وزیر خارجه کویت امروز سه شنبه بار دیگر مدعی مالکیت انحصاری کویت و عربستان بر میدان گازی آرش شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تنها از ۴ درصد پساب کشور استفاده می‌شود، قطعی برق ۳۰ اداره پرمصرف در پایتخت و ایران حقوق و منافع خود درباره میدان گازی آرش را پیگیری می‌کند از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
وزارت خارجه عربستان سعودی بار دیگر ادعا کرده است که مالکیت منابع طبیعی میدان نفتی آرش که سعودی‌ها آن را «الدره» نامیده‌اند، فقط بین ریاض و کویت مشترک است.
وزیر نفت با تأکید بر اینکه ایران درباره میدان گازی آرش تأمین حقوق و منافع خود را پیگیری می‌کند، گفت: ایران از هر گونه تضیع حقوق خود بر نمی‌تابد.
این درحالی است که اکنون کویت و عربستان مدعی شدند منابع طبیعی میدان گازی الدره(آرش) تنها حق مشترک این دو کشور است و طرف دیگری در آن حق ندارد.
این درحالی است که اکنون کویت و عربستان مدعی شدند منابع طبیعی میدان گازی الدره(آرش) تنها حق مشترک این دو کشور است و طرف دیگری در آن حق ندارد.
خجسته‌مهر تصریح کرد: آمادگی کامل برای آغاز حفاری در میدان مشترک نفتی آرش وجود دارد و منابع قابل‌توجهی را برای اجرای طرح توسعه این میدان در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران مصوب کرده‌ایم و با آماده شدن شرایط، حفاری را در میدان آرش آغاز می‌کنیم.
رژیم صهیونیستی در ادامه چپاولگری منابع فلسطینیان، از آغاز توسعه پروژه موسوم به مارین در نزدیکی سواحل غزه خبر داد.
منابع رسانه‌ای از حملات هوایی ائتلاف آمریکایی به مناطقی در دیرالزور سوریه در واکنش به حمله راکتی به پایگاه این ائتلاف در میدان گازی «کونیکو» خبر دادند.
منابع خبری از حمله راکتی به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر سوریه خبر دادند. به گفته این منابع، چندین راکت به سمت این پایگاه شلیک شده و به اهداف خود اصابت کرده است.
در این ایام حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد میزان مصرف آب افزایش می‌یابد، باید در این شرایط شهروندان تغییر الگوی مصرف آب را در دستور کار خود قرار دهند، انرژی آب مانند سایر انرژی‌ها مانند برق و گاز نیست که بتوان به راحتی آن را منتقل کرد، باید در حفظ آن کوشا باشیم تا همیشه این منابع را به‌طور پایدار در دسترس داشته باشیم.
طبق گزارش بلومبرگ که براساس گفته‌های یکی از منابع نزدیک به بایدو تهیه شده است، بزرگ‌ترین موتور جستجوی چین قصد دارد در ماه مارس یک برنامه کاربردی به سبک ChatGPT را معرفی کند و در ابتدای کار، از آن در موتور جستجوی خود استفاده خواهد کرد. این ابزار که هنوز نام آن مشخص نشده است، به کاربران اجازه می‌دهد تا مانند پلتفرم محبوب OpenAI نتایج جستجو خود را به سبک مکالمه دریافت کنند.
منابع عراقی از حمله جدید به میدان گازی در استان سلیمانیه عراق خبر دادند.
منابع عراقی گزارش دادند که میدان گازی «کورمور» در شمال این کشور هدف حمله راکتی قرار گرفته است.
معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی گفت: برای سرمایه گذاری در میدان نفتی آزادگان ورود کرده ایم که بتوانیم منابع نفت و گاز و خوراک پتروشیمی‌ها را تأمین کرده و منابع آن را نیز صادر کنیم.
منابع عراقی از درگیری میان تظاهرکنندگان با نیروهای امنیتی در میدان التحریر در مرکز بغداد خبر دادند.
منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در میدان گازی کومور در سلیمانیه عراق بر اثر اصابت 4 فروند راکت خبر دادند.
منابع صهیونیستی ظهر امروز یکشنبه گزارش دادند که مقامات تل آویو از آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی خواسته اند که به طرف لبنانی اطلاع دهد که روند استخراج گاز از میدان کاریش آغاز نشده است.
منابع عبری امروز یکشنبه اعلام کردند: استخراج گاز از میدان گازی کاریش در دریای مدیترانه، به صورت آزمایشی از امروز توسط شرکت فرانسوی انرژین، آغاز می شود.
منابع عراقی دقایقی پیش از فروریختن کامل یک ساختمان مسکونی در میدان الواثق در مرکز بغداد خبر دادند.
منابع خبری اعلام کردند که پس از برگزاری رژه بزرگ در میدان «السبعین» صنعاء، ائتلاف متجاوز سعودی در مذاکرات پایان دادن به جنگ یمن آشکارا عقب نشینی کرده است.
«نگرانی‌های فزاینده از تقویت احتمال شکست مذاکرات وین و فروپاشی توافق برجام و تبعات گسترده این مساله برای کل منطقه خاورمیانه و روند‌های جاری تنش زدایی در آن، و البته تقویت گمانه زنی‌ها مبنی بر وقوع جنگی قریب الوقوع میان اسرائیل و حزب الله لبنان با محوریت اراده جدی حزب الله جهت حراست از منابع انرژی لبنان در میادین مشترک گازی این کشور با رژیم اسرائیل در شرق مدیترانه و بی اعتنایی تل آویو به این مساله و پیشبرد پروژه‌ها در این میادین به صورت یک طرفه، دو بحرانِ قریب الوقوعی هستند که در سطوحی متفاوت، از ایجاد چالش‌های جدی سیاسی و امنیتی در خاورمیانه در روز‌ها و ماه‌های آتی خبر می‌دهند».
منابع خبری در سوریه از حمله موشکی به پایگاه آمریکایی در میدان گازی «کونیکو» واقع در شمال استان دیرالزور خبر دادند.
منابع خبری از حمله راکتی به پایگاه غیر قانونی آمریکا در میدان نفتی العمر واقع در شرق سوریه خبر دادند.
میرکاظمی سپس گفت: به دنبال این هستیم از محل این منابع برای صندوق پیشرفت و عدالت استفاده کنیم. برای اینکه پشتوانه‌ای باشد تا فعالیت اقتصادی در استان شکل بگیرد و همچنین امور عمرانی که بتوانیم جهشی به کارهای عمرانی بدهیم تا در کنار منابعی که داریم از آن هم استفاده کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ