فرمانده هوانیروز ارتش گفت: ما یک برنامه پنج ساله برای تولید بالگرد داریم که در آینده نزدیک طراحی بالگرد ملی به پایان می‌رسد و قطعات آن در حال طراحی و ساخت است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان و فناوران یک شرکت دانش‌بنیان با طراحی سامانه‌های هوشمند اعلام حریق، توانستند نقشی اثرگذار در ارتقای ایمنی و کاهش اثرات حوادث ایفا کنند.
سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه (APSCO)با همکاری سازمان فضایی ایران، مسابقه دانشجویی طراحی و ساخت ماهواره مکعبی را برگزار می‌کند.
محققان دانشکده فناوری کشاورزی دانشگاه تهران موفق به طراحی و ساخت رباتی شدند که ضمن مکانیزه نمودن عملیات برداشت خرما، به کیفیت و سرعت برداشت خرما نیز کمک می‌کند.
برای نخستین بار در کشور یک شرکت دانش بنیان در کشور موفق به ساخت پهپادهای ویژه برای پایش آنلاین مزارع کشاورزی و اطفا حریق شد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: اقدامات ارزشمندی در زمینه طراحی و ساخت موتورهای توربینی و پیستونی و تولید فیوزهای هوشمند با هدف ارتقای توان نقطه زنی در لایه‌های مورد نظر انجام شده است.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مدل‌های جدید مالی در قرارگاه مسکن با تعیین ۵۰ نقطه برای مشارکت با سرمایه گذاران آماده سازی و شروع می شود.
استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران، برای نخستین بار در دنیا موفق به ساخت دستگاه گرمکن تابشی کاتالیستی شد.
یک شرکت دانش‌بنیان توانسته است زنجیره کاملی از ماشین‌آلات معدنکاری زیرزمینی و تونلسازی را طراحی و تولید کند.
محققان ایرانی روشی نوین برای حسگرهای پوشیدنی مبتنی بر سطح دوره‌ای سه‌گانه ابداع کرده اند که کاربردهای مختلفی برای نظارت بر بدن دارد و می توان از آن برای رصد راه رفتن و تنفس استفاده کرد.
جمعی از محققین دانشگاه صنعتی شریف موفق به «توسعه پلتفرم طراحی و ساخت ایمپلنت‌های سفارشی تیتانیومی جایگزین استخوان» شدند.
طبق توافق ایران و روسیه و امضای سند مهمی در زمینه توسعه همکاری‌های مشترک، طرفین بر طراحی و ساخت مشترک ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی و ایجاد زیر ساخت‌ها توافق کردند.
دانشجوی دانشگاه تهران موفق به طراحی و ساخت نمونه آزمایشگاهی سامانه‌ای شدکه با بهره‌گیری از داده‌های آب‌شناسی و ژئوشیمیایی و استفاده از هوش مصنوعی میتواند زمان و مکان زمین‌لرزه را تخمین بزند.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت نوعی تصفیه کننده آب با فناوری نانو شدند که هیبرید بوده و با انرژی خورشیدی نیز کار می کند.
محققان یک شرکت دانش بنیان پهپادی طراحی کردند که بر اساس نقشه باغ یا مزارع به سمپاشی، کودپاشی، محلول پاشی، پایش و طیف سنجی و... می پردازد.
شرکت پترو صنعت تاراز مستقردر شهرک صنعتی نجف آباد 2 با اتکا به الطاف الهی و در پیروی از اندیشه ها و منویات رهبر انقلاب مبنی بر اهمیت بومی سازی تولید در راستای اقتصاد مقاومتی، با سالها تلاش شبانه روزی و با بهره گیری از ظرفیت های علمی و تجربی پرسنل این شرکت، موفق به طراحی و ساخت راکتورهای مورد استفاده در صنایع شیمیایی و پالایشگاهی گردیده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌ها و الزامات توسط نهادهای مرتبط حاکمیتی، از سال آینده و با آغاز تولید انبوه تارا برقی، مشتریان می توانند از طریق شرکت خودروی سفارشی ایران خودرو (آپکو) نسبت به سفارش‌گذاری و خرید این محصول اقدام کنند.
دانشیار دانشکده مهندسی نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه آمادگی طراحی و ساخت تجهیزات کلیدی صنایع نفت و گاز را دارد.
طراحی و ساخت موتور الکتریکی طراحی و ساخت موتور الکتریکی محوری با کاربرد در پهپاد کشاورزی با هدف بهینه سازی و افزایش بهره‌وری مولتی روتورهایی با وزن محموله بالای ۲۰ کیلوگرم در حال اجرا است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما باید به سمت طراحی ماشین آلات صنعتی برویم چراکه این برای ما ارزش آفرین است اگر ما بتوانیم آن ماشین را طراحی و بسازیم برای ما بسیار سود آور است و عملا به مرز دانش در آن صنعت رسیده‌ایم. وارادت بی‌رویه ماشین آلات از طریق معافیت های مختلف و بوسیله آن ماشین، ماده ای را به ماده دیگر تبدیل کنیم؛ برای ما ارزش آفرین نیست. تولید ماشین‌آلات برای توسعه صنعتی کشور بسیار مهم است
مدیرعامل شرکت مترو تهران بر لزوم بازنگری در فرآیند طراحی و ساخت خطوط جدید شبکه مترو تهران تاکید کرد و از دست اندرکاران طراحی و ساخت خطوط جدید خواست به ارائه ایده های نو بپردازند.
فناوران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به خودکفایی در طراحی و ساخت شعله‌یاب‌های صنایع نفت و گاز شدند.
رئیس سازمان فضایی گفت: ماهواره خیام ماهواره سنجشی با دقت یک متر بوده که منحصر به فرد است و علاقه ای نداشتیم که قبل از پرتاب و مدارگذاری و استیبل شدن ماهواره درباره آن اطلاع رسانی کنیم.
رئیس سازمان فضایی گفت: ماهواره خیام ماهواره سنجشی با دقت یک متر بوده که منحصر به فرد است و علاقه ای نداشتیم که قبل از پرتاپ و مدارگذاری و استیبل شدن ماهواره درباره آن اطلاع رسانی کنیم.
در صورت سفر پلوسی، او ارشدترین مقام آمریکایی است که طی ۲۵ سال گذشته از تایوان دیدار کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ