«برنامه توسعه باید توانمندی پیش بینی ۵ سال آتی را داشته باشد. حجم بی ثباتی کشور در فروش نفت، بودجه و جی بی تی از یک سو و حجم هزینه‌های کشور و تورم از سوی دیگر، حتی برای شش ماه آینده قابل پیش بینی نیست. حتی نمی‌دانیم مذاکرات برجامی به کجا خواهد رسید و اگر به جایی برسد، قیمت نفت، طلا و ... چه میزان خواهد شد.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سید کاظم دلخوش اباتر، عضو کمیسیون قضایی مجلس، درباره بررسی لایحه حجاب و عفاف در مجلس به تابناک، توضیح داد: ۱۵۰۰ پیشنهاد دیگر از سوی نمایندگان برای تکمیل این لایحه مطرح شده است؛ ضمن آنکه بررسی بر اساس اصل ۸۵ نیز توصیه شده است، زیرا در حال حاضر مجلس درگیر بررسی بودجه و برنامه هفتم توسعه است و زمان کافی برای پرداختن به این لایحه را ندارد.
سید کاظم دلخوش اباتر، عضو کمیسیون قضایی مجلس، درباره بررسی لایحه حجاب و عفاف در مجلس به تابناک، توضیح داد: ۱۵۰۰ پیشنهاد دیگر از سوی نمایندگان برای تکمیل این لایحه مطرح شده است؛ ضمن آنکه بررسی بر اساس اصل ۸۵ نیز توصیه شده است، زیرا در حال حاضر مجلس درگیر بررسی بودجه و برنامه هفتم توسعه است و زمان کافی برای پرداختن به این لایحه را ندارد.
سید کاظم دلخوش اباتر، عضو کمیسیون قضایی مجلس، درباره بررسی لایحه حجاب و عفاف در مجلس به تابناک، توضیح داد: 1500 پیشنهاد دیگر از سوی نمایندگان برای تکمیل این لایحه مطرح شده است. ضمن آنکه بررسی بر اساس اصل 85 نیز توصیه شده است زیرا در حال حاضر مجلس درگیر بررسی بودجه و برنامه هفتم توسعه است و زمان کافی برای پرداختن به این لایحه را ندارد.
بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، هرگونه «مسدودسازی» یا «پالایش» پلتفرم‌های فضای مجازی‌را به عهده «مرکز ملی فضای مجازی» گذاشته است. محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق بررسی‌کننده لایحه برنامه هفتم توسعه که این موضوع را توضیح داده، می‌گوید: هدف از این مصوبه این بوده که «دیگر شاهد نباشیم که دستگاه‌های مختلف بخواهند تصمیماتی را خلاف این سند بگیرند.»
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: پیشنهاد دولت برای نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین ۵ سال آخر خدمت بود که کمیسیون این ماده را حذف کرد.
عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: این کمیسیون با پیشنهاد دولت مبنی بر محاسبه حقوق بازنشستگی کارکنان دولت بر اساس ۵ سال آخر مخالفت کرد.
عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: این کمیسیون با پیشنهاد دولت مبنی بر محاسبه حقوق بازنشستگی کارکنان دولت بر اساس ۵ سال آخر مخالفت کرد.
متاسفانه استراتژی‌های سازمان‌های مالیاتی کشور هر سال عوض می‌شود و ما بر اساس آزمون و خطا پیش می‌رویم. با این روال نمی‌توانیم به رشد صنایع امیدوار باشیم. زیرا تغییر مداوم سیاست‌های حمایتی قطعاً به طرح‌های توسعه‌ای آن‌ها ضرر می‌زند.
دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: بر اساس تصمیم سران قوا دوره اجرای طرح مولدسازی حداکثر ۲ سال خواهد بود و با شروع اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، اموال راکد دولت براساس سازوکار تعیین شده در این قانون واگذار می‌شود.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در پیشنهادات برنامه هفتم توسعه، موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را آوردیم که بر اساس آن باید حقوق بازنشستگان معادل ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم رتبه‌شان شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از وجود احکام متعدد در برنامه هفتم توسعه با موضوع اصلاح ساختار بودجه‌ریزی بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب خبر داد.
با قانونی شدن این ماده، پلتفرم و یا سکویی مکلف می‌شود که اطلاعات خصوصی افراد را تا حدی در اختیار ارگان‌های مربوطه قرار دهد که بتوانند سبک زندگی و طرز تفکر و میزان دینداری فرد را با آن اطلاعات بسنجند؛ این به معنای دستیابی به پردازش‌ها و اطلاعات پیچیده کاربران است که در این صورت کاربران به پلتفرم‌ها بدبین و بی‌اعتماد شده و عملا خیلی از آن‌ها دیگر مورد استفاده مردم قرار نمی‌گیرد. البته خیلی‌ها دوست دارند که چنین اتفاقی رخ دهد.
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: بر اساس طرح‌های بخش کشاورزی در برنامه توسعه هفتم، تولید ۲۰ هزار تن گوشت ماهیان خاویاری و ۲۰۰ تن خاویار هدفگذاری شده است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: بر اساس یکی از مصوبات این کمیسیون، بدهی صندوق توسعه ملی توسط دولت پرداخت می‌شود و برداشت از میادین مشترک نفتی افزایش می‌یابد.
بر اساس لایحه برنامه هفتم توسعه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تا پایان این برنامه به سالانه ۱۳۱.۵ میلیون تن می‌رسد که نسبت به ظرفیت فعلی ۴۳ درصد افزایش خواهد یافت.
لایحه برنامه هفتم توسعه ماده‌ای را ارائه داده که بر اساس آن تمام پایگاه‌های دارای داده، به صورت برخط موظف به ارسال اطلاعات کاربران ایرانی به سامانه رصد سبک زندگی مردم می‌شوند. به عبارتی با تصویب این لایحه، همه اطلاعات کابران ایرانی در سامانه‌ای زیر ذره‌بین می‌رود و کنترل می‌شود.
بر اساس لایحه برنامه هفتم توسعه، ظرفیت تولید نفت از ۳ میلیون و ۸۳۸ هزاربشکه فعلی به ۴ میلیون و ۴۵۰هزار بشکه درپایان این برنامه می‌رسد که از جهشی ۱۶ درصدی درظرفیت تولید نفت ایران حکایت دارد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین ۵ سال آخر قطعیت ندارد و تا امروز ۲۲ خرداد برنامه توسعه هفتم به مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است.
قالیباف گفت: ما اجازه تمدید برنامه ششم توسعه را نداریم و بر اساس توافق صورت گرفته قرار شده دولت به سرعت در دی ماه برنامه هفتم توسعه را تقدیم مجلس کند و از آنجا که از ۱۵ آذر ماه نیز گذشته است، بودجه چنددوازدهم ضمیمه لایحه بودجه شود. برنامه ششم توسعه یک بار و برای یک سال تمدید شده است و ما اجازه نداریم که مجدداً برنامه را تمدید کنیم.
بر اساس قانون باید ابتدا برنامه هفتم بررسی و تصویب شود سپس بر اساس آن لایحه بودجه تدوین شود، اما بر اساس شرایط موجود در دولت ممکن است مجوز‌هایی کسب شود که برنامه هفتم با تأخیر تدوین شود. لایحه بودجه ۱۴۰۲ در حال تدوین است و بعد از اتمام آن برنامه هفتم توسعه تدوین می‌شود
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش دولت بر این است که ابتدا لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه دهد و سپس بر اساس آن لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که برنامه پنج ساله هفتم تصویب نشود، بودجه در دستور کار قرار نمی‌گیرد، دولت بر اساس قانون آئین‌نامه داخلی اقدام می‌کند و بر این اساس پیش می‌رویم.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید برنامه هفتم توسعه را بر اساس واقعیات و تحریم‌های موجود تدوین کنیم و معتقدم لازم نیست برنامه‌ریزی را از غربی‌ها یاد بگیریم.
مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه برای حدود ۶ میلیون تن در کشور که بیمه سلامت نداشتند، اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرد؛ بنابراین، بیمه سلامت برای همه اشخاصی که در کشور هستند، مجانی و غیرحضوری فراهم شده است و دولت نیز بموقع کار را شروع کرد، لذا در سه ماه اول سال، بیش از ۳ میلیون تن تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ