رمزگشایی زبان‌ها و متون باستانی برای نسل‌ها چالشی برای باستان شناسان بوده است. اکنون، محققان از هوش مصنوعی برای ترجمه سریع متون و زبان‌های باستانی به انگلیسی - از جمله خط میخی باستانی و هیروگلیف مصری- استفاده می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی از احتمال ایجاد یک وزارتخانه مستقل نیز به گوش می‌رسد.
برخی از این می‌ترسند که هوش مصنوعی بقای بشریت را به خطر بیندازد، اما خطر هوش مصنوعی بیشتر یک خطر هویتی و فلسفی است تا تهدیدی برای نابودی کلی بشر
از اکتبر ۲۰۲۲، کار حفاری در طول کل پروژه آغاز شد. شرکت‌های پیشرفته مهندسی در سطح جهانی، پروژه «لاین» را اجرا خواهند کرد که تحولی جهانی است که دنیا تاکنون شاهد آن نبوده‌است.
مدیرعامل اوبر تأیید کرده است که این شرکت مشغول توسعه یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی برای اپلیکیشن خود است.
در آلمان هوش مصنوعی، خوش‌تیپ‌ترین مربی فصل آینده بوندس‌لیگا را مشخص کرد.
Manas Bhatia از Midjourney دستورالعمل‌های مبتنی بر متن را به سیستم هوش مصنوعی می‌دهد تا این طرح معماری سبز و آینده نگرانه را ایجاد کند.
ساختمان‌ها به گونه‌ای تغییر شکل می‌دهند که با استفاده از هر فرصتی برای تولید انرژی استفاده کنند.
مستند جدید نتفلیکس نشان می‌دهد که نیروهای نظامی سرتاسر جهان برای تولید سلاح‌های جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی رقابت می‌کنند.
سلول‌های پیر همیشه چیز خوبی نیستند. آن‌ها ترکیبی از پروتئین‌های التهابی را ترشح می‌کنند که می‌توانند به سلول‌های مجاور برسند.
هوش مصنوعی حالا فضای کسب‌وکارها، دولت‌ها و جوامع را متحول کرده و امسال جهشی بزرگی به سمت جلو داشته است. ظهور چت‌بات چت جی‌پی‌تی و رقابت بر سر آن در میان شرکت‌های بزرگ فناوری برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی مولد، به یک بحث عمومی در مورد بهترین نحوه مدیریت مخاطرات و چالش‌های این فناوری جدید منجر شده است.
داروی طراحی‌شده با هوش مصنوعی با وارد شدن به فاز دوم کارآزمایی بالینی، قدم روبه‌جلوی مهم دیگری در مسیر تأیید و تولید انبوه برداشته است.
تویوتا اکنون اعلام کرده است که به لطف تکنیک هوش مصنوعی مولد خود که توسط موسسه تحقیقاتی تویوتا (TRI) توسعه یافته است، شروع به تحقیق در مورد طراحی خودرو مبتنی بر هوش مصنوعی کرده است.
نیسان مأموریت کشف پتانسیل‌های هوش مصنوعی در صنعت خودرو را به دپارتمان «یوکوهاما لب» محول کرده است. این کمپانی ژاپنی می‌گوید امکان استفاده از هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف صنعت خودروسازی وجود دارد که تحقیق و توسعه، تولید و حتی طراحی، برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود.
روی آوردن به چت بات های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی روند رو به رشدی است. برخی از افراد با آواتار خود وارد بازی های عاطفی و شهوانی با هوش مصنوعی می شوند برخی دیگر صرفا یک دوستی ساده را می خواهند. آیا برای کسانی که یک شریک زندگی واقعی دارند این دوستی به منزله خیانت است؟
اصلاحات نیوز عکس هایی از بازسازی کودکی مراجع شیعه با هوش‌مصنوعی را منتشر کرد .
فناوری هوش مصنوعی به بخش جدایی‌ناپذیر از دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم تبدیل شده است و بانک‌ها شروع به ادغام این فناوری‌ها در محصولات و خدمات خود کرده‌اند تا از این قطار جا نمانند.
توسعه نیافتگی یعنی این که پیشرفت لپ تاپ مک بودک پرو را از آمریکا بخری بیاری اینجا با آن فیلم های کارتونی ببینی . یا بنز آخرین مدل رل بخری و اینجا با آن آجر جابجا کنی .
برخلاف سر و صدایی که چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT بپا کرده‌اند، هوش مصنوعی تنها در این صنعت کاربرد ندارد، بلکه قابل‌توجه‌ترین دستاورد‌های هوش‌مصنوعی در صنایع نظامی اتفاق می‌افتد.
محققان براساس پیشنهادات فنی ارائه‌شده توسط ChatGPT، موفق شدند تا گیره رباتیک خود را بسازند و از آن در دنیای واقعی برای چیدن گوجه فرنگی استفاده کنند که تمام مراحل آن با موفقیت انجام شد.
همه ما احتمالا هر روز با هوش مصنوعی سر و کار داریم، بدون آنکه متوجه‌‌‌اش باشیم. خیلی‌‌‌ها هنوز فکر می‌کنند هوش مصنوعی، یک چیزی شبیه به تکنولوژی‌‌‌هایی است که در فیلم‌‌‌های علمی‌-تخیلی می‌بینیم اما همزمان با گسترش این تکنولوژی در زندگی روزمره انسان‌‌‌ها، این باور به مرور رنگ می‌‌‌بازد.
الکسا به BuzzFeed گفت: “من می‌خواستم هوش مصنوعی را آزمایش کنم و ببینم که آیا می‌تواند نه تنها ویژگی‌های افراد مختلف در سراسر جهان، بلکه فرهنگ‌ها را نیز تشخیص دهد – که این کار را انجام داد. مثالش همان کلاه گاوچرانی روی سر زنی است که تصور می‌شود از ایالات متحده است.
فرجام برجام یکی از معماهای کلیدی در عرصه سیاست خارجی ایران است و کارشناسان و تحلیلگران متعددی طی دو سال گذشته و پس از آغاز ریاست جمهوری بایدن در این زمینه اظهارنظر کرده‌اند اما در جهانی که هوش مصنوعی به آن تکانه‌های بزرگی وارد کرده است؛ حذف این عامل از فرآیند تحلیل برنامه جامع اقدام مشترک دیگر دور از واقعیت‌های جهان امروز به نظر می‌رسد.
این روش می‌تواند در شناسایی کارمندانی مؤثر باشد که به‌دروغ می‌گویند بیمار شده‌اند تا سر کار نروند. البته تشخیص بیماری از روی مکالمات عادی شاید هنوز دقیق نباشد و کارفرما لازم داشته باشد تا پشت تلفن از فرد بخواهد حکایت‌های ازوپ را بخواند!
جلد امروز نشریه مارکا با استفاده از ابزارهای مرتبط با هوش مصنوعی طراحی شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ