ملی هسته ای این کشور ذکر شده است.
رئیس‌جمهور روسیه سند ۳۱ صفحه‌ای سیاست خارجی جدید این کشور را تصویب کرد که مفهوم بنیادی و اصلی آن محافظت از «جهان روسی» و ترویج فرهنگ‌ها و سنت‌های روسی است.
دکترین جدید سیاست خارجی روسیه روز دوشنبه ۵ سپتامبر در ۳۱ صفحه منتشر شد. بر اساس این دکترین جدید، روسیه باید از «سنت‌ها و ایده‌آل‌های دنیای روس حمایت کرده و آن‌ها را حفظ و ترویج کند».
با فرسوده شدن ناوگان جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و سپاه، نیاز نوسازی ناوگان جنگنده ها در دکترین دفاعی کشور بیش از پیش احساس شد. انتخاب سوخو ٣۵ توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران به نظر میرسد بهترین گزینه باشد
رئیس جمهور در نشست خبری گفت: بارها اعلام کردیم سلاح هسته‌ای در دکترین ما جایی ندارد. رژیم صهیونیستی از اول نمی‌خواست ایران به دانش هسته‌ای دست پیدا کند.
رییس قوه مقننه گفت: دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران برقراری صلح و ثبات و دفاع از مستضعفان بوده و به دنبال کشورگشایی نیستیم، اما برای هر شرارت و تهاجمی، پاسخی محکم داریم لذا حرکت صنایع دفاع، حرکتی امیدبخش است.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: «خبر جدید سازمان سنجش که هنوز کسی از آن اطلاع ندارد این است که برخی رشته‌های خاص که حدود ۱۶۰ رشته هستند، متقاضی کمتری دارند. اگر رتبه‌های برتر کنکور از این رشته‌ها انتخاب کنند، توسط معاونت علمی ریاست‌جمهوری به آن دانشجویان تا مقطع دکتری حقوق داده خواهد شد.»
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش اضافه کرد: خبر جدید سازمان سنجش که هنوز کسی از آن اطلاع ندارد این است که برخی رشته‌های خاص که حدود ۱۶۰ رشته هستند، متقاضی کمتری دارند. اگر رتبه‌های برتر کنکور کمتر از رشته از ۱۰۰ از آن ها را انتخاب کنند؛ توسط معاونت علمی ریاست جمهوری به آن دانشجویان تا مقطع دکتری حقوق داده خواهد شد. بنابراین از داوطلبان خواستاریم تا دفترچه کنکور را دقیق مطالعه کنند.
در دکترین دریایی جدیدی روسیه اعلام شده است که اصلی‌ترین تهدید روسیه «سیاست راهبردی ایالات متحده آمریکا برای تسلط بر اقیانوس‌های جهان» و حرکت اتحاد نظامی ناتو به سمت مرز‌های روسیه است.
یک تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل گفت: آنچه که گروسی تکرار می‌کند با مکمل سخنان جوزپ بوررل و تحولات تل‌آویو و تغییر دکترین بایدن در قبال خاورمیانه همگی بصورت همگن پیش می‌روند و نماینده این ادعا هستند که اکنون افکار عمومی آماده پذیرش بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، بازگشت پرونده ایران به شورای امنیت و حتی قرار گرفتن این پرونده ذیل فصل هفتم منشور است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ