معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری اعلام کرد که دولت جمهوری اسلامی ایران به علت نقض مصونیت بین‌المللی دولت ایران دعوایی علیه دولت کانادا را نزد دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان رکن اصلی قضایی سازمان ملل متحد اقامه کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دونده المپیکی ایران به کانادا مهاجرت کرد
دولت جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با طرح دعوی دولت های کانادا، اوکراین، سوئد و بریتانیا نزد دیوان بین‌المللی دادگستری درخصوص سانحه هواپیمای اوکراینی بیانیه‌ای منتشر کرد.
۴ کشور اوکراین، کانادا، سوئد و انگلیس شکایت ضدایرانی خود را به‌بهانه پرونده هواپیمای اوکراینی در دیوان دادگستری بین‌المللی مطرح کردند.
در ادامه مواضع ضدایرانی کی‌یف، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین از شکایت این کشور به‌همراه کانادا، سوئد و انگلیس علیه تهران در دیوان دادگستری بین‌المللی به‌بهانه پرونده هواپیمای اوکراینی خبر داد.
جمهوری اسلامی ایران دادخواست خود علیه دولت کانادا را به دلیل نقض مصونیت دولت و اموال ایران در دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان رکن اصلی قضائی سازمان ملل متحد ثبت کرد.
اتاوا امروز اعلام کرده اسامی ۷ نفر را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. کانادا این افراد ر به «نقض آشکار و نظام‌مند حقوق بشر» در نظام قضائی ایران و به ویژه دادگاه‌های انقلاب متهم کرده است.
وزارت خارجه کانادا اعلام کرد مع برخی از قضات دادگاه‌های انقلاب اسلامی ایران را در فهرست تحریم جدید خود قرار داده است.
طبق بیانیه دولت کانادا، «ملانی جولی» وزیر خارجه این کشور امروز (چهارشنبه، سوم مه) تحریم‌های جدیدی را تحت مقررات اقدامات ویژه اقتصادی علیه ایران اعمال کرد.
دولت کانادا با پیش کشیدن ادعاهای بشردوستانه ، دامنه تحریم‌های خود علیه جمهوری اسلامی ایران گسترش داد.
طبق این بیانیه، دلیل این تحریم‌ها «نقش داشتن این نهاد و افراد در نقض آشکار و سیستماتیک حقوق بشر در ایران و خارج از آن» خوانده شده است.
وزارت خارجه کانادا از اعمال تحریم علیه دو شخص و سه نهاد ایرانی به دلایل حقوق بشری خبر داد.
کانادا تحریم های جدیدی را علیه ایران شامل ۲ شخص و ۳ نهاد به بهانه نقض حقوق بشر اعمال می کند.
تردو با اشاره به این که این هواپیما با «موشک‌های ایرانی سرنگون شد»، گفت که «ما این‌جا به دنبال برقراری عدالت برای قربانیان و خانواده‌هایشان هستیم.»
تحریم‌ها علیه ایران شامل ۲۲ فرد در ایران، از جمله مقامات ارشد قوه قضائیه، زندان‌ها، برخی مقامات و چهره‌ها در رسانه‌های دولتی می‌شود.
سرویس جاسوسی کانادا با دنباله‌روی کورکورانه از لندن، بدون ارائه هیچ مدرکی، از انجام تحقیقات درباره ادعاهای «موثق» تهدید به مرگ شهروندان ایرانی مقیم کانادا از جانب تهران خبر داد!
کانادا امروز از وضع تحریم‌های جدیدی علیه ایران خبر داد.
وزارت خارجه کانادا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به دلایل حقوق بشری خبر داد.
کانادا از تحریم ۴ فرد و ۲ نهاد ایرانی به بهانه نقض حقوق بشر خبر داد.
منابع خبری گزارش داده‌اند دولت کانادا ۶ فرد و چهار نهاد را به بهانه نقض حقوق بشر در ایران در فهرست تحریم قرار داده است.
کانادا می‌گوید افراد و نهادهای ایرانی جدیدی را به فهرست تحریم های خود افزوده است.
در ادامه حمایت کشورهای غربی از اغتشاشات در ایران، دولت کانادا اعلام کرد چند نهاد و شخص ایرانی از جمله وزیر خارجه پیشین را تحریم کرده است.
وبگاه وزارت امور خارجه کانادا با انتشار توصیه‌نامه‌ای از شهروندانش خواست به دلیل آنچه «وضعیت امنیتی متشنج، تهدید تروریسم منطقه‌ای و احتمال بازداشت خودسرانه» خوانده شده، از هرگونه سفر به ایران خودداری کنند.
وزیر امور خارجه کانادا امروز در حمایت از اغتشاش‌ گران از اعمال تحریم هایی علیه ایران خبر داد.
نخست وزیر کانادا امروز از اعمال تحریم هایی علیه پلیس امنیت اخلاقی ایران خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ