وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از سقوط یک فروند جنگنده میگ-۳۱ این کشور در منطقه کامچاتکا خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بودجه نظامی روسیه در سال گذشته میلادی 75 میلیارد دلار بوده و در سال 2023 میلادی این رقم 84 میلیارد دلار برآورد شده است. روسیه همچنین قصد دارد بین سال‌های 2022 تا 2025 میلادی، 600 میلیارد دلار برای ارتش و پلیس هزینه کند. جت جنگنده میگ 35 هم یکی از سلاح‌هایی است که با این بودجه ساخته شده است. میگ 35 دارای سیستم‌های دفاعی مختلفی است که امکان موفقیت‌آمیز بودن عملیات رزمی را افزایش می‌دهد.
شب گذشته در نمایشگاه هوایی «میشیگان» یک فروند میگ ۲۳ ساخت شوروی هنگام اجرای حرکات نمایشی سقوط کرد و خلبان و سرنشین توانستند با خروج اضطراری خود را نجات بدهند. گفته می‌شود این هواپیما روی یک پارکینگ سقوط کرده و به چند دستگاه خودرو آسیب زده اما کسی مجروح یا کشته نشده.
سامانه شبیه‌ساز جنگ الکترونیک جنگنده میگ ۲۹ در حاشیه بازدید فرمانده کل ارتش از سامانه‌های جنگ الکترونیک هواپیماها در دانشگاه شهید ستاری، عملیاتی شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کینژال موشک بالستیک هایپرسونیک هوا پرتابی است که از جنگنده میگ ۳۱ شلیک می‌شود. در نگاه نخست به کینژال به راحتی می‌توان شباهت این سلاح خطرناک به موشک مشهور اسکندر را مشاهده کرد چرا که این موشک بر اساس موشک زمین به زمین ۹K۷۲۰ Iskander-M طراحی و ساخته شده است.
یکی از جت‌ها جنگنده پرتعداد کره شمالی میگ ۱۵ ساخت شوروی سابق است که در واقع پس از پایان جنگ جهانی دوم و به عنوان یکی از اولین جت‌های جنگنده این کشور توسعه یافت.
بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند: جنگنده رهگیر میگ- ۳۱ حین پرواز آموزشی در مکانی متروکه در شمال منطقه مورمانسک روسیه سقوط کرد.
بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، یک جنگنده میگ- ۳۱ این کشور امروز دچار سانحه شد و سقوط کرد.
وزیر دفاع اسلواکی از تحویل کامل ۱۳ فروند جنگنده «میگ ۲۹» به اوکراین خبر داد.
روسیه طرح‌های بلندپروازانه‌ای برای این جنگنده دارد که از میان آن‌ها می‌توان به سرعت اعلامی ۴ تا ۵ برابر سرعت صوت اشاره کرد. سرعتی که در حالت عادی پوشش‌های ضدرادار موجود را به راحتی از بین می‌برد.
میگ-۲۹ جنگنده‌ای «آنالوگ» است که از فن آوری کهنه و قدیمی بهره می‌برد، اما جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکایی که ولودومیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین خواهان آن است، جنگنده‌ای دیجیتال با فنآوری به مراتب پیش رفته تری است، «آلکس والمسلی» (Alex Walmsley) تحلیلگر نظامی، از موسسه خدمات متحد سلطنتی (RUSI) در لندن، این دو نوع جنگنده را مقایسه‌ای بین یک دستگاه لپ تاپ دهه ۱۹۹۰ با جدیدترین «مک بوک» می‌داند و می‌گوید، هر دو آن‌ها پرواز می‌کنند و قادر به حمل سلاح هستند، اما میگ‌ها آنقدر‌ها توانمند نیستند.
رسانه‌های چک اسلواکی اعلام کردند این کشور قرار است ۱۳ جنگنده میگ-۲۹ را به ارتش اوکراین تحویل دهد.
لهستان جنگنده های میگ-۲۹ ( MiG-۲۹ ) خود را در تصمیم مشترک با کشورهای ائتلاف ناتو به کیف ارائه خواهد داد.
نخست وزیر اسلواکی متعهد شده است که موضوع تحویل جنگنده های MiG-۲۹ به اوکراین را بررسی و درباره آن مذاکره کند.
نخست وزیر اسلواکی متعهد شده است که موضوع تحویل جنگنده های MiG-۲۹ به اوکراین را بررسی و درباره آن مذاکره کند.
نخست وزیر اسلواکی متعهد شده است که موضوع تحویل جنگنده های MiG-۲۹ به اوکراین را بررسی و درباره آن مذاکره کند.
ایران از سال ۱۳۵۸ با موج گسترده‌ای از تحریم‌های تسلیحاتی به‌ویژه در بخش شکاری بمب‌افکن‌ها مواجه شد و این روند تا امروز ادامه دارد. در این مدت به‌جز تعداد محدودی میگ ۲۹، سوخو ۲۴، سوخو ۲۵، اف ۷ چینی و میراژ‌های عراقی چیزی به دارایی هوایی کشور اضافه نشد.
وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد: مسکو یک فروند جنگنده میگ- ۲۹ اوکراینی را در منطقه خرسون سرنگون کرده است.
روسیه تا کنون از دو جنگنده نسل پنجمی سوخو ۵۷ و سوخو ۷۵ رونمایی کرده است. گرچه سوخو ۵۷ به صورت محدود در جنگ اوکراین مورد استفاده قرار گرفت، اما سوخو ۷۵ با عملیاتی شدن هنوز فاصله دارد.
معاون کمیته دفاع مجلس دومای روسیه از اقدام پدافند هوایی اوکراین در هدف قرار دادن یک فروند جنگنده میگ-۲۹ خودی در منطقه دونتسک خبر داد.
فالکروم با دو موتور توربوفن با نیروی رانش ۲۲ هزار پوندی می‌تواند به سرعت ۲.۳ ماخ برسد و از این نظر بهتر از اف ۱۶ است. اما وقتی صحبت از مانورپذیری به میان بیاید برگ برنده در اختیار میگ ۲۹ است که در بسیاری مانور‌ها بهتر از اف ۱۶ ظاهر می‌شود.
نیروهای هوایی روسیه موفق به سرنگونی جنگنده نظامی اوکراینی از نوع میگ ۲۹ در منطقه ولیکوالکساندروکا شده است.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک فرونده جنگنده میگ-۲۹ ارتش اوکراین در آسمان منطقه میکولائیف سرنگون شده است.
میگ-۳۱ رهگیر طراحی شده توسط شوروی علیرغم قدمت خود نقش جدیدی را به عنوان عرصه‌ای جهت استفاده از برخی از موشک‌های کروز ابرفرا صوت «کینژال» روسیه ایفا می‌کند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۰۰ نیروی نظامی ارتش اوکراین کشته شدند و یک جنگنده این کشور نیز سرنگون شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ