رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس چنین اقدامی، سیاست همسایگی و همگرایی را مبنای سیاست خارجی خود قرار داده است و آن را مسیر مطلوب برای تحقق صلح و ثبات. منطقه‌ای می‌داند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد گروه کشورهای «بریکس» متعهد به حمایت از چندجانبه‌گرایی و اصلاح نظم جهانی هستند.
معاون دیپلماسی وزارت خارجه گفت: ما هیچ شکی نداریم بریکس در همکاری با کشورهای دیگر می‌تواند نقش خود را بیشتر کند و ما از هرگونه کمک در زمینه حرکت به سمت چندجانبه گرایی استقبال می‌کنیم.
در این دیدار، معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: انگیزه کشور‌های مختلف برای پیوستن به سازوکار‌های اقتصادی و بین‌المللی متعلق به جبهه چندجانبه‌گرایی از جمله سازمان همکاری شانگ‌های و مجموعه بریکس، نتیجه سست‌شدن زیرساخت سازوکار‌های بین‌المللی متعلق به جریان یکجانبه‌گرایی است.
حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در اجلاس بریکس می‌تواند نشانه‌ای از عزم جدی دولت در جهت تقویت چندجانبه‌گرایی باشد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تحقق عدالت اجتماعی در جهان، مستلزم احترام به چندجانبه‌گرایی و تکیه بر رویکردهای همکارانه و جمعی است.
وزیر امور خارجه کشورمان در یادداشتی نوشت: عضویت در بریکس می‌تواند یک گام محکم دیگر در پیشبرد و تقویت چندجانبه‌گرایی جمهوری اسلامی ایران باشد.
وزیر امور خارجه: برای جمهوری اسلامی ایران، بریکس می‌تواند هدف مهم بعدی در سیاست چندجانبه گرایی باشد. به همین جهت ما از جمله اولین کشور‌هایی هستیم که رسما علاقه‌مندی خود به حضور در چهارچوب‌های بریکس و البته عضویت در آن را اعلام نموده‌ایم. تعدادِ زیاد کشور‌های علاقه‌مند به عضویت در بریکس، موید این است که ما انتخاب درستی کرده‌ایم.
امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نخستین حضور در جمع وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای که به میزبانی دهلی نو برگزار شد گفت: توجه دکترین سیاست خارجی ایران به عضویت در نهادهای مبتنی بر چندجانبه گرایی است
معاون اجرایی رئیس جمهور در پنجمین کنفرانس سازمان ملل برای کشورهای کمتر توسعه یافته گفت: تعهد به عدالت، چندجانبه‌گرایی و همبستگی جهانی برای پیشرفت کشورهای کمتر توسعه یافته ضروری است.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار معاون وزیر امور خارجه روسیه، افزایش تعاملات دو کشور برای تأمین صلح و ثبات در منطقه و حاکمیت چند جانبه گرایی را ضروری ارزیابی کرد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در دانشگاه پکن با بیان اینکه جهان جدیدی در حال شکل‌گیری و نظم کهنه رفتنی است، تصریح کرد: دنیای نوین، نظمی نوین می‌طلبد که در آن چندجانبه‌گرایی واقعی، هم‌افزایی حداکثری، همبستگی و دوری هر چه بیشتر از یک جانبه‌گرایی رواج یابد تا در نهایت نظمی عادلانه و منصفانه پدید آید.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: سیاست خارجی ما از حالت تک موضوعی و تک بعدی خارج و چندجانبه شده است که قطعاً این رویکرد گشایش‌هایی را برای کشورمان ایجاد خواهد کرد.
در سال‌های اخیر به خوبی اضمحلال هژمونی ایالات متحده برای جهانیان روشن شده است و سپهر سیاسی جهان شاهد ظهور قدرت‌های جدید است که می‌توانند مجموعه‌ای چندجانبه را تشکیل دهند.
وزیر خارجه گفت: سفرای ما به طور فعال مناسبات را پیگیری می‌کنند و خرسندم مواضع دو کشور در موضوعات بین المللی به شکل درست و در مسیر خوبی قرار دارد. ما برای استقلال سیاسی برای نظام چندجانبه گرایی تلاش میکنیم.
وزیر امور خارجه در واکنش به تصویب لایحه الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای در مجلس در پیامی نوشت: رویکرد چند جانبه گرایی، واقعیت قرن حاضر است
معاون سیاسی وزارت امورخارجه گفت: همکاری‌های ایران و هند به ویژه در عرصه‌های منطقه ای و بین المللی را تحکیم بخش زیرساخت چندجانبه گرایی در نظام بین الملل خواند.
رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران در پیگیری مستمر و تقویت چندجانبه‌گرایی مبتنی بر عدالت، شریکی ثابت قدم خواهد بود.
رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران در پیگیری مستمر و تقویت چندجانبه‌گرایی مبتنی بر عدالت، شریکی ثابت قدم خواهد بود.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: تداوم بی‌ثباتی یعنی یکجانبه‌گرایی از ایجاد ثبات ناتوان است یا منفعت یک‌جانبه‌گرایان در ناامنی است لذا برای صلح باید چندجانبه‌گرایی جایگزین یکجانبه‌گرایی شود.
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دعوت رئیس جمهوری اسلامی ایران از دنیا به روی آوردن به چند جانبه گرایی و ایجاد نظام عادلانه بین‌المللی در جریان مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: چندجانبه‌گرایی شاید اشاره به همین باشد که در واقع امروز تنها یک قدرت واحد نظیر آمریکا در دنیا وجود ندارد، بلکه قدرت‌های متعددی در جهان هستند که این‌ها می‌توانند همدیگر را پشتیبانی کنند و با یکدیگر در تعامل باشند؛ بنابراین چندجانبه‌گرایی در جهت نفی قدرت واحد است.
سید ابراهیم رئیسی صبح فردا دوشنبه، به منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در راستای تامین منافع ملت ایران و تلاش برای تحقق «نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه گرایی اقتصادی» به نیویورک سفر می‌کند.
رئیس‌جمهور به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در راستای تلاش برای تحقق «نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه گرایی اقتصادی» صبح فردا عازم نیویورک می‌شود.
محمد جمشیدی، معاون سیاسی رئیس دفتر رئیس جمهور در توییتر نوشت: پیام رئیسی از سمرقند تا نیویورک نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه گرایی اقتصادی است.
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور نوشت: سیاست چندجانبه گرایی اقتصادی دولت جواب داده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ